• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
1
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

آقای رئیسی نفس کسانی را بگیرید که نفس مردم را گرفتند/ بودجه ۱۴۰۰ با منابع احتمالی و مصارف قطعی است

  • کد خبر : 26693
  • 10 دی 1399 - 16:23
آقای رئیسی نفس کسانی را بگیرید که نفس مردم را گرفتند/ بودجه ۱۴۰۰ با منابع احتمالی و مصارف قطعی است
رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر صرفا می خوردند و می بردند و کوفتشان می کردند مشکلی نبود اما با برنامه هایشان دل مردم جمهوری اسلامی ایران را خون می کنند؛ آقای رئیسی نفس کسانی را بگیرید که نفس مردم را گرفتند.
به گزارش گیلان شهر :حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ۹ دی، روز بصیرت در اصفهان اظهار کرد: پر معنا ترین مراسم ها، مراسم های حضرت فاطمه (س) و فرزندان برومندشان شهدای انقلاب اسلامی، شهیدا سلیمانی، خرازی، شهبازی، کاظمی است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: ما همدانی ها بیشتر از شما شهبازی را می شناسیم؛ فرمانده سرافراز استان همدان بود؛ اصفهان گلزار شهدا و سر افراز و پیشتاز در دفاع مقدس است.

وی افزود: شهید سلیمانی که رهبر انقلاب فرمودند که یک مکتب است، هر چه بگوییم و بحث کنیم به اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) و حضرت زهرا بر می گردد که او مهمترین ویژگی اش دفاع از ولایت بود و اولین شهیده ولایت بود.

حاجی بابایی با توضیح اینکه حضرت زهرا(س) هر آنچه که داشت، گذاشت تا از ولایت دفاع کند، بیان کرد: بحث همسر نبود، از پدرش به عنوان پدر و به عنوان پیامبر اسلام (ص) و رسالت دفاع کرد و از خدا دفاع کرد؛ شخصیت او در عالم اسلام اگر چه در زمینه علمی سرآمد بود مناظره های علمی او زبانزد بود.

وی اضافه کرد: با همه این ویژگی هایی دارد آنچه چشمگیر تر است، در خانه ها را یکی یکی میزد و بزرگان و سرآمدهای امت را متذکر به ولایت می کند؛ فتنه ای بود که سرباز ولایت در خانه ها را می زد و می گفت که یادتان بیاید که پیامبر چه می گفت.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به کسانی تذکر داد که شمشیر برای اسلام می زدند و اصحاب پیامبر بودند، تصریح کرد: کاملا می دانست، برای آن ها حجت تمام می کند؛ اما در بین ها  در آن فتنه کسانی متوجه می شوند که دلهایشان بر اساس بصیرت و تقوا زنده است؛ این بصیرت یعنی اینکه اگر تقوا کنیم خدا به تو بصیرت می دهد، که کجا حرکت کنی، فریاد بزنی و کجا سکوت کنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه تقوا یعنی اینکه آنچه را نیاز است که باید انجام دهید انجام دهید، خاطر نشان کرد: فرق مالک اشتر و عمار این است می دانستند که کجا باید حرف بزند؛ ۹ دی در قامت یک بصیرت الهی ظهور پیدا کرد و ۹ دی بر اساس سنت آزمایش الهی بود؛ آزمایش در قرآن به عنوان اصل ثابت الهی آمده و این روز تجلی بصیرت عمومی برای دفاع از ولایت بود، عمار و سلمان و مالک ها در نقاط مختلف کشور ایستادند و مردم به پاخواستند، در میدان انقلاب جمیعیتی را دیدم که در مخلیه انسان نمی تواست تصور کند.

۹ دی در مسیر عاشورا است

وی با توضیح اینکه ۹ دی در مسیر عاشورا است، هر روز کربلا و عاشورا و هر روز ۹ دی است، اظهار کرد: ۳۶۵ روز در سال ۹ دی داریم؛ عاشورا یعنی اینکه به موقع تشخیص دهیم که حرف بزنیم و بایستیم.

حاجی بابایی بیان کرد: امام حسین در روز عاشور از صبح تا لحظه ای که به شهادت رسید هر لحظه ای که می گذشت یک آزمون و هر آزمون سخت تر از آزمون های قبلی می دید، در حالی که سر از تنش جدا می کردند دشمن به خیمه ها حمله کرد و یک بار نفرمودند که خدایا بس است.

وی با توضیح اینکه حرارت خون حضرت امام حسین (ع) در طول تاریخ مردم را به جوش می آورد، گفت: مردم ایران در ۹ دی حرکتی را انجام دادند که انقلاب را در برابر کسانی که نمی خواستند واقعیت انقلاب اسلامی را بپذیرند بیمه کرد؛ این ترامپ دیوانه به انتخابات اعتراض دارد اما تحویل می دهد بدون اینکه آمریکا را به هم بزند و اجازه ندادند در خیابان ها آدم ها کشته شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد: این قله بزرگی در خارج تبدیل به ضعف علیه جمهوری اسلامی ایران کردند و مشکلات اقتصادی پشت سر هم رخ داد؛ امروز ما در تحریم کسانی هستیم که برنامه ریزی کردند تا قله پیروزی ملت ایران را به تحریم های دارویی و معیشتی تبدیل کردند.

امروز خون شهدا و و خانوده آن ها در گروگان تفکر اقتصادی لیبرالیستی است

وی با بیان اینکه در طول تاریخ این تحریم ها برای هیچ کشوری نبوده است، ادامه داد: این ملت نشان دادند که از افرادی بیزاری دارند و شرم را برای کسانی می دانند که از این ملتی دزدی می کنند و کار نمی کنند و زندگی خود را خارج از ضابطه می سازند و لذت می بردند و به فکر زجر کشید ملت نیستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: رهبر جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان بی نظیر است، او و خانواده ایشان کوچک ترین حرکتی که متناسب با انقلاب نباشد را انجام ندادند؛ رهبر و مردم و قرآن و اهل بیت، منشا تمام پیروزی ها و موفقیت های ما است.

وی اضافه کرد: هر آنچه شکست و ضعف داریم مربوط به مدعیان انقلابی گری و  کسانی که ادعای کمک به انقلاب را داشتند اما به دلیل ضعف مدیریتی و سواستفاده برای انقلاب ضعف ایجاد کردند و کسانی که با کم کاری خود و هر تفکر لیبراسسیتی برای انقلاب اسلامی ضعف ایجاد کردند.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه امروز خون شهدا و و خانوده آن ها در گروگان تفکر اقتصادی لیبرالیستی است، گفت: برخی ها این تفکر را  درکشور در طول ۴۰ سال گذشته ایجاد کردند و هنوز نتوانستیم از آن ها راحت شویم؛ اما در هشت سال دفاع مقدس این ها زمین گیر شدند.

وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس فرهنگ کامل شهادت و ایثار بود و فردی به دنبال سهم خواهی نبود؛ خدا لعنت کند کسانی در هر حزب و گروهی را که در این انقلاب زندگی خود را بی ضابطه بسازند و ملت ایران را نادیده بگیردند.

انقلاب، انقلاب شهیدان، انسان های با شرافت و الهی است

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه این انقلاب، انقلاب شهیدان، انسان های با شرافت، انقلاب الهی و صاحب دارد، اضافه کرد: هر کسی به این انقلاب با چشم تطمع نگاه کند زمین خورده و خواهد خورد؛ هیچ کس در این انقلبا نیست که از آن سواسفتاده کرده باشد و زمین نخورده باشد؛ صبر داریم و ممکن است زمان ببرد اما بالاخره زمین می خورد و امروز باید بدانیم که رهبر عزیز اعتقاد دارند که این کشور هم ثروت، نیروی کار و علم دارد و نیاز به بیرون نداریم.

وی تأکید کرد: عدم نیاز به بیرون عدم ارتباط به دنیا نیست، ما با هر کشوری که جز آن هایی که قبول نداریم و مشروع نمی دانیم ارتباط برقرار می کنیم و این ارتباط بر اساس عزت و شرف باشد؛ اگر بدانیم در دور ترین نقطه دنیا با ارتباط ۱۰ جوان ایرانی را شلوغ ایجاد کنیم، سینه خیز می رویم که و ظیفه ما است.

حاجی بابایی با بیان اینکه حرف اول و آخر حتی اگر می خواهیم برای اقتصاد ارتباط برقرار کنیم باید سر پای خود بیاستیم، عنوان کرد: کسی که دراز کشیده است و توان حرکت ندارد و نمی تواند بایستند و با دیگران ارتباط برقرار کند؛ این مسئولان اقتصادی و سیاسی کشور نمی تواند سر پای خود بایستند چه برسد که بخواهند با دیگران ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: یاد گرفتیم در جبهه، اقتصاد و سیاست سر پا بایستیم و آخرین لحظه هم اگر ده ها تیر به بدن ما اصابت کرد دست خود را به سیم خاردار بگیریم و سر پا بایستیم و شهید شویم که حرف شهدا است؛ امروز انقلاب اسلامی به یاری خدا پر قدرت از این معبر عبور می کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با توضیح اینکه انقلاب اسلامی از خجالت ملت ایران و کسانی که در این مدت زجر کشیدند و مشکل اقتصادی داشتند بیرون خواهد آمد، خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور قدرتمند است؛ اگر می بینیم که امروز در رابطه با بودجه بحث می شود بودجه ای که برای مجلس آورده شده است، توان اداره کشور را ندارد.

بودجه ۱۴۰۰ با منابع احتمالی و مصارف قطعی است

وی تأکید کرد: نظام قدرت اداره کشور را دارد، بودجه ای که واقعی باشد قدرت اداره این کشور را به نحو احسن دارد؛ این بودجه ۱۴۰۰ نمی تواند و با منابع احتمالی و مصارف قطعی است؛ این بودجه مانند این می ماند که شما در خانه زندگی می و به اندازه ۴۵ روز هزینه مصرف می کنید و امیدوار هستید که ۳۰ روز دور میدان بایستید و شاید ۳۰ روز هم کار کنید.

هر کاری که نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند انجام می دهیم

حاجی بابایی با بیان اینکه حق نداریم که نظام را در چنین مشکلاتی قرار دهیم، تصریح کرد: بحث امروز نظام است و وظیفه داریم نظام را تقویت کنیم و هر کاری که نظام جمهوری اسلامی ایران را تقویت کند انجام می دهیم؛ این بودجه نیازمند جراحی های بزرگ دارد تا بتواند سر پای خود بایستند و اگر اجازه جراحی های بزرگ داده شود، بودجه می تواند.

وی گفت: رابطه نفت با دولت باید شفاف شود و منابع و مصارف باید شفاف شود؛ در خصوص تبصره ۱۴ و هدفمندی یارانه ها ما ایستادیم و سه سال کار کردیم دولت می گفت که سال ۹۵، ۳۱ هزار است در صورتی که من بررسی کردم ۸۷ هزار بود و یک سال مجلس قبول نکرد و امروز آن ۳۱ هزار، ۳۰۰ هزار است و تمام افزایش حقوق کمیته های امداد و بهزسیتی ها و … از این شفافیت است.

حاجی بابایی با توضیح اینکه ظرفیت و قدرت اقتصادی کشور زیاد است، بیان کرد: مشکلات اقتصادی را داریم متفاوت از جلمه تحریم ها و سو مدیریت ها است که عدم برداشت صحیح از امکانات کشور، کم کاری، سومدیریت ها است از جمله منشا مشکلات کشور است که باید خارج از جنجال ها و دعواهایی که برای نظام ایجاد می شود، حل کنیم تا مشکلات اقتصادی رفع شود.

اقتصاد کشور نیازمند ۹ دی دارد

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور نیازمند ۹ دی دارد، اضافه کرد: اقتصاد امروز کشور نیازمند بصیرت است و ما باید با اشرافیگری که برخی در گوشه های نظام رخنه کرده است، مقابله کنیم، این مقابله با افرادی که زحمت می کشند و یک زندگی مرفع ایجاد می کنند نیست.

آقای رئیسی نفس کسانی را بگیرید که نفس مردم را گرفتند

رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: «اگر صرفا می خوردند و می بردند و کوفتشان می کردند مشکلی نبود اما با برنامه هایشان دل مردم جمهوری اسلامی ایران را خون می کنند؛ قوه قضائیه حرکت های خوبی را آغاز کرده است و آقای رئیسی باید نفس کسانی را بگیرید که نفس مردم را گرفتند»

وی با بیان اینکه اصولگرا و اصلاح طلب فرق نمی کند باید برخورد شود، خاطر نشان کرد: ما انقلابی گری را قبول داریم و هر کسی می تواند انقلابی باشد؛ جمهوری اسلامی ایران آدم هایی از جنس رهبری می خواهد که کسی که با این سن و سال کار می کند و مصرف ناچیزی دارد؛ این آدم ها نجات کشور را دنبال می کند.

حاجی بابایی بیان کرد: جمهوری اسلامی نیاز به این دارد که افراد با هر تفکری سالم باشند و مانند مردم و در کنار آن ها زندگی کنند؛ کشور نیاز به قاسم سلیمانی دارد؛ ویژگی شهید سلیمانی این بود که هر آنچه داشت برای نظام داد و از نظام مقدس جمهوری اسلامی برای خود استفاده نکرد و به همین دلیل خدا به او عزت داد.

کشور نیازمند سردار سلیمانی ها است که شبانه روز کار کند و کمترین توقع را از نظام نداشته باشد

وی با توضیح اینکه حرف من سیاسی نیست اما این کشور نیازمند سردار سلیمانی ها دارد که شبانه روز کار کند و کمترین توقع را از نظام نداشته باشد، تأکید کرد: شهید سلیمانی به گونه ای زندگی کرد که فرزندی همچون این دختر را به او داد و دختری به او نمی دهد که به خارج از کشور فرار کند.

رئیس کمیسیون بودجه مجلس با تأکید بر اینکه ما پای انقلاب و شهدا و رهبر ایستادیم و تا آخرین قطره خون می ایستیم و دفاع می کنیم، خاطر نشان کرد: شهید خرازی، شهبازی، سلیمانی و همه شهدای انقلاب اسلامی ما هم مثل شما پای این انقلاب ایستادیم و امیدوار هستیم که به شما وصل شویم و جز کسانی که در مسیر شما حرکت می کنند، قرار دهند.

وی اضافه کرد: ما برای حزب و گروه و وابستگان کار نمی کنیم، ما برای انقلاب و رهبری که ایشان هم برای خدا کار می کند، کار می کنیم؛ خون شهید سلیمانی در فروبپاشی ترامپیست تاثیرگذار است.

ایران به دلیل این شهدا سر پا ایستاده است و نه به خاطر منتظر ماندن برای انتخاب بایدن و یا ترامپ

حاجی بابایی با توضیح اینکه ملت ایران دیدند که جمهوری اسلامی به دلیل این شهادت ها و این شهیدان سر پا ایستاده است و نه به خاطر اینکه منتظر بمانیم که بایدن و یا ترامپ می شود، تصریح کرد: این همه تحریم ها زاینده تفکر بایدنیست است که ترامپیست آمده و از آن ها استفاده کرد؛ اگر گام اول اوباما را بر نمی داشت ترامپ نمی تواست اینقدر در تحریم ها موفق باشد.

وی تأکید کرد: ما زمانی که قوی و قدرتمند باشیم و روی پای خود بایستیم و به دنبال جنگ نیستیم اما از خود دفاع می کنیم؛ ما به دنبال صلح بر اساس عزت و شرف و مصلحت در منطقه هستیم.

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه امروز در کشور نیاز داریم که بصیرت تقویت شود، افزود: آمریکا در دهه های اخیر در امنیت ملی بر این نقطه تأکید کرده است که حرف اول و آخر در امنیت را نیروی آگاه می گوید؛ در صورتی که رهبر انقلاب بیش از دو دهه است در خصوص بصیرت تأکید می کنند.

مردم حق دارند؛ مشکلات معیشتی باید حل شود

وی در پایان با توضیح اینکه مردم ما بصیرتشان بالا است و آن ها حق دارند که مشکلات معیشتی حل شود و در جامعه عدالت باشد، گفت: یک خواسته از مردم ایران داریم که با تفکر عمیق که داشتند گام هایی را بردارند که مطابق با این خواسته بشود عمل کرد؛ هر شخصی و فردی که بتواند این تفکرات و اندیشه ها را در جامعه به پیش ببرد، انتخاب کنند.

 

منبع: صاحب نیوز

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=26693

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics