• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
کل اخبار 9649
2
علی شفاهی فعال سیاسی:

چرا دکتر نوبخت

  • کد خبر : 41159
  • 10 اسفند 1402 - 9:57
چرا دکتر نوبخت

گیلان شهر :یادداشت علی شفاهی درباره انتخابات گیلان (رشت) مجلس در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری‌ها ، قانونگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد . مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت مردم […]

گیلان شهر :یادداشت علی شفاهی درباره انتخابات گیلان (رشت)

مجلس در نظام جمهوری اسلامی از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری‌ها ، قانونگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد . مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها و مظهر اراده ملی است. مجلس شورای اسلامی دو وظیفه تعیین کننده و مهم را در جمهوری اسلامی بر عهده دارد : تقنین و نظارت

اما آگاهی نداشتن برخی از مردم با وظایف نمایندگان مجلس و در کل قوه مقننه، انتظارات و توقعاتی را از کاندیداها به وجود آورده که گویا کار یک نماینده پیگیری و انجام امور اجرایی است و این موضوع به اصلی‌ترین معیار انتخاب در میان مردم قرار می‌گیرد، متاسفانه برخی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی هم به صراحت وظایف یک نماینده در مجلس را برای افکار عمومی روشن نمی‌کند و از سوی دیگر شعارها و برنامه‌های خود را بر اساس این وظایف به مردم ارائه نمی‌دهند .

اما اکثر مردم بر این عقیده هستند که در سالیان گذشته مجلس اقدام مثبتی برای مردم نکرده و مجلس نشین‌ها تنها به فکر مال اندوزی خود و اطرافیان خود بوده و هیچگاه دغدغه منافع عموم مردم را نداشتند پس با اتکا به این دلیل مهم مردم احساس می‌کنند که احتیاجی به رفتن پای صندوق رای نیست و این موضوع باعث شده که عده‌ای ناآگاه و فرصت طلب وارد مجلس شوند که هم ردای نمایند گی برای آنها بسیار گشاد بوده و هم به دلیل نداشتن عقبه روشن سیاسی و تشکیلاتی شان و منزلت استان و شهرستان خود را تنزل بخشیده اند .
اما در شرایط کنونی که کشور درگیر مسائل مختلف بوده است چرا انتخاب دکتر نوبخت برای مردم استان و شهرستان رشت بسیار مهم تلقی می‌شود. دلایل غیر قابل کتمانی وجود دارد که نگارنده به اختصار به آن می‌پردازد.

۱- دکتر نوبخت در طی سالیان بعد از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی بر اساس شایستگی‌ و سلسله مراتب ها ، پله‌های ترقی راه پیموده و تجربیات کافی در همه زمینه‌ها اعم از مجلس و دولت را در کارنامه خود دارد پس ایشان با این همه تجربه جز معدود نخبگان استان در عالم مدیریت و سیاست می باشد که از ایشان چهره ای ملی ساخته و حفظ این سرمایه برای مردم استان گیلان و بویژه شهرستان رشت بسیار حیاتی می باشد.

۲-در فضای سیاسی بسته حال حاضر کشور ،دکتر نوبخت در طی سالیان گذشته نشان داده که فردی مقید در چهارچوب حفظ منافع ملی و منافع عامه مردم بوده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکرده و با توجه به عقبه سیاسی و تشکیلاتی خود مرام و مسلکی مشخص داشته و عملکرد شخصی و سیاسی ایشان برای همه مردم در معرض دید بوده و مانند سیاستمداری است که در اتاق شیشه ای نشسته که همه رفتارهای شخصی و سیاسی اش برای عموم مردم آشکار می باشد .

۳-دکتر نوبخت ۸ سال متوالی بعنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اشراف کامل به برنامه‌ریزی بودجه در سطح ملی دارد و با توجه به سند آمایش سرزمینی تمام کاستی های استان گیلان را به خوبی آگاه بوده و با توجه به جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی و از آنجایی که مورد وثوق و تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی میباشد ،این نخبه سیاسی استان پشتوانه بزرگی برای برای بدست آوردن اعتبارات عمرانی و اقتصادی برای منافع عموم مردم میباشد و به نوعی این عملکرد سالیان گذشته دکتر نوبخت در چهار سال آینده تضمین کننده فردایی بهتر برای استان گیلان و بویژه کلان شهر رشت و شهرستان رشت میباشد.

۴- دکتر نوبخت با آن همه تجربه در گذشته چه در مجلس شورای اسلامی و در دولت تدبیر و امید و بعنوان دبیر کل یک حزب شناسنامه دار و خوش نام در کشور حتما توان بیشتری نسبت به سایر کاندیداها در بوجود آوردن اتاق فکری قوی برای استان را دارد ، این اتاق فکر قطعا با مشارکت نخبگان اقتصادی و سیاسی می تواند بسیاری از مشکلات استان گیلان را حل نماید و با توجه به روحیه ای که در کار جمعی از ایشان سراغ داریم مدیران قوی تر و کارآمد تری در ۴ سال آینده در راس امور قرار گیرند که استان گیلان و شهرستان رشت به جایگاه اصلی خود باز گردد.

۵ – از آنجایی که همیشه استان گیلان به مرکزیت شهر رشت همیشه جزء استان هایی بوده که اولین اتفاقات مهم در این استان اتفاق افتاده و بواسطه این سبقه معروف دکتر نوبخت بواسطه سالها تجربه به اولین رئیس گیلانی یک قوه مهم در کشور برسد که خیلی از آروزهای مردم گیلان به تحقق بپیوندد .

۶-با حضور دکتر نوبخت وزن سیاسی استان به درجه ای خواهد رسید که شاید شهرستان رشت و شهرستان های دیگر گیلان نمایندگانی را برای مجلس انتخاب کنند که شان گیلان در کشور حفظ شود و گیلان از نمایندگانی که قادر به روخوانی از روی کاغذ نبودند و در طی ۴ سال جزء کسانی بودند که در مجلس روزه سکوت داشتند نجات پیدا کند و با آمدن دکتر نوبخت شاید مجمع نمایندگان آتی گیلان بتواند قدرتمند تر از گذشته عمل کند و در تخصیص بودجه و مسائل اقتصادی قوی تر عمل نماید.

۷-در نهایت با شناختی که از دکتر نوبخت در طول حیات سیاسی ایشان سراغ داریم ،ایشان سیاستمداری هستند که بر اساس وعده و وعید های توخالی عمل نخواهد کرد بلکه بر اساس وظایفی که بر اساس قانون در جایگاه نمایندگی مجلس خواهند داشت عمل خواهد کرد و این نقطه قوت، دکتر نوبخت را از سایر کاندیداها متمایز خواهد کرد .

پس با تمام این تفاسیر می توانیم با توجه به شرایط فعلی کشور خود را راضی کنیم و به پای صندوق برویم و از سیاستمدار بنام استان گیلان جناب آقای دکتر نوبخت حمایت کرده چون ایشان هنر مملکت داری را بخوبی یاد گرفته و توان اجرای این هنر را هم بخوبی دارد و ایشان می‌تواند بسیاری از مشکلات سیاسی و اقتصادی استان و شهرستان رشت را مرتفع سازد .
به امید فردای بهتر

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=41159

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics