• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
7

عکسی که برای استقلال دردسرساز شد/ عواقب ناخوشایند خرید بازیکن پرسپولیس

  • کد خبر : 25324
  • 06 آبان 1399 - 21:17
عکسی که برای استقلال دردسرساز شد/ عواقب ناخوشایند خرید بازیکن پرسپولیس
رسانه ای شدن عکس توافق باشگاه استقلال با بازیکن قرضی پرسپولیس، دردسرهای تازه ای را برای این باشگاه ایجاد کرده و ممکن است کار را به جریمه‌هایی برای طرفین هم بکشاند.
گیلان شهر :محمد نادری تازه‌ترین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات است که از تیم پرسپولیس به این تیم منتقل شد. در واقع نادری بازیکن تیم کورتریک بلژیک است که بعد از دو فصل حضور قرضی در تیم پرسپولیس، با عقد قراردادی یک ساله به صورت قرضی به استقلال منتقل شد. اما این انتقال خیلی هم برای آبی‌ها بی دردسر نبود.

نادری بازیکن تیم کورتریک بلژیک است و برای حضور در استقلال یا هر تیم دیگری و حتی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس، ناچار بود پیش از هر کاری رضایت تیم بلژیکی را بگیرد و البته باشگاهی هم که خواهان این بازیکن بود طبق مقررات باید قبل از نشستن پای میز مذاکره، باشگاه فعلی بازیکن را از این اقدام مطلع می‌کرد.

در بند ۴ از ماده ۱۹ آیین نامه نقل و انتقالات آمده است؛ «باشگاهی که قصد انعقاد قرارداد با بازیکن حرفه‌ای را دارد، پیش از آغاز مذاکره با بازیکن باید باشگاه فعلی بازیکن را کتباً مطلع نماید.» اولین تخلف را مدیران باشگاه استقلال وقتی مرتکب شدند که بدون رعایت این ماده از قانون با بازیکن پای میز مذاکره نشسته و با او قرارداد منعقد کردند.

اشتباه بزرگ‌تری که استقلالی‌ها مرتکب شدند، گرفتن عکس یادگاری با نادری و رسانه‌ای کردن این توافق بود که باشگاه کورتریک بلژیک را از این اتفاق مطلع کرد.

در بند ۵ از ماده ۱۹ آیین نامه نقل و انتقالات آمده است؛ «یک بازیکن حرفه‌ای تنها در صورتی مجاز به عقد قرارداد با باشگاه دیگر است که قرارداد او پایان یافته یا کمتر از شش ماه به پایان آن مانده باشد. هرگونه تخلف از این قاعده مشمول مجازات متناسب می‌شود.» این بدان معناست که در صورت شکایت باشگاه بلژیکی، باشگاه استقلال و محمد نادری می‌توانند مجازات‌هایی داشته باشند.

اعضای هیأت مدیره استقلال که به استناد عکس موجود حداقل ۳ نفر از آنها در جلسه توافق با نادری حضور داشتند، بدون اطلاع دقیق از آیین نامه نقل و انتقالات و مفاد آن وارد این چالش نقل و انتقالاتی شدند که این اشتباه ممکن است برای باشگاه گران تمام شود.

باشگاه کورتریک که پیش از رسانه‌ای شدن این عکس حاضر بود رضایتنامه خود را برای یک سال بازی نادری به صورت قرضی در هر باشگاهی با عددی معقول و به صورت اقساط دریافت کند، با اطلاع از قرارداد داخلی نادری و تهدید شدن باشگاه استقلال به مجازات‌های متناسب (بند ۵ از ماده ۱۹ آیین نامه نقل و انتقالات)، می‌تواند بسیار سختگیرانه تر در مبلغ قابل درخواست خود تجدید نظر کند.

استقلالی‌ها بعد از اطلاع از عواقب رسانه‌ای شدن عکس توافق خود با نادری حتی نمی‌توانند مدعی شوند که توافقی به صورت کتبی صورت نگرفته و تنها عکسی انداخته شده چون این خبر از طریق رسانه رسمی باشگاه اطلاع رسانی شده است.

تصویری از انتشار خبر پیوستن محمد نادری به استقلال در سایت رسمی این باشگاه

پیگیری‌های در این خصوص مشخص کرد بعد از اتفاقات مزبور، برخی پای مدیر برنامه قبلی این بازیکن را به معرکه باز کرده و از او خواسته‌اند به خاطر روابطی که با باشگاه بلژیکی دارد این مشکل را بدون سر و صدا و هیاهو حل کند.

گزینه‌های پیش روی استقلال و نادری خیلی متنوع نیست. حالت اول اینکه نادری و استقلال قید این نقل و انتقال را کامل بزنند، حالت دوم اینکه مدیر برنامه سابق نادری که گفته می‌شود نادری برای بازگشت به او خیلی تمایل ندارد بتواند این مشکل را حل کرده و دستمزد خودش را دریافت نماید و حالت سوم اینکه باشگاه استقلال و نادری مشمول جرایمی شوند.

شاید اگر اعضای هیات مدیره استقلال قدری باتجربه‌تر عمل کرده یا بعد از مکاتبه با باشگاه بلژیکی اقدام به مذاکره و توافق با این بازیکن کرده یا حداقل در رسانه‌ای کردن عکس خود همراه با خبر پیوستن نادری به استقلال خویشتنداری می‌کردند، الان باشگاه استقلال با چنین چالشی مواجه نمی‌شد.

 

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=25324

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
ملوان ۱ – ۰ صنعت نفت/پیروزی ملوان در خانه
24اسفند
شکست ملوان در تهران
پایگاه خبری گیلان شهر

شکست ملوان در تهران

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics