• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 9629
0
شهرداری رشت باز هم غافلگیر شد؟

عید نوروز و تشدید ترافیک کلافه کننده در رشت

  • کد خبر : 41406
  • 28 اسفند 1402 - 12:35
عید نوروز و تشدید ترافیک کلافه کننده در رشت
یا مسدود سازی بریدگی‌ ها در برخی خیابان‌های شهر از جمله بلوار ۸ دی، بلوار امام رضا، جانبازان به سمت ایستگاه انزلی و... سبب شده تا داد هر شهروندی که از این محورها عبور می‌کند، بلند شود و شاهد افزایش حجم بار ترافیکی باشیم.
گیلان شهر/اینجا بخوانید/در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ و در آستانه عید نوروز، ترافیک همیشگی شهر رشت کلافه کننده تر از پیش شده است.

در حالی که شهر در ماه‌های اخیر با پروژه های پل سازی که البته فایده و سود آن در کاهش واقعی ترافیک، محل بحث است، دچار گره‌های ترافیکی شده، انتظار می‌رفت که شهرداری رشت لااقل به فکر راهکارهای کوتاه مدت و نسبتا کم هزینه‌ای برای کاهش موقتی ترافیک شهری باشد.

به عنوان مثال، عدم وجود و یا مسدود سازی بریدگی‌ ها در برخی خیابان‌های شهر از جمله بلوار ۸ دی، بلوار امام رضا، جانبازان به سمت ایستگاه انزلی و… سبب شده تا داد هر شهروندی که از این محورها عبور می‌کند، بلند شود و شاهد افزایش حجم بار ترافیکی باشیم.

حجم ورودی مسافران به گیلان و رشت و عدم وجود زیرساخت‌های مناسب برای ساماندهی و مدیریت آنان، آسفالت تخریب شده و چاله های خیابانها و حتی کوچه های رشت، چاله های مرمت نشده پیاده رو ها و عدم مدیریت منابع و زمان در خدمات رسانی شب عید (همچون تخریب بلوار و نصب تیر چراغ برق در خیابان شهدا بافاصله ۴۸ ساعت مانده تا سال نو) باعث شده تا کام شهروندان رشتی در عید نوروز، آنچنان که باید و شاید شیرین نشود.

از سویی دیگر، پس از ماه‌ها مرمت ساختمان ساعت شهرداری رشت، در حالی که انتظار می‌رفت در آستانه تعطیلات نوروز و ورود گردشگران به شهر، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین نمادهای این شهر، حداقل سر و شکل آبرومندی داشته باشد، با این حال شاهد وضعیت بهم ریخته این ساختمان تاریخی هستیم.

از طرفی دیگر، عجله و شتاب‌زدگی در آسفالت معابر و نصب المان‌های نوروزی و گل کاری در واپسین روزهای سال، نشان می‌دهد که گویا نه تنها برف، بلکه یک مناسبت ثابت و مشخص در تقویم هم مدیران شهرداری رشت را غافلگیر می‌سازد!گیل خبر

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=41406

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics