• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 9649
3

مهدی تاج: حق پخش تلویزیونی، حق فوتبال است

  • کد خبر : 37626
  • 21 تیر 1402 - 23:21
مهدی تاج: حق پخش تلویزیونی، حق فوتبال است
رئیس فدراسیون فوتبال کشور با تأکید بر اینکه حق فوتبال همدان داشتن یک تیم لیگ برتری است، گفت: حق پخش تلویزیونی یکی از حقوق مهم باشگاه‌های فوتبال است. اگر باشگاه‌های ما درآمدزا نباشد طولی نمی‌کشد که دچار مشکل شویم.

گیلان شهر / مهدی تاج عصر امروز -چهارشنبه ۲۱ تیرماه- در مجمع سالیانه هیأت فوتبال استان همدان، با اشاره به اینکه جای خوشحالی بسیار دارد که در مجمع سالیانه هیأت فوتبال استان همدان شرکت کرده‌ایم، اظهار کرد: استان همدان در مسأله داوری از قدیم‌الایام وضعیت بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه یادم می‌آید در سال‌های خیلی دور یک داور همدانی در دادسرا از من شکایت کرده بود، افزود: آن زمان من مدیر مسئول روزنامه جهان فوتبال بودم که از من شکایت کرد و دو سه بار در دادگاه وی را ملاقات کردم و با وجود شکایتش او را انسان بسیار شریفی می‌دانستم و داور مطرحی بود و الان نمی‌دانم کجاست.

وی با بیان اینکه برادران حیدری و خانم سیفی نیز این روز‌ها عملکرد بسیار خوبی در داوری کشور دارند، تصریح کرد: سهم همدان در فوتبال ملی، فوتسال و ساحلی بسیار زیاد است و اگر تیمی در لیگ برتر سهمیه نداشته باشد، سخت است که نماینده در تیم ملی داشته باشد.

تاج خاطرنشان کرد: در همدان باید همه ارگان‌ها تلاش کنند تا یک تیم لیگ برتری از فوتبال همدان در لیگ برتر حضور داشته باشد؛ پاس همدان بالأخره نامش بزرگ است و من تیم‌خری (خرید تیم و امتیاز) را نمی‌پسندم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشور بیان کرد: طرح خوبی برای دریافت حق پخش تلویزیونی برای فوتبال به مسئولان ارائه کرده‌ایم و مباحثی که وجود دارد می‌تواند در زمینه حق پخش به فوتبال همدان کمک کند و این مسأله را به نماینده نیز گفته‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه در بحث صدور مجوز حرفه‌ای همه ما دیدیم که باشگاه‌های فوتبال کشور زیان‌ده هستند، اظهار کرد: همه فوتبال آسیا که عربستان نیست، ورود رونالدو به عربستان مسأله فوتبالی نبود و سیاسی بود و عربستان به دنبال قطب گردشگری شدن است و فقط بحثشان صرفاً رشد فوتبال نیست و رشد تمام حوزه‌ها است.

تاج خاطرنشان کرد: ما اگر پولی باشد هزینه می‌کنیم، اما فوتبال فقط هزینه کردن نیست و باید باشگاه‌هایمان را از زیان‌ده بودن خارج کنیم و حق پخش تلویزیونی، اسپانسر روی پیراهن، درآمد دورزمین، درآمد روز مسابقه و ترانسفر بازیکن از اصلی‌ترین حقوق باشگاه‌های فوتبال است که مهمترین آن حق پخش است و اگر درآمدزا نباشیم دچار مشکل می‌شویم.

وی اضافه کرد: بسیاری از استان‌های ما که کارخانه بزرگ ندارند، تیم‌داری نیز ندارند و اگر به لیگ برتر هم بیایند بعد از یک سال با انبوهی از بدهی کم می‌آورند و سقوط می‌کنند.

تاج خاطرنشان کرد: در بخشنامه فدراسیون فوتبال آمده است که ایجنت‌ها (مدیر برنامه فوتبال) محدودیت تعداد بازیکن دارند و فقط می‌توانند ۵ یا ۶ بازیکن داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با بیان اینکه رشد و پویایی در فوتبال استان با حضور ارکان هیأت فوتبال رخ داده است، اظهار کرد: جای خوشحالی دارد در حوزه فوتبال و فوتسال برنامه‌های بسیار خوبی برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

علی حقیقی افزود: حضور آقای تاج و هیأت رئیسه فوتبال استان در مجمع سالیانه یک اتفاق خوب برای فوتبال همدان است و امیدواریم رأی‌گیری‌های صورت گرفته مثمرثمر باشد. به طور قطع با اقدامات صورت گرفته طی ماه اخیر فوتبال همدان در لیگ‌های کشوری حضور قدرتمندی خواهد داشت.

رئیس هیأت فوتبال استان همدان نیز با بیان اینکه شهر‌هایی که در صنعت فوتبال نیستند کار سخت تری برای تیم‌داری دارند، اظهار کرد: خوزستان و کرمان برای فوتبال به صورت غیرمستقیم از ارگان‌های دولتی کمک می‌گیرند و باشگاه‌ها در همدان با سختی کار خود را جلو می‌برند و امروز در مقابل رؤسای شهرستان‌ها می‌گویم که کار سختی در پیش داشتیم و خواهیم داشت.

عباس صوفی افزود: سعی کرده‌ایم با کمک ارکان خانواده فوتبال استان، در کنار همدیگر کار کنیم و با وجود تمام مشکلات اقتصادی ۵۰۰ مسابقه رسمی در سطح شهرستان داشتیم و در استان بیش از ۱۰۰۰ مسابقه طی یک سال جاری برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت حضور همدان در لیگ برتر و تأکید بر اینکه بازیکنان بسیاری در لیگ برتر و لیگ یک در حال بازی هستند، تصریح کرد: سال گذشته دوره A آسیا با حضور ۲۲ نفر از مربیان همدانی برگزار کردیم و آمادگی میزبانی از اردو‌های تیم ملی را داریم و با کمک اسپانسر‌ها میتوانیم به لیگ برتر صعود کنیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مجمع بلافاصله مراسم تجلیل و تقدیر از تمامی اهالی فوتبال اعم از اقشار مختلف با حضور مسئولان استانی و ورزشی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=37626

برچسب ها

خبر های مرتبط

10اردیبهشت
مشخص شدن حریف ملوان در یک چهارم نهایی جام حذفی
09اردیبهشت
ایران قهرمان جام ملت های فوتسال آسیا شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics