• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 9657
4
معاون عمرانی استانداری گیلان خبر داد:

سیل آستارا تلفات جانی نداشت / به سرعت بازسازی پل سیبلی آغاز می شود

  • کد خبر : 39316
  • 28 شهریور 1402 - 17:35
سیل آستارا تلفات جانی نداشت / به سرعت بازسازی پل سیبلی آغاز می شود
کاظمی با بیان آن که هم اکنون شاهد آبگرفتگی در منطقه ساحلی روستاهای شهرستان آستارا و شهر لوندویل هستیم، افزود: در کانرود و ویرمونی شوندکش بیشترین آبگرفتگی را تاکنون گزارش داشته ایم.

گیلان شهر / مسعود کاظمی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در خصوص سیل آستارا گفت: بعد صدور هشدار نارنجی هواشناسی، جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه های اجرایی راس ساعت ۱۶ عصر دیروز یکشنبه مورخ ۲۶/۰۶/۱۴۰۲ برگزار و هماهنگی های لازم بین دستگاهی انجام و آماده باش کامل برقرار گردید.

کاظمی افزود: میزان کل بارندگی ۲۶۵ میلیمتر می باشد. بارندگی در شهرستان آستارا در بازه کوتاه ۵ ساعته اتفاق افتاد و به محض شدت بارش ها و آبگرفتگی در جاده اصلی آستار تالش طی تماس تلفنی با حوزه انتظامی استان و پلیس راه، ممنوعیت ترافیکی در مسیر ایجاد گردید.

کاظمی با بیان آن که هم اکنون شاهد آبگرفتگی در منطقه ساحلی روستاهای شهرستان آستارا و شهر لوندویل هستیم، افزود: در کانرود و ویرمونی شوندکش بیشترین آبگرفتگی را تاکنون گزارش داشته ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: متاسفانه یک لاین از پل اصلی لوندویل آستارا به نام سیبلی کاملا تخریب شده که البته با توجه به هوشیاری به موقع و دستور ممنوعیت ترافیکی خوشبختانه تلفاتی نداشتیم. جز دو خودرو پراید که سرنشینان آنها به موقع توسط عوامل پلیس نجات پیدا کردند و ۱۰ نفر در اثر بارش باران و سیل در شهرستان آستارا آسیب دیده اند که خوشبختانه حال آنها باتوجه به امداد رسانی دستگاه های خدمات رسان خوب می باشد.

معاون عمرانی استانداری با اشاره به آن که گیلان در زمره استان‌های سیل خیز کشور است، گفت: باید تمهیدات و اقدامات بیشتری برای جلوگیری از خطرات وقوع سیل و تخریب پل‌های استان صورت گیرد.

کاظمی افزود: ساخت پل سیبلی مربوط به دهه ۵۰ است و با پی سطحی ساخته شده که متاسفانه با بارش شدید باران، زیر پل خالی و منجر به تخریب پل شد. ما در استان تقریبا ۵۰ پل با چنین شرایطی داریم که با پی سطحی ساخته شده اند و نیازمند تمهیدات و برنامه‌ریزی ویژه برای نگهداری و ایمن سازی آنان برای جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: در حال حاضر، معبر تالش به آستارا برای عبور و مرور شهروندان دو خطه شده است و در روزهای آینده به سرعت مراحل بازسازی و ساخت مجدد پل سیبلی با طی ترک تشریفات و تعیین پیمانکار، با اصول و ایمنی بالا آغاز خواهد شد.

کاظمی گفت: به جهت کمک رسانی به سیل زدگان امکانات مورد نیاز شامل جیره خشک مورد نیاز، آب معدنی و دیگر مایحتاج و از باب لجستیکی ۱۰ قایق ۵ نفره از هلال احمر با تجهیزات کامل از جمله موتور و پمپ تخلیه اب برای خدمت رسانی به منازل درگیر اب گرفتگی و امکانات دستگاه‌های مرتبط (راهداری، پلیس راه و..) در حال ارایه خدمات هستند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=39316

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics