• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 9735
3
نماینده انزلی در نطق میان دستور مجلس؛

نفس تالاب انزلی به شمارش افتاده/رئیس جمهور، معرفی نماینده ویژه در دریای کاسپین را تسریع کند

  • کد خبر : 37946
  • 02 مرداد 1402 - 16:21
نفس تالاب انزلی به شمارش افتاده/رئیس جمهور، معرفی نماینده ویژه در دریای کاسپین را تسریع کند
دنیا مالی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریا و تالاب نبض اقتصادی و معیشتی مردم بندرانزلی هستند، گفت: متاسفانه به دلیل غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها و کند بودن جریان تصمیم‌گیری در سطح ملی، نفس تالاب انزلی به شمارش افتاده است. طرح ملی تالاب انزلی تنها راهکار منسجم برای رسیدن تالاب انزلی به ساحل نجات است.

گیلان شهر /به گزارش  خبرگزاری خانه ملت؛ احمد دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱مردادماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران ایشان و محکوم کردن قرآن ‌سوزی در سوئد و دانمارک، عنوان کرد: امیدوارم ارکان قوا در کشور با عاشورا که حرکتی برای نفی ظلم و سیطره عدالت و انصاف و استیفای حقوق محرومان و طیف فرودست جامعه و حاکمیت عدالت و معنویت بوده است، در مسیر زدودن آثار بی‌عدالتی و گسست اجتماعی و نیز نشانه رفتن به برج و باروی ثروت‌های بادآورده تاسی کنند.

نفس تالاب انزلی به شمارش افتاده/رئیس جمهور، معرفی نماینده ویژه در دریای کاسپین را تسریع کند

دنیا مالی گفت: پیام محرم و شهدای عاشورا که در اوج جاودانگی بر بلندای تاریخ تکیه زده‌اند، آزادی‌خواهی و آزاد اندیشی و تقابل با بداخلاقی فردی و اجتماعی، همچنین نفی مثلث شوم زر و زور و تزویر وپرده برانداختن دین اشرافی است که ارمغانی غیر از انحطاط و نابرابری اجتماعی ندارد.

اجتناب از تدوین برنامه آرمانی در قانون برنامه هفتم توسعه

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان مجلس، الگوها و برنامه‌های توسعه که تاکنون کشور به خود دیده است برای زدودن دره فرق و رفع تبعیض‌های ناروا را ناکافی خواند و با تاکید بر اینکه کشور نیاز به برنامه توسعه‌یافته‌تری دارد، تصریح کرد:باید از تدوین برنامه آرمانی در قانون برنامه هفتم که از واقعیت‌های میدانی و نیز مبانی علمی بی‌بهره است، اجتناب کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از تکرار آنچه به ساحت اعتماد عمومی-به عنوان بزرگترین سرمایه میان ملت و حاکمیت- در دهه‌های بعد از انقلاب آسیب زده، حضر کنیم، گفت: این باید و بایدهای بیشمار دیگر جز در سایه هم‌افزایی قوا قابل تحصیل نیست.

دنیامالی تصریح کرد: امروز تدبیر برای رفع کاستی‌های فزاینده داخلی و نیز تهدیدهای فراوان پیرامونی، حداقل انتظارات ملت شریف ایران از ما و سایر قوا است. وحدت قوا علاوه بر تاکید روئسای سه قوه، نیازمند همراهی و همگامی بدنه اجرایی قوا در همه سطوح و ارکان و اجزا است؛ لذا توصیه به عدم تعامل و تاکید به مرزبندی بین قوا، اقدامی ناصواب و وحدت‌شکن است.

وی در ادامه در اشاره به مشکلات شهر و حوزه انتخابیه خود، گفت: الگوهای توسعه‌یافتگی در مناطقی نظیر استان گیلان و شهرستان بندرانزلی متضمن توجه ویژه به اقتصاد دریا و اقتصاد گردشگری است. در شرایط خاص کشور برای برون رفت از اقتصاد تحریم پذیر نفت و تهدیدهای مترتع بر آن، اقتصاد دریا می‌تواند افق‌های جدید و تازه‌ای پیش روی مردم کشورمان ایجاد کند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریا و تالاب نبض اقتصادی و معیشتی مردم بندرانزلی هستند، اضافه کرد: متاسفانه به دلیل غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها و کند بودن جریان تصمیم‌گیری در سطح ملی، نفس تالاب انزلی به شمارش افتاده است. طرح ملی تالاب انزلی تنها راهکار منسجم برای رسیدن تالاب انزلی به ساحل نجات است و اگر امروز همه ارکان اجرایی کشور را در قالب این طرح به هم‌افزایی و همسویی لازم نرسانیم، با دستان خود تالاب انزلی را به مسلخ بی‌تدبیری و کم‌توجهی برده‌ایم.

دنیامالی در ادامه تهیه برنامه اجرایی و اضطراری برای جلوگیری از ورود فاضلاب‌های شهری و صنعتی به تالاب، جلوگیری از گسترش گونه‌های مهاجم و اجرای عملیات لایروبی از برنامه‌های فوری مد نظر خود برای نجات تالار انزلی اعلام کرد و گفت: از وزارت نیرو می‌خواهم نسبت به اصلاح حریم تالاب طبق کنوانسیون رامسر و کنوانسیون‌های بین‌المللی اقدام کنند.
خشک شدن تالاب انزلی فریدنیا (1)

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود ضمن اشاره به اینکه هدف از تاسیس منطقه آزاد انزلی تسهیل برای سرمایه‌گذاری، تولید و صادرات بوده است، تاکید کرد: متاسفانه تغییرات مدیریتی مداوم در سال‌های اخیر باعث فاصله گرفتن منطقه آزاد انزلی از اهداف تصمیم شده خود است. عدم ثبات مدیریتی در منطقه آزاد انزلی یکی از موانع توسعه و باعث توقف برنامه‌‌ها و طرح‌ها می‌شود و رکود منطقه آزاد را رقم خواهد زد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه برکناری مدیران با تجربه و جایگزینی مدیران سفارشی و غیرمتخصص، برنامه توسعه را از ریل خارج می‌کند، اضافه کرد:  پروژه راه‌آهن رشت-بندر کاسپین انزلی، با عنوان حلقه مفقوده حمل‌ونقل چند وجهی در لجستیک کالا محسوب می‌شود و کند بودن این پروژه مهم باعث تضعیف نقش ایران به عنوان یک بازیگر اصلی در کریدور شمال-جنوب خواهد شد.

دنیامالی در ادامه با اشاره به حضور تیم ملوان بندرانزلی در لیگ برتر، برای فراهم کردن استانداردهای لازم جهت میزبانی از مسابقات در بندرانزلی و با حضور هواداران پرشور ملوان وزارت ورزش و جوانان می‌بایست توجه ویژه در تخصیص اعتبارات مورد نیاز از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل ورزشگاه زنده‌یاد سیروس قایقران داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اینکه پروژه کنارگذر انزلی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه در انزلی است، گفت: علیرغم گذشت سال‌ها از آغاز این پروژه و سهل‌انگاری‌های گذشته، زمان‌های طلایی خود را به لحاظ عدم وجود منابع مالی و زمان از دست داده است. لازم است وزارت راه و شهرسازی با توجه به جذب اعتبار در تکمیل این پروژه تسریع به عمل آورد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق میان دستور خود از رئیس جمهور خواست معرفی نماینده ویژه و تام‌الاختیار در دریای کاسپین را تسریع کند و افزود: امروز فرصت خوبی در حوزه تعامل منطقه‌ای در بین کشورهای حاشیه کاسپین به وجود آمده است که لزوم معرفی این نماینده را بیش از گذشته با ااهمیت و حیاتی می‌کند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=37946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics