نماینده شهرستانهای رشت و خمام با اشاره به اینکه مجلس یازدهم از ویژگی های خوبی برخوردار است، گفت: حساسیت هایی که امروز در مجلس وجود دارد برای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم است و از اولویت های مجلس یازدهم مسائل اجتماعی، مطالبه گری برای حقوق مردم است.

آقازاده با اشاره به این مطلب که امروز رسانه ها از نمایندگان مجلس مطلبه گری می کنند، گفت: در مجلس یازدهم برخی از قوانین از جمله تولید مسکن از قوانین محوری بود که از مشکلات اساسی جامعه مسکن نیز محسوب می شود، باید از این گردنه عبور کنیم و دولت موظف است که ساخت سالانه یک میلیون واحد را اجرایی کند.

وی افزود: بحث قانون جمعیت، معیشت از دیگر مصوبات و دغدغه های مجلس یازدهم است و دولت ها موظف شدند به صورت ضربتی اینها را قانون راهبری از تحریم ها است و دولت مکلف شده است که در مقابل زیاده خواهی ها بایستد.

آقازاده با بیان اینکه در بودجه تغییراتی در مجلس صورت گرفت و رویکرد مجلس واقعی کردن بودجه بود، افزود: نظارت مجلس به صورت میدانی می تواند کارها را انجام دهد.

نماینده شهرستان های رشت و خمام در مورد عملکرد کمیسیون امنیت ملی نیز اظهار کرد: از اقدامات این کمیسیون که تا کنون انجام شده در مجلس یازدهم پیگیری امور دفاعی، رصد تحولات امنیتی، مسائل هسته ای، روابط بین الملی و دیپلماسی اقتصادی است.

وی با بیان اینکه استان گیلان یک استان کشاورزی و صنعتی که متاسفانه در هر دو بخش با مشکلات فراوانی مواجه است، افزود: در بخش صنعت و معدن نیز سند راهبردی درست وجود ندارد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که به بحث مسایل زیست محیطی در استان جدی تر پرداخته شود، افزود: بحث پسماند استان و فاضلاب در مرز بحران هستیم به همه این مسائل به دلیل سو مدیریت است.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری نیز مشکلات زیادی وجود دارد و در عرصه شهرسازی متاسفانه شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم و نیازمند یک طرح جامع شهر سازی هستیم.

آقازاده در مورد تغییر کاربری زمین های کشاورزی گفت: تغییر کاربری زمین ها از دیگر مشکلات است و طرح هادی و اجرای نادرست آن سبب تخریب کشاورزی و کاهش شغل و نیز افزایش مهاجرت از روستا به شهر شده است.

آقازاده با بیان اینکه کارخانه‌های صنعتی مانند ایران پوپلین و دخانیات استان گیلان در حالت کما به سر می‌برند تصریح کرد: همه ما در این اتفاقات و ناعدالتی‌ها مسئول هستیم از طرفی قوه قضائیه و تشکیلات قضایی گیلان هم در امر واگذاری‌های کارخانجات گیلان کم‌کاری کردند.

وی در مورد آسیب های استان گیلان در بخش صنعت اظهار کرد: در بخش صنعت مردم گیلان ضربه خوردند و علت آن هم تنها به دلیل سو مدیریت و خیانت های که انجام شده است و همه در این تعطیلی کارخانه های پوشش، ابریشم گیلان، ایران الکتریک مقصر هستند و متاسفانه مدیران ارشد استان تماشاگر بودند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: از همینجا اعلام میکنم که ما به دنبال حل و به کارگیری دوباره این کارخانه ها هستیم اگر انجام نشد بدانید که اجازه ندادند و منتظر هستند چند سال نمایندگی ما تمام شود و به خیانت های خودشان ادامه دهند، به همه مسیولین استان اعلام می کنیم که به دنبال احقاق حق مردم باشند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: اگر فساد در جامعه است نماینده در راس است و باید از نماینده ها در امور سوال شود و رسانه ها به دنبال شفاف سازی باشند. امروز اسیر کارهای شعاری هستیم و متاسفانه خودمان خراب می کنیم و بعد دیگران را مقصر می دانیم. سیستم های نظارتی و نیز رسانه ها و مردم قدرت مواخذه را ندارند.

آقازاده در مورد روابط خارجی استان گفت: غفلتی بزرگی در روابط اورسیا داریم پیگیری هایی در مورد پیمانها و موافقت نامه هایی در حال انجام است.

وی در مورد شوراهای شهر و نظارت بر آنها گفت: شوراهای شهر ما به شدت آسیب پذیر شدند و در مجلس باید ساختار آن بازنگری صورت گیرد.

آقازاده در پاسخ به خبرنگار دیارمیرزا در رابطه با انتقال تیم پاس رشت به تهران گفت: حتما در این مورد پیگیری ها انجام خواهد شد. ما در گیلان تیم های ورزشی لیگ برتری داشتیم که به علت زیاده خواهی برخی متاسفانه امروز اثری آن نیست. دیارمیرزا