• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2

سرنوشت تیمهای صعود کننده لیگ دسته یک در دستان نمایندگان گیلان

  • کد خبر : 29458
  • 28 تیر 1400 - 22:31
سرنوشت تیمهای صعود کننده لیگ دسته یک در دستان نمایندگان گیلان
هفته سی و چهارم و پایانی رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور در حالی از ساعت ۱۹:۳۵ امروز برگزار می شود که سرنوشت تیم قهرمان و حتی تیمهای صعود کننده به لیگ برتر تا حد زیادی در دستان نمایندگان فوتبال گیلان است.

به گزارش گیلان شهر :در جریان این رقابت ها، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی باید در یک دیدار خانگی رو در روی بادران تهران قرار گیرد، تیم فوتبال چوکا تالش در یک بازی خارج از خانه به مصاف آرمان گهر سیرجان می رود و تیم شهرداری بندرآستارا نیز باید در تهران رو در روی تیم هوادار قرار گیرد.

 گرچه نتایج بازی های هفته پایانی هیچ تاثیری در وضعیت سه نماینده گیلان در صعود و یا سقوط آنان ندارد چون ملوان در میانه جدول قرار دارد و نتیجه این بازی تاثیری در سرنوشت این تیم ندارد، تیم شهرداری بندرآستارا نیز سهمیه خود را حفظ کرد و سقوط تیم چوکا نیز از این مسابقات مسجل شده است.

با این وجود بازی تیمهای ملوان بندرانزلی و شهرداری بندرآستارا برابر حریفان خود بسیار حساس و تاثیرگذار است و حتی می توان تیم قهرمان و همچنین تیمهای صعود کننده به لیگ برتر را در این ۲ دیدار جستجو کرد.

هم اینک تیم های فوتبال فجرسپاسی شیراز ، هوادار و بادران تهران با امتیازی برابر و به دلیل تفاضل گل به ترتیب در رتبه های اول تا سوم جدول رده بندی قرار دارند و با توجه به فاصله بیش از سه امتیازی این سه تیم با سایر تیمها، قهرمان و ۲ تیم صعود کننده از این مسابقات، از بین این سه تیم مشخص می شود.

با توجه به این امر، از این سه تیم که شانس قهرمانی و صعود به رقابت های لیگ برتر دارند، ۲ تیم باید در ایستگاه پایانی مسابقات لیگ دسته اول کشور به مصاف نمایندگان فوتبال گیلان بروند و به همین دلیل بازی تیمهای ملوان و شهرداری بندرآستارا با حریفانشان نقش تعیین کننده ای در قهرمان و ۲ تیم صعود کننده به لیگ برتر را دارند.

بازی حیثیتی ملوان برابر بادران 

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته پایانی این مسابقات باید در ورزشگاه خانگی خود رو در روی تیم بادران تهران یکی از مدعیان کسب قهرمانی این مسابقات قرار گیرد که به طور حتم این بازی یکی از حساس ترین دیدارهای هفته پایانی محسوب می شود.

 هم اینک تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در نیمه دوم جدول رده بندی قرار دارد و اگر در این دیدار به پیروزی دست یابد، این تیم با توجه به نتایج سایر تیمها فقط می تواند یک یا چند پله در جدول رده بندی صعود کند و در نیمه اول جدول رده بندی قرار گیرد.

به طور حتم این جایگاه نیز نمی تواند برای این تیم قدیمی و پرطرفدار راضی کننده باشد چون همگان انتظار داشتند که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در رقابت های فصل جاری یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر و همچنین یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی باشد.

اما نتایج نه چندان قابل قبول این تیم به خصوص در دور رفت باعث شد تا ملوانان هم اینک در رتبه دهم جدول رده بندی قرار داشته باشند و بازی این تیم برابر بادران تهران به دلیل تاثیر در صدر جدول ره بندی می تواند یک بازی حیثیتی محسوب شود و به طور حتم مسئولان تیم ملوان برای انجام یک بازی پاک مقابل تیم بادران تهران قرار خواهند گرفت که پیش از این نیز این امر ثابت شده و همواره تیم ملوان با تمام توان خود در مسابقات این چنینی حضور یافته است.

اما در آن سوی میدان، این دیدار برای تیم بادران یکی از حساس ترین بازی ها در فصل جاری و حتی مهم ترین بازی این تیم محسوب می شود چون در صورت کسب پیروزی در این بازی خارج از خانه ، بادران امیداور به صعود به لیگ برتر و حتی امیدوار به کسب عنوان قهرمانی باقی خواهد ماند.

 هم اینک تیم فوتبال بادران تهران با کسب ۵۷ امتیاز و هم امتیاز با تیمهای فجر سپاسی شیراز و هوادار تهران است و فقط به دلیل تفاضل گل کمتر، در رتبه سوم جدول رده بندی قرار دارد و این در حالی است که فاصله این سه تیم با سایر رقبا بیش از سه امتیاز است و به همین دلیل در نهایت این سه تیم رتبه های اول تا سوم جدول را کسب خواهند کرد.

با این وجود تیم فوتبال بادران تهران در صورت کسب پیروزی برابر ملوان و توقف تیمهای اول و دوم جدول، نه تنها عنوان قهرمانی فصل جاری لیگ دسته اول را کسب خواهد کرد، بلکه به رقابت های لیگ برتر صعود می کند و به همین دلیل بازی تیم های ملوان و بادران یکی از حساس ترین بازی های هفته پایانی لیگ دسته اول محسوب می شود.

بازی تشریفاتی چوکا برابرآرمان گهر سیرجان 

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول کشور در هفته سی و چهارم و پایانی این رقابت ها باید در یک بازی خارج از خانه در سیرجان و در یک دیدار تشریفاتی مقابل تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان قرار گیرد.

نتیجه این بازی هیچ تاثیری برای دو تیم ندارد چون با شکستی که هفته گذشته تیم فوتبال چوکا تالش متحمل شد، سقوط این تیم مسجل شد و چوکایی ها شانسی برای ماندن در لیگ دسته اول ندارند و به همین دلیل این بازی برای این تیم تشریفاتی محسوب می شود.

تیم فوتبال چوکا تالش که از آغاز رقابت های لیگ دسته اول متزلزل ظاهر و دست به تغییرات زیاد در کادرفنی خود زد، در نهایت نیز نتوانست نتایج قبال قبولی را کسب کند و با قرار گرفتن در میان تیم های انتهای جدولی ، از این مسابقات خداحافظی زودهنگامی کرد.

چوکایی ها فصل گذشته با اقتدار به رقابت های لیگ دسته اول صعود کرده بودند و طرفداران این تیم منتظر درخشش چوکا در رقابت های لیگ دسته اول بودند اما مسئولان این تیم با یک کادرفنی ضعیف لیگ را آغاز و پس از چند هفته کادرفنی را تغییر دادند.

البته این پایان ماجرا نبود چون روند نتایج ضعیف تیم فوتبال چوکا تالش ادامه یافت تا اینکه تاکنون چهار مرتبه کادرفنی چوکا تغییر کرد تا این تیم بیشترین تعویض سرمربی را بین تیمهای لیگ دسته اول داشته باشد که ماحصل آن، سقوط چوکا از رقابت های لیگ دسته اول بود.

 در آن سوی میدان نیز تیم فوتبال آرمان گهر سیرجان سهمیه خود را حفظ و خطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند و بازی آن برابر تیم چوکا تالش برای آنان نیز جنیه تشریفاتی دارد اما اگر آرمان گهر بتواند برابر چوکا به پیروزی دست یابد، به طور حتم در جدول رده بندی صعود می کند.

اما صعود یک یا دو پله ای در جدول رده بندی تاثیر چندانی در رتبه بندی نهایی تیم فوتبال آرمان گهر نخواهد داشت و به همین دلیل دیدار تیم های فوتبال آرمان گهر سیرجان و چوکا تالش یکی از بازی های تشریفاتی هفته پایانی رقابت های لیگ دسته اول محسوب می شود.

هم اینک و تا پایان هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور، تیم آرمان گهر سیرجان با کسب ۴۶ امتیاز در مکان یازدهم و تیم فوتبال چوکا تالش با کسب ۳۳ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

بازی سرنوشت ساز شهرداری آستارا برابر هوادار تهران

اما تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا دیگر نماینده استان گیلان در لیگ دسته اول کشور در هفته پایانی این رقابت ها در یک دیدار حساس و سرنوشت ساز باید در تهران رو در روی تیم فوتبال هوادار تهران یکی از مدعیان قهرمانی قرار گیرد.

گرچه نتیجه این دیدار برای تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا اهمیتی ندارد چون این تیم با پیروزی هفته گذشته ، سهمیه خود را در لیگ دسته اول حفظ کرد اما نتیجه این بازی برای هوادار و سایر تیم های مدعی بسیار حساس و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا که در دور رفت این مسابقات نتایج بسیار درخشانی کسب و عنوان قهرمانی نیم فصل اول را کسب کرده بود، در دور برگشت نتوانست روند رو به رشد خود را ادامه داده تا اینکه در بین تیمهای انتهای جدولی قرار گرفت اما با وجود پیروزی هفته گذشته، حضور این تیم در لیگ دسته اول مسجل شد.

با این وجود تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا همانند تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برای انجام یک بازی پاک رو در روی تیم هوادار تهران قرار خواهد گرفت تا در نهایت با سربلندی اولین فصل حضورش را در رقابت های لیگ دسته اول کشور به اتمام برساند.

اما تیم فوتبال هوادار تهران که یکی از مدعیان کسب قهرمانی و صعود به رقابت های لیگ برتر کشور است ، نتیجه این دیدار برای این تیم بسیار مهم است و به طور حتم تیم هوادارتهران فقط برای کسب پیروزی آن هم برای یک پیروزی پرگل گام به میدان خواهد گذاشت.

تیم فوتبال هوادار تهران هم اینک فقط به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به فجر سپاسی در رتبه دوم جدول رده بندی قرار دارد و این تیم برای اینکه بتواند عنوان قهرمانی فصل جاری را کسب و به مسابقات لیگ برتر صعود کند، نیاز مبرم به پیروزی پرگل برابر تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دارد.

هم اینک شرایط در صدر جدول به گونه ای است که تیم فوتبال هوادار تهران به همراه ۲ تیم دیگر با امتیازی مساوی و فقط به دلیل تفاضل گل در رتبه های اول تا سوم قرار دارند و به همین دلیل بازی هوادار تهران و شهرداری بندرآستارا را می توان مهم ترین بازی هفته پایانی قلمداد کرد.

تا پایان هفته سی و سوم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور تیم فوتبال هوادار تهران با کسب ۵۷ امتیاز در مکان دوم و تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا با کسب ۴۱ امتیاز در مکان سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

به هرحال هفته پایانی رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور گرچه برای نمایندگان گیلان تاثیری در سرنوشت آنان در جدول رده بندی ندارد اما بازی های آنان مقابل حریفانشان بسیار مهم و سرنوشت ساز است که به طور حتم در این بین فوتبال دوستان گیلانی و همچنین فوتبال دوستان سایر استان های کشور انتظار انجام فوتبال پاک از سوی همه تیمها در هفته پایانی دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند که تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی ، چوکا تالش و شهرداری بندرآستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.ایرنا

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=29458

خبر های مرتبط

28اسفند
ملوان ۱ – ۰ صنعت نفت/پیروزی ملوان در خانه
24اسفند
شکست ملوان در تهران
پایگاه خبری گیلان شهر

شکست ملوان در تهران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics