• امروز : دوشنبه - ۲۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 17 June - 2024
کل اخبار 9707
2
دادستان دیوان کیفری بین‌المللی:

حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت، هنیه، السنوار و الضیف صادر شود

  • کد خبر : 41898
  • 02 خرداد 1403 - 20:06
حکم بازداشت نتانیاهو، گالانت، هنیه، السنوار و الضیف صادر شود
دادستان دیوان کیفری بین المللی خواستار صدور حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، رهبر این جنبش در نوار غزه و فرمانده شاخه نظامی آن شد.

گیلان شهر /شبکه خبری «الشرق» عربستان سعودی بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دیوان کیفری بین المللی (ICC) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «کریم خان»، دادستان دیوان، از این دادگاه دائمی ویژه رسیدگی به جرایم نسل کشی، جنایت علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز درخواست کرده تا برای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «یوآو گالانت»، وزیر جنگ این رژیم به اتهام ارتکاب جنایت‌های جنگی حکم بازداشت صادر کند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، کریم خان همچنین از دیوان کیفری بین المللی که مقر آن در شهر «لاهه» در جنوب غرب هلند قرار دارد، درخواست کرده تا برای «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، «یحیی السنوار»، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه و «محمد دیاب ابراهیم المصری» ملقب به «محمد الضیف»، فرمانده شاخه نظامی جنبش یعنی «گردان‌های شهید عزالدین القسام» نیز حکم بازداشت صادر شود.

دادستان دیوان کیفری بین المللی نیز در بیانیه‌ای در این باره عنوان کرد: با استناد به مدارکی که دفترم آن‌ها را جمع آوری و بررسی کرده، دلایلی منطقی برای این باور دارم که السنوار، الضیف و هنیه مسئولیت کیفری جنایت‌های جنگی و جنایت‌های علیه بشریت ارتکاب شده در سرزمین‌های اسرائیل و دولت فلسطین به ویژه در نوار غزه از ۷ اکتبر گذشته را بر عهده دارند.

کریم خان در بیانیه خود در رابطه با نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز آورده است: با استناد به مدارکی که دفترم آن‌ها را جمع آوری و بررسی کرده، دلایلی منطقی برای این باور دارم که نتانیاهو و گالانت مسئولیت جنایت‌های جنگی و جنایت‌های علیه بشریت ارتکاب شده در سرزمین‌های دولت فلسطین (در نوار غزه) از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ را بر عهده دارند.

در ادامه بیانیه دادستان دیوان کیفری بین المللی همچنین آمده است: جنایت‌های جنگی مورد ادعا در این درخواست ها، در چارچوب یک درگیری مسلحانه بین المللی میان اسرائیل و فلسطین و یک درگیری مسلحانه غیر بین المللی میان اسرائیل و حماس که به صورت موازی در جریان هستند، انجام شده است.

کریم خان در پایان نیز مدعی شد: ما استدلال می‌کنیم که جنایت‌های علیه بشریت مورد اتهام را حماس و گروه‌های مسلح دیگری در چارچوب یک حمله گسترده و سیستماتیک علیه ساکنان غیر نظامی در اسرائیل در راستای اجرای سیاست‌های این سازمان مرتکب شدند و در برآورد ما، برخی از این جنایات نیز تا به امروز ادامه دارند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=41898

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics