• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
کل اخبار 9646
5
دربی یکصدوسوم، بعد از پول مردم، حال ملت را هم گرفت

استقلال صفر. پرسپولیس صفر | زیر صفر؛ با این فوتبال، مفت هم گران هستید!

  • کد خبر : 41386
  • 24 اسفند 1402 - 18:02
استقلال صفر. پرسپولیس صفر | زیر صفر؛ با این فوتبال، مفت هم گران هستید!
دیدار امشب استقلال و پرسپولیس که آخرین دربی دولتی سرخابی خوانده می‌شود، نشان داد که بدون مشتری بودن این دو تیم فوتبال چندان هم بی‌دلیل نیست. تیم‌هایی که از جیب مردم چندصد میلیارد خرج کرده‌اند، داخل زمین با نمایش بی‌کیفیت حال ملت را گرفتند و هواداران هر دو تیم از نمایش تیم خود شاکی بودند.

استقلال صفر . پرسپولیس صفر | زیر صفر ؛ با این فوتبال، مفت هم گران هستید!گیلان شهر /اینجا بخوانید/یکصدوسومین مصاف دو تیم همشهری استقلال و پرسپولیس به تساوی بدون گل انجامید.
به گزارش تابناک ورزشی؛ تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در دربی، از ساعت ۲۰ امشب (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا (۶۴- ایمان سلیمی)، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی، امید حامدی‌فر (۷۲- پیمان بابایی)، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، گوستاوو بلانکو (۱+۹۰ آرمان رمضانی) و جلال‌الدین ماشاریپوف (۷۲- زبیر نیک‌نفس)

سرمربی: جواد نکونام 

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، امید عالیشاه (۷۶- وحید امیری)، فرشاد فرجی، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی (۷۶- محمد خدابنده‌لو)، مهدی ترابی (۸۳- سعید صادقی)، دانیال اسماعیلی‌فر، عبدالکریم حسن، اوستون ارونوف و عیسی آل‌کثیر

سرمربی: اوسمار ویرا 

داور: وحید کاظمی

استقلال صفر . پرسپولیس صفر | زیر صفر ؛ با این فوتبال، مفت هم گران هستید!

هرچند استقلال برای ۲۵ دقیقه ابتدایی بازی با پرسینگ شدید از خط دفاع حریف نشان داد، برنامه دارد و بازی‌سازی حریف را هم مختل کرده بود، در ادامه عقب نشست و تمام زمان باقی مانده مسابقه را به دفاع بسته روی آورد، تا بازی مالکانه رقیب را عقیم بگذارد و به تک امتیاز بازی برسد که حکم به ادامه صدرنشینی آبی‌ها می‌داد.

بازی به خاطر شیوه دفاعی نکونام و استقلال، به شدت کسل‌کننده‌ و سرد شد و پرسپولیس هم هنر باز کردن دفاع چندلایه حریف را نداشت. پرسپولیس همان کاری را کرد که حریف سنتی می‌خواست و بازیکنان تکنیکی مثل ترابی و استون ارونوف هم با اندک فرصت‌های به دست آمده، نتوانستند دروازه استقلال را باز کنند.

استقلال و پرسپولیس که دچار مشکل مالکیت مشترک توسط دولت هستند، تا کمتر از سه هفته دیگه فرصت دارند تا با معرفی مالک و صاحب جدید، از حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی نجات پیدا کنند. جنجال واگذاری این دو تیم که سهام آنها بیش از پنج هزار میلیارد تومان برآورد شده است، باعث شکل گیری طعنه و متلک از سوی کاربران شبکه‌ های اجتماعی شده و بسیاری پرسیده اند، با این نوع بازی، طبیعی است که خریداری برای دو باشگاه پیدا نشود.

همچنین بازیکنان خارجی که دو باشگاه تبلیغات زیادی روی خرید آنها به راه انداخته بودند هم کیفیت خاصی ارائه ندادند به خصوص جلال الدین ماشاریپوف، سیلوا و گوستاوو بلانکو در استقلال که در جریان بازی به چشم نیامدند.

در پرسپولیس عبدالکریم حسن قطری و استون ارونوف کمی بهتر بودند؛ اما نتوانستند نتیجه بازی را به نفع تیم خود تغییر دهند.

نکته عجیب اینکه همین استقلال، در این فصل در تمامی بازی‌های خانگی‌اش در ورزشگاه آزادی به پیروزی دست یافته بود و امشب برای اولین بار در این فصل موفق به برد نشد!

با اینکه همه مدافعان میانی اصلی سرخپوشان محروم یا مصدوم بودند، باز هم این موضوع نکونام و کادرفنی استقلال را برای حمله و فشار آوردن به دفاع پرسپولیس تحریک نکرد و آنها فقط دفاع می‌کردند.

لحظات حساس مسابقه 

دقیقه ۲: اولین موقعیت جدی بازی برای استقلال رقم خورد که ضربه سر بلانکو روی ارسال جلالی را بیرانوند در اختیار گرفت.

دقیقه ۱۰: پاس رو به جلوی خطرناک ارونوف بعد از فرار سریع از جناح چپ را قبل از رسیدن به آل‌کثیر، روزبه چشمی با یک تکل بلند راهی کرنر کرد.

دقیقه ۲۲: صحنه خطرناک روی دروازه استقلال و برخورد رافائل سیلوا با عیسی‌آل‌کثیر اعتراض پرسپولیسی‌ها را در پی داشت و سرخ‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، اما وحید کاظمی بعد از بررسی صحنه توسط اتاق VAR، دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۳۲: شوت ارونوف از پشت محوطه جریمه را حسینی برگشت داد و در ادامه پاس در عرض خطرناک اسماعیلی‌فر نیز از مقابل پای آل‌کثیر عبور کرد تا این فرصت جدی برای سرخپوشان از دست برود.

دقیقه ۴۸: ارسال کرنر خطرناک استقلالی‌ها در شلوغی محوطه جریمه باعث شد توپ از دست بیرانوند رها شود و در ادامه به تیر دروازه بخورد، اما داور در این صحنه خطای بازیکنان استقلال روی بیرانوند را گرفت.

دقیقه ۵۹: ارسال خطرناک و تند و تیز ابوالفضل جلالی پیش از رسیدن به بلانکو که شیرجه زده بود، توسط نعمتی مدافع پرسپولیس دفع شد.

دقیقه ۶۱: حرکت خوب امید عالیشاه و پاس او به ترابی در داخل محوطه جریمه این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد که ضربه ترابی را بعد از دریبل کشویی، حسینی با پا برگشت داد.

 

استقلال صفر . پرسپولیس صفر | زیر صفر ؛ با این فوتبال، مفت هم گران هستید!

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=41386

برچسب ها

خبر های مرتبط

10اردیبهشت
مشخص شدن حریف ملوان در یک چهارم نهایی جام حذفی
09اردیبهشت
ایران قهرمان جام ملت های فوتسال آسیا شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics