• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
2
دکتر جعفرزاده ایمن آبادی در گفت و با نقش اقتصاد مطرح کرد:

پذیرش بی در و پیکر مهاجران افغان و استفاده افغانی ها از یارانه آشکار و پنهان از جیب مردم ایران خلاف قانون و شرع بین است!

  • کد خبر : 40007
  • 23 آبان 1402 - 1:11
پذیرش بی در و پیکر مهاجران افغان و استفاده افغانی ها از یارانه آشکار و پنهان از جیب مردم ایران خلاف قانون و شرع بین است!
رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم با انتقاد از حاشیه نشین های شهری توسط مهاجران افغان،تاکید کرد: فارغ از بحث‌ استفاده مهاجران افغانی از آموزش، درمان، خدمات رفاهی و غیره موجبات افزایش جمعیت و تغییر بافت جمعیتی را نیز فراهم می‌کنند که به حاشیه نشینی شهرها دامن زده و نه تنها موجبات نگرانی مردم در خصوص مسائل امنیتی را فراهم کرده اند،بلکه هیچ یک از مسئولین نیز در این زمینه پاسخگو نیستند.

گیلان شهر /غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم و نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به افزایش آمارهای رسمی و غیر رسمی حدود ۸ میلیون افاغنه در کشور و دریافت یارانه پنهان از دولت،گفت: سوالی که این روزها به دغدغه و نگرانی مردم مبدل شده که نه تنها پاسخ منطقی برای آن دریافت نمی‌کنند، بلکه به نوعی شاهد موضع انفعالی دولت نسبت به حضور اتباع افغان در ایران هستیم.

نماینده مردم رشت در دوره نهم و دهم مجلس، تاکید کرد:دولت افاقنه را به دو بخش قانونی و غیر قانونی تقسیم می‌کند درحالیکه اصولاً مبحثی به عنوان قانون وجود ندارد و باید آنان به دو گروه رسمی و غیر رسمی تقسیم بندی شوند به این معنا که اگر اطلاعات خود را ثبت کنند رسمی و در غیر این صورت اگر به صورت قاچاق وارد کشور شده باشند، گروه غیر رسمی هستند.

 

وی  با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت کشور در حدود ۱۰ میلیون افغانی یارانه دریافت می کنند، یادآور شد: در واقع گلایه مردم این است که چرا سقفی برای ورود اتباع افغانها به کشور وجود ندارد،در حالیکه آمارهای رسمی از حضور ۵ میلیون افغانی در کشور خبر می دهد،اما آمارهای غیر رسمی حضور ۸ میلیون افاغنه را در کشور تایید می‌کند.

ایشان پیرامون پرداخت مالیات توسط مردم و استفاده اتباع افغان از خدمات کشور،گفت: بدیهی است که اتباع افغان نه تنها مالیاتی پرداخت نمی کنند بلکه از انرژی،نان، سوخت، حامل‌های انرژی ارزان و خدمات آموزشی استفاده‌می کنند. همچنین فرصت‌های اشتغال را در اختیار گرفته‌اند که متاسفانه هیچگونه ضوابطی برای این مشکل وجود ندارد.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم در ادامه یادآور شد: مسئولین کشور ادعا دارند که افاغنه مهاجر هستند، جای سوال اینجاست که آیا می‌توان بدون ضابطه به کشورهای دیگر مهاجرت کرد؟ در صورتیکه مسائلی از جمله زبان تا سرمایه‌گذاری در اولویت مهاجرت قرار دارد و اگر مهاجران در بانک‌های کشورهای دنیا سرمایه‌گذاری نکنند آنان را نخواهند پذیرفت.

وی با انتقاد از حاشیه نشین های شهری توسط مهاجران افغان،تاکید کرد: فارغ از بحث‌ استفاده مهاجران افغانی از آموزش، درمان، خدمات رفاهی و غیره موجبات افزایش جمعیت و تغییر بافت جمعیتی را نیز فراهم می‌کنند که به حاشیه نشینی شهرها دامن زده و نه تنها موجبات نگرانی مردم در خصوص مسائل امنیتی را فراهم کرده اند،بلکه هیچ یک از مسئولین نیز در این زمینه پاسخگو نیستند.

 

جعفرزاده به مسائل امنیتی و آمار و ارقام بزهکاری در کشور اشاره کرد و یادآور شد:از سویی دیگر، با نگاه اجمالی به آمار هایی در خصوص قتل و بزهکاری در می یابیم که قطعا افاغنه نقش بسیار اساسی در این موضوع دارند و با این اوصاف،عدم پاسخگویی مسئولان و انفعال آنان و همچنین خودداری از دادن آمار و اطلاعات در این خصوص نگرانی‌های مردم را بیشتر کرده، که هزینه وجود مهاجران افغان در میان ۸۰ الی ۸۵ میلیون مردم کشور سرشکن می‌شود که جای دغدغه و نگرانی دارد.
نماینده مردم در مجلس دهم با بیان این که انتظار می رود وزارت کشور و متولیان امر، فکری اساسی برای نگرانی و دغدغه های مردم در این زمینه داشته باشند،یادآور شد: آیا تعداد ۵ میلیون مهاجر از یک کشور می‌تواند رسمی و قانونی باشد؟قطعا خیر؛چرا که در هیچ کشوری این گونه مهاجرت قانونی نیست،پاکستان با قاطعیت مهاجران افغانی را بیرون راند، تا قوانین و نظم خاصی را در کشور خود برقرار کند.

 

دکتر جعفرزاده در پایان با انتقاد از عدم وجود برنامه‌ای مدون برای حضور اتباع غیرقانونی افغان، خاطر نشان کرد:مسئولان و متولیان امر در قبال مردم کشور باید متعهد باشند چرا که حکومت طالبان از دادن حقابه به ایران خودداری کرد، بی تردید دولتمردان ما باید در این خصوص تصمیم صحیحی اتخاذ کنند تا مردم بدون اراده حجم قابل توجهی از مالیات ،نفت، سوبسید و یارانه خود را برای مهاجران کشور دیگر هزینه نکنند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=40007

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics