• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 9648
3
وقتی کفگیر به ته دیگ می خورد؛

مخابرات گیلان به دنبال فروش املاک اهدایی؟!

  • کد خبر : 40031
  • 24 آبان 1402 - 17:22
مخابرات گیلان به دنبال فروش املاک اهدایی؟!
شرکت مخابرات ایران قصد دارد نسبت به فروش تعدادی از املاک مازاد مخابرات در قالب مزایده سراسری ج – ۱۴۰۲ اقدام کند.
گیلان شهر / شرکت مخابرات ایران قصد دارد نسبت به فروش تعدادی از املاک مازاد مخابرات در قالب مزایده سراسری ج – ۱۴۰۲ اقدام کند. همچنین در این مزایده، قرار است ۲۲ ملک در شهرها و روستاهای گیلان با قیمت پایه ۹۰۰ میلیارد ریال به فروش برسد.

بررسی‌های گیل‌خبر نشان می‌دهد به‌جز دو ملک در محدوده شهری کوچصفهان و سیاهکل، مابقی املاک در محدوده روستایی و فاقد سند مالکیت هستند و قرار است با قیمت پایه حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال فروخته شوند.

بررسی‌ها حاکی از آن است که اکثر این املاک در سالیان گذشته، با توجه به روحیات بخشندگی مردم و همچنین پایین بودن قیمت زمین، از سوی روستاییان به مخابرات اهدا شده است و حال که ارزش این زمین‌ها و املاک بالا رفته، مخابرات به فکر فروش آن‌‌ها افتاده است.

بعد از دخانیات، به نظر می‌رسد این بار مخابرات ایران قرار است چوب حراج بر املاک و دارایی‌های خود در استان گیلان، آن هم به بهانه تامین نقدینگی برای تعهد بودجه غیر عملیاتی، مطالبات بازنشستگان، طرح نجما و توسعه شبکه مناطق مخابراتی بزند.

مخابرات گیلان که سال‌هاست با مشکلات ریز و درشت مدیریتی دست و پنجه نرم می‌کند، گویا فروش املاک خود را، به عنوان راه فراری برای عبور از مشکلات متصور شده است اما باید مشخص شود که آیا اساسا فروش این املاک بدون سند مالکیت و در حالی که اکثر آ‌ن‌ها هبه شده هستند، از لحاظ شرعی و قانونی دارای مشکل نیست؟

در شرایط شگفت و خنده آور مزایده املاک مخابرات آمده است: «در خصوص املاک روستایی اولویت اول خرید با هبه کننده یا وراث آنها با ارائه گواهی انحصار وراثت و رضایت نامه سایر وراث و اولویت دوم خرید با شورا یا دهیاری روستا خواهد بود.»!

از سویی دیگر در ادامه توضیحات مزایده املاک روستایی مخابرات گیلان آمده است: «ملک با وضع موجود و به صورت وکالتی واگذار می شود و وجود هرگونه مغایرت و رفع تعارض و اخذ سند رسمی و کلیه هزینه های قانونی، اداری و ثبتی به عهده خریدار می باشد.»

به عبارت دیگر خود مخابرات نیز از شبهه‌های قانونی فروش این املاک و شاید ایجاد پرونده های جدید قضایی در محاکم و درگیری‌های محلی آگاه است اما گویا با چشم پوشی از آن‌‎ها، قصد دارد به هر نحو ممکن، هرچه سریع تر این املاک را بدون توجه به مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود آید، به فروش برساند.

همان‌گونه که در ماجرای فروش املاک ارزشمند دخانیات گیلان، با ورود دادستانی مرکز استان، تا بررسی بیشتر ابعاد موضوع، فروش متوقف شد، به نظر می‌رسد فروش املاک مخابرات گیلان نیز، نیازمند ورود دستگاه‌های نظارتی و بررسی دقیق ابعاد و شبهات آن است.گیل خبر

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=40031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics