• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 9649
2
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور

مد و لباس به عرصه مشاغل کشور راه می یابد 

  • کد خبر : 24131
  • 29 مرداد 1399 - 20:17
مد و لباس به عرصه مشاغل کشور راه می یابد 
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طراحان مد و لباس به طور جدی به عرصه مشاغل مختلف از جمله سینما و تئاتر ورود کرده و موجب توسعه این حوزه خواهند شد.

به گزارش گیلان شهر :سیده مرضیه شفا پور ظهر چهارشنبه در جمع فعالان عرصه مد و لباس گیلان در رشت با تاکید براین که صدور مجوز در حوزه مد و لباس به استانها واگذار شده است، افزود: هیچ مجوزی خارج از ضوابط در این حوزه داده نشده ضمن آنکه صدور مجوز در حوزه مد و لباس به استان ها واگذار شده است.

وی با تاکید بر جذاب بودن فعالیت در حوزه مد و لباس گفت : فعالیت در این حوزه به قطع در زمینه اقتصاد نیز حرف برای گفتن دارد و طراحان مد و لباس می توانند از آن بهره بگیرند.
وی با بیان اینکه در پی شناسایی دستگاه هایی هستیم که می توانند ارتباط مثمری در تعامل با حوزه مد و لباس داشته باشند، اضافه کرد: این امر می تواند مامن و سکوی پرتابی برای طراحان باشد؛ از این رو در پی شناسایی طراحان وامضای تفاهمنامه با آنها هستیم.
شفاپور با اشاره به نزدیک بودن بازی های المپیک تصریح کرد: نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ طراح کشور برای لباس ورزشکاران طرح فرستادند که پس از داوری های متعدد ۱۵ طرح انتخاب شد و منتظریم تا جلسه نهایی را در این رابطه با رئیس کمیته المپیک برگزار کنیم.

 وی عنوان کرد : این موضوع  افتخار بزرگی برای جامعه طراحان ما است که برای نخستین بار به موضوع لباس ورزشکاران المپیک به طور مستقیم ورود کرده و چشم انداز کشور را در عرصه بین الملل نشان می دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه جشنواره های مختلفی هم در حوزه مد و لباس طرح ریزی شده بود که بدلیل شیوع کرونا به سمت اجرای مجازی رفت و مورد استقبال هم قرار گرفت، افزود: در آینده نمایشگاه مد و زیبایی را در ایرانمال و نمایشگاهی با عنوان مد و معماری را در کیش برگزار خواهیم کرد.
وی تاکید کرد : تلاش و حرکت ما به سمتی است که با تمام مواردی که به حوزه مد بر می گردد، همکاری نزدیک داشته باشیم.
شفاپور با تاکید بر اینکه تعامل مطلوبی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان عرصه مد و لباس ایجاد شده است، گفت : در بخش بودجه تابع بودجه این وزارت خانه هستیم و به طور قطع پیگیریم تا به محض دریافت مطالبات، ذسهم استانها با توجه به فعالیت شان پرداخت شود.
وی گیلان را با توجه به هنرهای سنتی و صنایع دستی بارز در رشته هایی چون سوزن دوزی دارای پتانسیل غنی در حوزه مد و لباس توصیف کرد و افزود : این استان می تواند با اهتمام به این موضوع به رتبه های نخست در حوزه مد و لباس ارتقا یابد.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=24131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics