• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 9735
3
فقط حرف، فقط وعده؛

پرداخت حقوق معوق کارکنان آبفای گیلان به کجا رسید؟

  • کد خبر : 37564
  • 19 تیر 1402 - 19:02
پرداخت حقوق معوق کارکنان آبفای گیلان به کجا رسید؟
شاید اگر حقوق مدیران ارشد این شرکت نیز همچون سایر پرسنل به تعویق بیفتد، شاهد پیگیری جدی‌تر مسئولان برای حل مشکل حقوق کارکنان شرکت آبفای گیلان باشیم
گیلان شهر /ماه‌هاست که معضل عدم پرداخت به موقع حقوق نیروهای رسمی، قراردادی و شرکتی آب و فاضلاب استان گیلان، زندگی را بر آن‌ها و خانواده‌هایشان سخت و دشوار کرده است.

پیام‌های متعددی به خصوص از نیروهای شرکتی و پیمانکاری آبفای گیلان در ماه‌های اخیر به دست گیل خبر رسیده است که از عدم پرداخت حقوقشان شاکی هستند.

در یکی از این پیام‌ها آمده است: «سلام من نیروی پیمانکاری شرکت آب و فاضلاب رشت هستم، بالای سه ماه هست حقوق مارو واریز نمیکن همیشه بعد از سه چهار ماه حقوق یه ماه میدن لطفا اینو بذارید مسئولین پیگیری کنن ماهم زن، بچه، خرج خونه و قسط هزار تا چیز دیگه داریم به خدا خسته شدیم لطفا پیگیری کنید.»

عدم پرداخت حقوق نیروها تنها به سال جاری معطوف نبوده و در سال گذشته نیز این مشکل به صورت جدی وجود داشته است که گزارشی در این زمینه نیز در قالب پیام شهروندی در گیل خبر منتشر شده بود. (اینجا را بخوانید)

پس از این بود که مدیرعامل آب و فاضلاب استان گیلان وعده داد که تمامی حقوق و مزایای پرسنل تا پایان سال پرداخت می‌شود؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این وعده نیز در خصوص برخی کارکنان شرکتی بی‌نتیجه بوده است.

به نظر می‌رسد ضعف مدیریتی در آب و فاضلاب استان گیلان همچنان ادامه داشته و توان پرداخت حقوق که از جمله پایه‌ای ترین و بدیهی‌ترین نیازهای کارکنان این شرکت است، از عهده مدیران آن خارج است.

مازیار علیپور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان پرداخت حقوق کارکنان شرکت را منوط به دریافت مطالبات آبفا می‌داند. علیپور گفته است: «بنا داریم مطالبات خود را از نیروهای مسلح به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان دریافت کنیم تا بتوانیم حقوق‌ها را پرداخت کنیم.»

اما با توجه به سوابق و شواهد، بعید به نظر می‌رسد مدیریت شرکت آبفای گیلان با این روند بتواند در پرداخت حقوق پرسنل خود موفق باشد.

جالب توجه است که پس از ماه‌ها تعویق حقوق پرسنل این شرکت، بالاخره برخی از مسئولین وزارت نیرو و آبفای کشور به گیلان آمدند تا مشکلات موجود را حل و فصل کنند اما نتیجه این سفر، فقط قول جهت پیگیری معضلات و درخواست صبوری از کارمندان تا حل شدن مشکلات بود!

اما در این میان مشخص نیست که کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان گیلان تا چه زمانی باید صبوری کرده و چگونه باید از پس هزینه‌های سرسام آور زندگی در این شرایط تورمی کشور بر بیایند و شرمنده خانواده خود نشوند.

شاید اگر حقوق مدیران ارشد این شرکت نیز همچون سایر پرسنل به تعویق بیفتد، شاهد پیگیری جدی‌تر مسئولان برای حل مشکل حقوق کارکنان شرکت آبفای گیلان باشیم.گیل خبر

گفتنی است گیل خبر آمادگی انتشار هرگونه پاسخ از سوی شرک آب و فاضلاب استان گیلان را دارد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=37564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics