• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 9649
5
به بهانه طرح مولدسازی؛

فروش املاک ارزشمند شرکت دخانیات گیلان!

  • کد خبر : 39611
  • 21 مهر 1402 - 23:07
فروش املاک ارزشمند شرکت دخانیات گیلان!
بر این اساس، در گیلان دو ساختمان ارزشمند دخانیات گیلان واقع در میدان فرهنگ و خیابان سعدی رشت به فروش گذاشته شده است.

گیلان شهر : شرکت دخانیات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در نظر دارد در راستای طرح مولد سازی نسبت به فروش و واگذاری تعدادی از املاک مازاد خود از طریق برگزاری مزایده عمومی یک مرحله ای اقدام نماید.

بر این اساس، در گیلان دو ساختمان ارزشمند دخانیات گیلان واقع در میدان فرهنگ و خیابان سعدی رشت به فروش گذاشته شده است.

ملک قدیمی انبار دخانیات در میدان فرهنگ با بیش از ۶۰ هزار متر زمین و ۲۰ هزار متر ساختمان، به قیمت پایه ۸۸۰ میلیارد تومان قرار است به فروش برسد.

فروش املاک ارزشمند شرکت دخانیات گیلان!

از سویی دیگر، ۲۶۷ میلیارد تومان قیمت پایه برای ملک دخانیات در خیابان سعدی با بیش از ۹ هزار متر زمین و ۴۵۰۰ متر ساختمان در نظر گرفته شده است.

اگرچه عده‌ای بر قیمت تعیین شده انتقاداتی دارند، اما به جهت آن که بحثی کارشناسی است قصد ورود به آن را نداریم؛ در اینجا به اصل فروش این املاک و نحوه هزینه‌کرد آن می‌پردازیم.

بدون شک این اقدام شرکت دخانیات ایران می‌تواند آسیب بزرگی به پیکره بی جان صنعت گیلان وارد سازد. دخانیات گیلان که روزگاری از جمله مهم‌ترین صنایع در سطح کشور به حساب می‌آمد، در دهه اخیر با مشکلات مدیریتی بسیاری رو به رو شد تا جایی که شاهد کاهش چشمگیر تولیدات و کارکنان این شرکت هستیم. حال به نظر می‌رسد فروش املاک دخانیات گیلان، شلیک نهایی به قلب این شرکت باقدمت است.

حداقل انتظار این است که عایدی فروش این املاک برای سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت‌های شرکت دخانیات گیلان خرج شود اما شنیده‌ها از وضعیت وخیم دخانیات ایران حکایت دارد و به نظر می‌رسد درآمدهای حاصل از فروش این املاک تنها برای پرداخت حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری شرکت است و خبری از سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و کارآمد نیست.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، شرکت دخانیات ایران به جای فروش این املاک می‌توانست با مشارکت سرمایه‌گذاران و استفاده از ظرفیت بالقوه این ساختمان‌ها و عایدی دریافتی ماهیانه، ارزش افزوده به مراتب بالاتری در گیلان خلق کند اما گویا مدیران دخانیات ایران، اهداف دیگری در سر دارند.

در این میان صدایی از مسئولان و نمایندگان گیلان شنیده نمی‌شود. از نمایندگان استان انتظار می‌رود در برابر حراج دارایی‌های گیلان سکوت نکرده و اجازه ندهند که بخش بزرگی از املاک شرکت دخانیات گیلان به همین سادگی و در سکوت به فروش گذاشته شود.

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه جوابیه از سوی شرکت دخانیات ایران را دارد.گیل خبر

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=39611

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics