• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 9736
4
جلال محمودزاده

رد صلاحیت نمایندگان منتقد کار دولت است/ روزنامه دولت برخورد با نمایندگان منتقد را قبلا مطرح کرده بود

  • کد خبر : 39968
  • 22 آبان 1402 - 0:30
رد صلاحیت نمایندگان منتقد کار دولت است/ روزنامه دولت برخورد با نمایندگان منتقد را قبلا مطرح کرده بود
جلال محمودزاده نماینده مهاباد که صلاحیتش توسط هیات‌های اجرایی رد شده، گفته رد صلاحیت نمایندگان منتقد کار دولت است.
گیلان شهر /زینب غبیشاوی: از روز گذشته نمایندگان متعددی اعلام کردند که صلاحیتشان در مرحله رسیدگی هیات‌های اجرایی احراز نشده است، عمده این نمایندگان افراد منتقد عملکرد دولت بودند. جلال محمودزاده نماینده اهل سنت مجلس که روز گذشته خبر رد صلاحیت خود در مرحله اجرایی را اعلام کرده بود، به رویداد۲۴ می‌گوید: ما تعدادی از نمایندگان منتقد وضعیت موجود بودیم و هستیم که رد صلاحیت شدیم، چندی قبل هم روزنامه ایران روزنامه دولت در گزارشی با اسم آوردن از نماینده‌های منتقد، اعلام کرده بود که باید با آن‌ها برخورد شود و یکی از دلایل هم همین بود.

او گفته «ما از نمایندگان منتقد دولت بودیم و هستیم و معتقدیم که دولت در اکثر حوزه‌ها موفق نبوده است و نتوانسته شعارهایش را عملی کرد. همچنین من و اغلب نمایندگان رد صلاحیت شده، مخالف طرح صیانت و لایحه حجاب بودیم. این‌ها مواردی بود که در نظر فرمانداران تاثیر گذاشته بود.»

محمودزاده توضیح داده که «هیات اجرایی دست دولت است و فرمانداران بخشی از این پروسه هستند و در رد صلاحیت ما، دولت ورود کرده است بنابراین رد صلاحیت نمایندگان منتقد کار دولت بوده است. این در حالی است که رهبری بار‌ها این مجلس را انقلابی معرفی کرده‌اند، اما این‌ها به دلایلی همچون نداشتن التزام عملی به جمهوری اسلامی افراد را رد صلاحیت کرده‌اند. نمایندگانی که مخالف عملکرد دولت بودند یا مخالف لوایحی بودند که به نفع مردم نبوده و در مخالفت با وزرا صحبت کردیم، رد صلاحیت شدیم.»

نماینده مهاباد گفته «بسیاری از رد صلاحیت‌هایی که انجام شده بدون مستندات بوده است، یعنی به صورت قانونی هیچ مستندی نداشتند، اما در راستای حذف نمایندگان منتقد از مجلس، دست به چنین کاری زدند.  اگر بحث مشارکت مطرح باشد، این کاری که دولت در راستای حذف و قلع و قمع مخالفین خود در هئیت‌های اجرایی انجام داده است، چیزی جز کاهش مشارکت را در پی نخواهد داشت.»

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=39968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics