• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
کل اخبار 9659
5
جمشید طالبی عنوان کرد:

روستاهای زیر ده خانوار گیلان برق‌دار می‌شوند

  • کد خبر : 5051
  • 19 دی 1397 - 0:01
روستاهای زیر ده خانوار گیلان برق‌دار می‌شوند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: برق‌رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت در دستور کار است.

به گزارش گیلان شهر ، جمشید طالبی در جلسه  توزیع برق گیلان گفت: تعداد ۷۳۲ پروژه برق رسانی شهری و روستایی درباره احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتورهای هوایی، زمینی و کمپکت(برای تقویت ولتاژه شبکه) و تبدیل سیم مسی به کابل خود نگهدار جمعا به مبلغ بیش از ۳۹۰ میلیارد ریال و ۳ پروژه(تامین برق روستایی) به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی افزود: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم، سعی شد ۳ روستا که در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی شهرستان‌های تالش و رودبار قرار دارند، تامین برق شان در دست اقدام قرار گیرد.

طالبی، از برق رسانی به ۶۳ خانوار روستایی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد، روستاهای برون بالا و وسی از توابع شهرستان تالش و روستای گردلات از توابع شهرستان رودبار بوسیله انرژی خورشیدی تامین برق می شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲هزار و ۵۵۷روستای گیلان از نعمت برق بهره‌مند هستند، خاطرنشان کرد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ در سال ۱۳۸۹ برق‌دار شدند و در حال حاضر برق رسانی به روستاه‌های زیر ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به‌ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دستور کار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: در حال حاضر بیش از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکین را، مشترکان خانگی تشکیل می‌دهند و بیشترین فراوانی را در سطح استان گیلان به خود اختصاص داده اند.

لینک کوتاه : https://gilanshahr.ir/?p=5051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics