• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
3
استاندار گیلان تاکید کرد:

بهره‌گیری از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه ناشی از تشریفات دادرسی می‌شود

  • کد خبر : 10260
  • 19 اردیبهشت 1398 - 11:42
بهره‌گیری از ظرفیت کانون کارشناسان دادگستری موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه ناشی از تشریفات دادرسی می‌شود
استاندار گیلان تقویت کانون کارشناسان رسمی دادگستری را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: استفاده نظام‌مند از این مجموعه باعث می‌شود تا بخشی از اختلافات در حوزه اداری با گفت‌و‌گو، میانجی‌گری و حکمیت حل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گیلان شهر ؛ دکتر مصطفی سالاری در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری اظهار داشت: کانون کارشناسان هم در موضوعات قضایی بازوی کارشناسی دادگستری محسوب می شود و هم می‌تواند قبل از طرح اختلافات در مراجع قضایی نسبت به حل موضوعات بر اساس مقررات و میانجی‌گری اقدام کند.

وی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری می‌تواند روند نزولی طرح دعوی در دادگستری را به دنبال داشته باشد، افزود: صرفه جویی در زمان و هزینه ناشی از تشریفات دادرسی از دیگر مزایا است.

نماینده عالی دولت در گیلان، تقویت کانون کارشناسان رسمی دادگستری را یک ضرورت خواند و تصریح کرد: استفاده نظام‌مند از این مجموعه باعث می شود تا بخشی از اختلافات با گفت‌و‌گو و حکمیت حل شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مباحث مطرح شده اداری در محاکم قضایی با دو گرایش شکایت مردم از دستگاه ها و همچنین شکایت دستگاه های اجرایی از یکدیگر بر سر برخی مباحث ساختاری است که بخش اعظم آن با گفتگو و ارائه راهکارهای قانونی منتج به توافقات مشترک و مصالحه خواهد شد.

دکتر سالاری افزایش آرامش اجتماعی و تسریع در انجام امور اداری را رویکردی مهم دانست و گفت: طی جلسات کارشناسی ساز و کاری برای استفاده موثرتر از ظرفیت کانون کارشناسان رسمی دادگستری تدوین خواهد شد.




لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=10260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics