• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 9629
5

«هادی حیدری» رئیس شورای شهر انزلی شد

  • کد خبر : 14060
  • 08 مرداد 1398 - 16:28
«هادی حیدری» رئیس شورای شهر انزلی شد
در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندرانزلی «هادی حیدری» با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس جدید شورای شهر انزلی انتخاب شد.

به گزارش گیلان شهر ، ظهر امروز اعضای شورای شهر انزلی با برگزاری انتخابات ترکیب جدید هیئت رئیسه این شورا را مشخص کردند.

بر اساس قانون پس از استعفای یکی از اعضای شورای شهر باید انتخابات داخلی در شورا برگزار و هیئت رئیسه با رأی مستقیم اعضا انتخاب و پس از یک ماه از انتخابات هیئت رئیسه، مجددا انتخابات برگزار و اعضای هیئت رئیسه نهایی را انتخاب و پس از صورتجلسه‌ای به فرمانداری اعلام می کنند.

به دنبال استعفای امیر احمدی فرد رئیس سابق شورای اسلامی شهر بندرانزلی برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر بندرانزلی ماه گذشته انتخابات هیئت رئیسه را برگزار و «شعبان جعفری» به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شد.

بر اساس قانون شوراها، اعضای شورای اسلامی یک ماه پس از برگزاری اولین انتخابات داخلی دوباره رای گیری کرده و هیئت رئیسه نهایی را انتخاب می کنند.

در جلسه پرحاشیه انتخابات امروز شورای شهر انزلی برای تعیین هیئت رئیسه، «هادی حیدری» با اکثریت آرا به عنوان رئیس جدید شورای شهر انزلی، ابراهیم برفچالانی به عنوان نائب رئیس، تهمتن وکیل منفرد به عنوان خزانه دار و موسی زنجانخواه نیز به عنوان منشی شورا انتخاب شدند.

یکی از مهمترین حواشی انتخابات امروز انتخاب سخنگوی شورای شهر بود که هیچ کدام از سه نفر از اعضای باقیمانده حاضر به پذیرفتن این مسئولیت نشدند و در نهایت «وحید پورحضرت» معاون عمرانی فرمانداری بندرانزلی به عنوان نماینده نهاد حاکمیت در این جلسه، اعلام کرد که بر اساس قانون چهار نفر اعضای انتخاب شده بدون اخذ نظر سه نفر باقیمانده، یکی از اعضا به عنوان سخنگوی شورا انتخاب می کنند که از این بین «مه سیما نصیری» با دو رای موافق به عنوان سخنگوی شورای شهر انتخاب شد اما نصیری در واکنشی غیر منتظره اعلام کرد که این سمت را نمی پذیرد و از این سمت استعفا می دهد.  

اما در این میان بر اساس قانون، صورتجلسه این انتخابات به فرمانداری و استانداری اعلام و در نهایت عضو معترض می تواند اعتراض و یا استعفای خود را تقدیم رئیس شورای شهر کند.

کد خبر ۴۶۸۰۶۱۹
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=14060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics