در این بین رسانه‌های اصلی رژیم صهیونیستی فعلاً در حال پوشش موضوع احتمال نفوذ پهپاد از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی هستند اما ماموریت القای ناامنی در ایران بر عهده رسانه‌های آمریکایی یا رسانه‌های فارسی‌زبان خارج کشور سپرده شده است. در حالیکه اسرائیل برای جبران شکست خود در عملیات وعده صادق سعی کرده ابعاد این عملیات را کوچک جلوه دهد، این رسانه‌ها سعی دارند حمله ناکام چند ریزپرنده را بزرگ و حماسی جلوه دهند.

مسلما دشمن به هیچ وجه خواهان برقراری آرامش در ایران نبوده و از هر وسیله‌ای برای ایجاد ناامنی چه در واقعیت چه در اذهان مردم استفاده می کند که نمونه آخر آن در همین چند ساعت گذشته رخ داد و در حالیکه علمیات ریزپرنده‌ها بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید، دشمن با استفاده از رسانه‌های خود تلاش کرد آرامش مردم را به هم بریزد. رسانه‌های بیگانه از همان ابتدا که خبر اولیه وقوع انفجارهای اصفهان منتشر شد،‌ از وقوع انفجارهای متعدد در شهرهای مختلف ایران خبر دادند که البته در این زمینه هم موفقیتی بدست نیاوردند. CNN به نقل از منابع آمریکایی نوشته که این کشور از حمله اسرائیل به ایران خبر داشته است. خبرنگار اسرائیلی که به نقل از ABC مدعی حمله نیروی هوایی اسرائیل به ۷ شهر ایران بود، توییت خود را حذف کرد.

البته در اصفهان و تبریز و سایر شهرهای کشور آرامش برقرار بود. تصاویر منتشر شده از لحظات طلوع آفتاب در اصفهان نشان می داد که این شهر در آرامش است. شرکت فرودگاه‌ها هم اعلام کرد که همه پروازهای فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌های کشور به حالت عادی برگشته است.

تلاش برای بزرگ‌نمایی نفوذ چند ریزپرنده در حالی انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران این شجاعت را داشت که از قبل رسما اعلام کرد که پاسخ جنایت اسرائیل را خواهد داد و در شب عملیات وعده صادق نیز رسما انجام این عملیات را اعلام کرد اما در مقابل اسرائیل در این مدت بزدلانه و مخفیانه به ترور مستشاران کشورمان در سوریه یا خرابکاری‌هایی مثل عملیات بامداد امروز  پرداخت که این نشانه ضعف آنهاست./ایسنا

هیچ حمله هوایی از بیرون مرزها به اصفهان یا نقاط دیگر کشور نشده است

حسین دلیریان

‌حسین دلیریان، سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‌تا این لحظه، هیچ حمله هوایی از بیرون مرزها به اصفهان یا نقاط دیگر کشور نشده است و صرفا تلاش ناکام و حقیرانه‌ای با به پرواز درآوردن کوادکوپتر داشته‌اند که کوادکوپترها هم ساقط شده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) امروز جمعه تایید کرد که در نتیجه حادثه روی داده، هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است.

به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های پدافندی ایران با نفوذ چند ریزپرنده برخورده کرده و آنها را منهدم کرده است.

در پی این رویداد صداهایی ناشی از انفجار در نزدیکی شهر اصفهان شنیده شد که ناشی از عملکرد سیستم‌های پدافند هوایی بوده است.

بعدا رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که تأسیسات هسته‌ای ایران امن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، در پی این رویدادها آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است.

آژانس در ایکس نوشت: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار خویشتنداری شدید از سوی همه است و تکرار می‌کند که تاسیسات هسته‌ای هرگز نباید هدف درگیری‌های نظامی باشند.

امیر سرتیپ دوم میهن دوست: صدای انفجار در اصفهان ناشی از شلیک پدافند به یک شیء مشکوک بود

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان گفت: صدای شنیده شده انفجار در اصفهان، شلیک پدافند هوایی به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

به گزارش ایرنا، در پی شنیده شدن صدای نسبتا شدیدی در شرق اصفهان، امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست گفت: این صدا، مربوط به شلیک پدافند هوایی اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد شهر و استان اصفهان در وضعیت عادی قرار دارد.

صدای انفجار در اصفهان ناشی از انهدام ریزپرنده‌ها بود

یک منبع آگاه گفت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

وی افزود: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند.

این منبع آگاه تصریح کرد: هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن لاشه‌های آن هستیم.

وی تصریح کرد: در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

المیادین به نقل از منابع ایرانی: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

 به گزارش ایسنا، منابع ایرانی به المیادین گفته‌اند هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته و رسانه‌های آمریکایی یک جنگ نیابتی اطلاعات نادرست را از طرف رژیم صهیونیستی اجرا می‌کنند.

یک مقام ایرانی هم به رویترز گفته حمله موشکی به ایران انجام نشده و صداهای انفجار در اصفهان ناشی از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی بوده است.

فاکس نیوز هم خبر داده آمریکا در حوادث امروز نقشی نداشته است.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور  در برخی از شهرها از جمله اصفهان خبر دادند.

شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

 همچنین بر اساس این گزارش ،برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

یک مقام ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان گفت: صدای انفجار امروز در اصفهان مروبط به شلیک پدافند هوایی بوده است.

به گزراش ایسنا، امیر میهن‌دوست ارشد نظامی ارتش در استان اصفهان پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان اعلام کرد که صدای انفجار صبح امروز مربوط به شلیک پدافند هوایی به اشیاء مشکوک بوده و هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

تاسیسات هسته‌ای استان اصفهان در امنیت کامل است

برخلاف آنچه که برخی از منابع خبری خارجی اعلام کردند تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان در امنیت کامل است.

به گزارش ایسنا ، منابع خبری موثق اعلام کردند گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

بامداد روز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور خبر دادند.

 شنیده شدن صدای شلیک مربوط به پدافند هوایی برای مقابله با ریزپرنده‌ها بوده است و اخبار مربوط به انفجار در برخی نقاط کشور نادرست است.

 تا این لحظه هیچگونه انفجار و آتش‌سوزی در تاسیسات اصفهان گزارش نشده و شرایط آرام و عادی است.

مقابله با ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان/ شرایط در اصفهان عادی است

پدافند هوایی کشور بامداد امروز حمله ریزپرنده ها را در آسمان اصفهان خنثی کرد و هم اکنون شرایط در اصفهان عادی است.

به گزارش ایسنا، برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور خبر دادند.

اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تایید نمی‌شود.

بر اساس برخی اخبار، پدافند هوایی در چند استان نیز فعال شده است.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از اصفهان درباره فعالیت توپ های پدافند هوایی است.

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شبکه خبر صداوسیما در زیرنویس خود از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان خبر داد.

به گزارش ایسنا، در این خبر آمده است که منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر دادند. منبع این صدا هنوز اعلام نشده است.