• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 9648
2
پایگاه خبری گیلان شهر

نوری‌قزلجه: رئیسی می‌خواهد به قیمت دست بردن در جیب مردم بودجه خودش را تامین کند / دولت سال گذشته هم ۶۱ % به مالیات‌ها اضافه کرده بود

  • کد خبر : 40578
  • 04 دی 1402 - 23:42
نوری‌قزلجه: رئیسی می‌خواهد به قیمت دست بردن در جیب مردم بودجه خودش را تامین کند / دولت سال گذشته هم ۶۱ % به مالیات‌ها اضافه کرده بود
غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس، درباره افزایش شدید مالیات به در خواست دولت گفت: در شرایط تورمی و رکودی، افزایش مالیات اصلا روش درستی برای مدیریت اقتصاد کشور نیست. آنچه دولت در پیشنهاد خود برای مالیات دارد، افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ است. در حالیکه در سال ۱۴۰۲ هم ۶۱ درصد به مالیات‌ها اضافه شد.

گیلان شهر / انتخاب نوشت: افزایش مالیات به درخواست دولت، اگرچه ممکن است ناترازی‌های بودجه را تا حدی سامان دهد، اما مشکل اصلی سر جای خود باقی می‌ماند و جامعه ناچار به پرداخت ناترازی‌ها و ناکارآمدی‌های دولت در بودجه است. تداوم این روند با افزایش ۱ درصدی مالیات بر ارزش افزوده نیز چالش‌های سختی در مسیر بازار و تولیدکنندگان قرار خواهد داد.

غلامرضا نوری‌قزلجه، نماینده مجلس، درباره افزایش شدید مالیات به در خواست دولت گفت: در شرایط تورمی و رکودی، افزایش مالیات اصلا روش درستی برای مدیریت اقتصاد کشور نیست. آنچه دولت در پیشنهاد خود برای مالیات دارد، افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ است. در حالیکه در سال ۱۴۰۲ هم ۶۱ درصد به مالیات‌ها اضافه شد. اضافه شدن شدید مالیات‌ها در چند سال یعنی فشار به سفره و معیشت مردم! نهایت آن طیفی که مالیات می‌پردازد اقشار مختلف و درآمددارن ثابت هستند. همه این افراد با افزایش مالیات سفره شان کوچک می‌شود و تورم جدی تری را تجربه خواهند کرد.

وی در ادامه درباره نظر مجلس درباره درخواست‌های دولت مبنی بر افزایش مالیات اشاره کرد: اینکه مجلس با دولت چه برخوردی می‌کند بستگی به رای گیری دارد. اگر مجلس تایید کند که مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد بشود، نشان از این است که با دولت هم رای است و همراهی دارد. اگر مقاومتی در مجلس صورت گرفت و مالیات را کاهش دادند، آنگاه می‌توان گفت که مجلس با توجه به شرایط اقتصادی مردم تصمیم گرفته است.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=40578

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics