• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
6

تخریب سدهای غیرمجاز رودخانه‌های / با صیادان غیرمجاز برخورد می‌شود

  • کد خبر : 13608
  • 25 تیر 1398 - 12:24
تخریب سدهای غیرمجاز رودخانه‌های / با صیادان غیرمجاز برخورد می‌شود
رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه از تخریب سدهای غیرمجاز در اطراف رودخانه‌های این شهرستان و شناسایی ایجادکنندگان این سدها خبر داد.

به گزارش گیلان شهر :جعفر میرزایی  با اشاره به تخریب سدهای غیرمجاز در رودخانه‌های آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: بعضی از افراد بومی محلی، در فصول مختلف سال در عرض رودخانه، چوب‌های چندمتری در آب فروکرده و به این شکل باعث عدم حرکت ماهی‌های استخوانی در رودخانه‌ها می‌شوند که باید برای رفع این مشکل فکری اندیشید.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه ایجاد سدهای غیرمجاز باعث عدم تخم‌ریزی ماهیان می‌شود، گفت: ایجاد این سدهای غیرمجاز توسط بومیان باعث عدم ورود ماهیان استخوانی که قصد تخم‌ریزی، حرکت و ورود به زیستگاه خود را دارند شده و این افراد با به دام انداختن ماهیان استخوانی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند‌.

وی با تأکید بر برخورد محیط‌زیست با بر هم زنندگان اکوسیستم ماهیان، بیان کرد: هر فردی که در اکوسیستم طبیعت اختلال وارد کند، محیط‌زیست با آن فرد برخورد می‌کند، در خصوص سدهای غیرمجاز در اطراف رودخانه‌ها  نیز دو فرد شناسایی و به مراجع قانونی تحویل داده‌شده و سدهای غیرمجاز این افراد در اطراف رودخانه‌ها تخریب شدند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه سدهای غیرمجاز برای صیادان مشکلاتی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: صیادی یکی از راه‌های کسب درآمد در استان‌های شمالی است و بعضی از افراد سودجو با ایجاد سدهای غیرمجاز و با به دام انداختن ماهیان استخوانی  باعث کاهش صید ماهی توسط صیادان دارای مجوز می‌شود.

میرزایی با درخواست برای اطلاع‌رسانی به محیط در خصوص صید غیرمجاز ماهیان استخوانی گفت: محیط‌زیست برای افرادی که قصد صید ماهی را دارند مجوز قلاب صادر کرده و‌ می‌توانند با گرفتن مجوز به صید خود بپردازند لذا از مردم درخواست دارم در صورت مشاهده صید غیرمجاز ماهی به محیط‌زیست اطلاع دهند.فارس 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/و

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=13608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics