• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کل اخبار 9649
1

علت آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود مشخص شد / بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد

  • کد خبر : 39851
  • 13 آبان 1402 - 15:43
علت آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود مشخص شد / بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در تشریح دلیل آتش سوزی کمپ خصوصی ترک اعتیاد در لنگرود، گفت: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌ است.

گیلان شهر /به نقل از فارس؛ محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به جزییات بیشتر حادثه دلخراش لنگرود، اظهار کرد: تاکنون در جریان این سانحه اندوهبار ۳۲ تن فوت کرده و ۱۶ تن دیگر تحت مداوا در دو بیمارستان لنگرود و ولایت رشت هستند.

وی همچنین از وخامت حال چهار تن دیگر از مصدومان و سانحه دیدگان این حادثه خبر داد و گفت: تلاش کادر درمان برای زنده نگهداشتن افراد مصدوم با جدیت در خارج انجام است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به حضور میدانی اعضای شورای تامین در لنگرود، گفت: ریاست قوه قضاییه دستور سریع پیگیری‌ها و رئیس کل دادگستری استان نیز دستور دستگیری افراد مسؤول و دخیل در این حادثه را صادر و هم‌اکنون متولیان این مرکز ترک اعتیاد و دیگر مسؤولان مرتبط بازداشت هستند.

علت حادثه آتش‌سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود چه بود؟

جلایی در تشریح دلیل و ابعاد این حادثه اندوهبار در گیلان بیان کرد: علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه آتش گرفتن بخاری، سرایت آتش به پرده و نهایتاً آتش سوزی کل ساختمان در عین غافلگیری مددجویان و مسؤولان‌ کمپ بوده‌است.

وی با بیان اینکه غافلگیری شبانه، محبوس شدن و ازدحام جمعیت از دلایل افزایش فوتی‌ها در این مرکز ترک اعتیاد بوده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر شمار بالای مددجویان، نگهبان و مسؤول نگهداشت این مرکز درمان سوء مواد مخدر نیز جان خود را در این حادثه از دست داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان همچنین از نگهداری بیش‌از ظرفیت مددجویان در مرکز درمان سوء مصرف مواد مخدر در لنگرود خبر داد.

رئیس کل دادگستری گیلان نیز با اشاره به دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص رسیدگی فوری و برخورد با مقصران آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود، بیان کرد: در همان ساعات اولیه خبر این حادثه تأسف بار به گوش رئیس قوه قضاییه رسیده و حجت الاسلام و مسلمین محسنی اژه‌ای دستور رسیدگی فوری به این حادثه و برخورد با مقصران احتمالی را صادر کردند.

نیارکی با دستور به پزشکی قانونی در خصوص شناسایی فوتی‌های حادثه آتش سوزی در مرکز ترک اعتیاد در لنگرود، افزود: متأسفانه در نگاه اول برخی از فوتی‌ها به دلیل شدت سوختگی قابل شناسایی نیستند لذا به پزشکی قانونی دستور می‌دهم با انجام کارهای تخصصی علت فوت و شناسایی فوت شدگان را ود سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی از دستگیری و بازداشت مدیر مرکز ترک اعتیاد کلیدبر شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: در نخستین اقدام انجام شده به دستور دادستان برخی از مقصران احتمالی از جمله مدیر این مجموعه بازداشت شدند تا علت حادثه به طور دقیق مشخص شود.

رئیس کل دادگستری گیلان اطمینان داد که به فوریت پیگیر دلایل این حادثه غمبار بوده و به سرعت با خاطیان احتمالی برخورد خواهد شد.

۴ فرد حاضر در صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش، دستگیر شدند

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=39851

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics