• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4
سفیر جدید ایران در جمهوری آذربایجان:

توسعه روابط با کشورهای همسایه اولویت اصلی سیاست خارجی ما است

  • کد خبر : 23796
  • 09 مرداد 1399 - 17:28
توسعه روابط با کشورهای همسایه اولویت اصلی سیاست خارجی ما است
رشت- سیدعباس موسوی گفت: توسعه روابط با ۱۵ کشور همسایه اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش گیلان شهر :سید عباس موسوی امروز در دیدار با استاندار گیلان با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات با ۱۵ کشور همسایه، اولویت اصلی سیاست خارجی ما است، گفت: در این میان از استان‌های همجوار با کشورهای همسایه، انتظار مضاعف داریم و نقش گیلان با دارا بودن ویژگی‌های بسیار، اهمیت زیادی دارد.

موسوی به ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی و نیز فعالان بخش خصوصی گیلان در توسعه مبادلات تجاری و ارتباط با کشورهای همسایه اشاره و اضافه کرد: برای رفع موانع گسترش ارتباطات اقتصادی با کشورهای همجوار پیگیری جدی خواهیم داشت.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود برای توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی

استاندار گیلان نیز در این دیدار به تحریم‌های غیرقانونی دولت‌های استکباری علیه ملت ایران اشاره و اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیز توسعه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه، می‌تواند بسیار راهگشا باشد.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه در شرایط شیوع کرونا طی ماه‌های اخیر، هیچ‌گونه توقفی در مبادلات تجاری از طریق مرز آستارای گیلان به عنوان تنها مرز فعال در این ایام ایجاد نشد، گفت: وجود مراودات اجتماعی و اشتراکات فرهنگی می‌تواند در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با همسایگان به ویژه جمهوری آذربایجان کمک‌کننده باشد.

وی موضوعات حمل و نقل را در حوزه تجارت خارجی بسیار اثرگذار عنوان کرد و با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در مرز آستارا تسهیل‌گر مبادلات است، افزود: میز دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان برای بهره‌مندی از ظرفیت کشورهای هم سود (CIS) از ابتدا فعال شد و در این راستا تلاش می‌کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت بالای فعالان توانمند بخش خصوصی و اتاق بازرگانی پویا، در ایجاد تنوع محصولات کالاهای صادرات محور و همچنین احداث پایانه گل و گیاه در آستارا گام‌های مؤثری برداشته شود.

کد خبر ۴۹۸۷۰۸۳
لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=23796

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics