• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9649
2
امتیاز مهم آبی‌ها برای صدرنشینی؛

پرسپولیس ۱- استقلال ۱، وی‌ای‌آر موثرتر از ستارگان دربی!

  • کد خبر : 40488
  • 23 آذر 1402 - 19:05
پرسپولیس ۱- استقلال ۱، وی‌ای‌آر موثرتر از ستارگان دربی!
پنالتی سرنوشت‌ساز در لحظه آخر اجازه نداد استقلال بازنده دربی 102 را ترک کند.
گیلان شهر /به گزارش “ورزش سه”، پرسپولیس که قبل از مسابقه معوقه مقابل استقلال فاصله چهار امتیازی با آبی پوشان و یک مسابقه کمتر داشته، به دنبال برتری در دربی ۱۰۲ بود تا نزدیک‌تر از همیشه به صدر جدول شود و نیمه اول را هم با نمایش بهتر دنبال کرد ولی به گل نرسید و صحنه‌های جنجالی با وی‌ای‌آر هم پنالتی به همراه نداشت تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.

در نیمه دوم میل به حمله برای دو تیم بیشتر وجود داشت و پرسپولیس پس از تعویض‌های هجومی توانست با شوت تماشایی امید عالیشاه در دقیقه ۷۷ به گل برسد که این نتیجه تا لحظات پایانی پابرجا بود، اما بازبینی‌های متوالی داوران ویدئویی در نهایت به سود استقلال شد و کاری کرد تا در وقت‌های تلف شده آبی پوشان صاحب پنالتی شوند و توسط کوین یامگا گل تساوی را به ثمر رسانند و با این نتیجه بالاتر از سپاهان قرار بگیرند و صدر جدول را حفظ کنند.

استقلال حالا در شرایطی با ۲۵ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است که سپاهان و پرسپولیس، تیم‌های دوم و سوم جدول به ترتیب با ۲۴ و ۲۱ امتیاز، یک بازی کمتر از آنها انجام دادند و رقابت برای قهرمانی از این به بعد هیجان انگیزتر دنبال می‌شود.

????معوقه هفته پنجم لیگ برتر؛ پنج‌شنبه: ۱۴۰۲/۰۹/۲۳ ؛ ساعت ۱۶:۱۵
????داوران: موعود بنیادی‌فر/ کمک‌ها: سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم؛ داور چهارم: بیژن حیدری/ کمک داور ذخیره: محمدرضا منصوری/ داوران VAR: زید ثامر محمد و حیدر عبدالحسن.


ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند | حسین کنعانی‌زادگان | گئورگی گولسیانی | دانیال اسماعیلی‌فر (۶۹- وحدت هنانوف) | علی نعمتی | مسعود ریگی | میلاد سرلک | سروش رفیعی (۷۱- محمد عمری) | سعید صادقی (۸۴- فرشاد فرجی) | مهدی ترابی (۷۱- امید عالیشاه) | شهاب زاهدی (۸۵- نبیل باهویی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

1966578

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی | کوین یامگا | روزبه چشمی | آرمین سهرابیان (۸۵- محمدزبیر نیک نفس) | صالح حردانی | سید ابوالفضل جلالی | امید حامدی‌فر | مهدی مهدی پور (۸۱- آرمان رمضانی) | آرش رضاوند | مهرداد محمدی (۸۱- پیمان بابایی) | گوستاوو بلانکو
سرمربی: جواد نکونام

1966579

اخطار ها:

استقلالاستقلال:کارت زردامید حامدی‌فر (۵۰) کارت زردروزبه چشمی (۵۳) کارت زردصالح حردانی (۸+۹۰)

پرسپولیسپرسپولیس:کارت زردسعید صادقی (۵۴) کارت زردامید عالیشاه (۷۸)


شرح گل:

پرسپولیس یک – استقلال صفر (دقیقه ۷۷: امید عالیشاه): پاس بلند وحدت هنانوف در سمت راست زمین را آرمین سهرابیان با دفع رو به عقب و پاس بلند به حسین حسینی رساند که این گلر با ضربه سر سعی کرد توپ را دفع کند و در ادامه هم روزبه چشمی همین کار را کرد، اما امید عالیشاه پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوت روی پای سرضرب زمینی و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و تعویض طلایی قرمزها لقب گرفت.

1966636

پرسپولیس یک – استقلال یک (دقیقه ۷+۹۰: کوین یامگا): در حالی که بیرانوند به سمت راست شیرجه رفته بود، کوین یامگا پنالتی را به جهت مخالف زد تا کار را به تساوی بکشد.


لحظات حساس:

دقیقه ۴: خطایی که یامگا در میانه زمین گرفته بود را مهدی مهدی پور به محوطه جریمه پرسپولیس فرستاد که ضربه پشت سر آرمین سهرابیان نزدیک بود منجر به گل شود، اما توپ در موقعیت آفساید به حامدی فر رسید و در نهایت به اوت رفت.

دقیقه ۸: سانتر تماشایی مهدی ترابی از ضربه ایستگاهی وسط زمین را نعمتی با نوک پا زد ولی سید حسین حسینی این موقعیت عالی پرسپولیس را دفع کرد و در ادامه هم ضربه نعمتی دوباره با دخالت استقلالی ها راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۱: اولین استفاده VAR در تاریخ فوتبال ایران در این لحظه اتفاق افتاد. پس از متوقف شدن بازی در صحنه مصدومیت بیرانوند، موعود بنیادی فر بنابر درخواست داوران ویدئویی عراقی به کنار زمین آمد تا صحنه مشکوک قبلی در دقیقه ۹ روی ارسال از کرنر برای پرسپولیس را بازبینی کند. بنیادی فر در این صحنه برخلاف پیشنهاد داور ویدئویی، برخورد آرمین سهرابیان با شهاب زاهدی در محوطه جریمه استقلال را پنالتی تشخیص نداد و بازی را دنبال کرد.

1966562

دقیقه ۱۵: پرتاب اوت حردانی در یک رفت و برگشت به پشت محوطه جریمه آمد که دو پاس پیاپی با ضربه سر توسط یامگا و روزبه چشمی در مقابل دروازه پرسپولیس به حامدی فر رسید، اما ضربه او از محوطه ۶ قدم به بیرون رفت که البته کمک داور اول آفساید او را گرفته بود.

دقیقه ۱۶: دروازه استقلال توسط شهاب زاهدی باز شد، اما داور خطای این مهاجم روی سید حسین حسینی را گرفته بود و گل را مردود کرد.

دقیقه ۱۹: شوت راه دور سروش رفیعی با اختلاف کم از روی دروازه استقلال رد شد.

دقیقه ۲۷: ارسال خطرناک دانیال اسماعیلی فر از جناح راست به محوطه جریمه استقلال را حسینی دفع کرد.

دقیقه ۳۷: پس از دفع توپ مهدی ترابی در محوطه جریمه خودی، نکونام و مربیان استقلال به شدت اعتقاد به برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس داشتند که بنیادی فر بازی را ادامه داد.

دقیقه ۳۹: ارسال یامگا از جناح راست زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را کنعانی‌زادگان پس از تنه به تنه شدن با بلانکو دفع کرد که در این صحنه استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند.

دقیقه ۲+۴۵: نزدیک بود با اشتباه بیرانوند دروازه پرسپولیس باز شود که ضربه سر یامگا و دفع ناقص گلر پرسپولیس را کنعانی دور کرد تا استقلال به گل نرسد.

دقیقه ۳+۴۵: ارسال یامگا از جناح راست زمین را بیرانوند به کرنر فرستاد.

دقیقه ۳+۴۵: ارسال خطرناک از کرنر سمت چپ زمین به محوطه جریمه پرسپولیس را بازیکنان استقلال با اشتباه خودشان هدر دادند و از مقابل دروازه توپ را تبدیل به گل نکردند.

1966592

دقیقه ۴۷: یامگا پس از نفوذ سریع از سمت راست زمین توپ را به محوطه جریمه فرستاد که مهار، چرخش و شوت محکم پای چپ محمدی از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه ۵۶: ارسال خطرناک رضاوند از جناح چپ را محمدی نتوانست با ضربه سر بزند تا توپ به بیرانوند برسد.

دقیقه ۶۰: ارسال مهدی مهدی پور و ضربه سر بلانکو را بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه ۶۰: پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند بخاطر خطای امید حامدی فر روی شهاب زاهدی، هافبک استقلال باید کارت زرد دوم را می گرفت ولی بنیادی فر چنین تصمیمی نداشت.

دقیقه ۸۰: شوت تماشایی امید عالیشاه با اختلاف کم از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه ۸۱: شوت آرمین سهرابیان دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

دقیقه ۸۳: پیمان بابایی در برخورد با علی نعمتی در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و توپ دراختیار بیرانوند قرار گرفت که داور در این صحنه اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت. موعود بنیادی‌فر هم پس از ۶ دقیقه توقف بازی و بازبینی ویدئویی پنالتی را تایید نکرد و بازی را ادامه داد. جواد نکونام پس از این اتفاق به شدت در کنار زمین نسبت به داوری اعتراض داشت.

دقیقه ۹۰: بلانکو در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شد و ضربه را به بیرون زد که البته آفساید او گرفته شده بود.

دقیقه ۳+۹۰: آرش رضاوند در محوطه جریمه پرسپولیس در برخورد و تکل با نعمتی سرنگون شد که بنیادی فر اعتقادی به پنالتی نداشت ولی در ادامه با اعلام کمک ویدئویی دوباره صحنه را بازبینی کرد و نقطه پنالتی را نشان داد. نکونام با فریادهای خود خوشحالی جالبی در کنار زمین پس از این اتفاق داشت.


حاشیه:

بولت زیر مجموعهایمان سلیمی، مدافع استقلال که بحث زیادی درباره غیبت یا حضورش در دربی بود، به دلیل کشیدگی همسترینگ به دیدار با پرسپولیس نرسید و در فهرست هم دیده نمی‌شود.

بولت زیر مجموعهکیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرده و از ابتدا دربی را تماشا می کند.

بولت زیر مجموعهمدیران عامل دو باشگاه در ورزشگاه آزادی هستند و بازی را از نزدیک نظاره می کنند.

بولت زیر مجموعهنام محمدحسین مرادمند هم ایمان سلیمی در فهرست استقلال دیده نمی شود.

بولت زیر مجموعهبرای نخستین بار در تاریخ دربی بانوان نیز در ورزشگاه حضور دارند و از تیم محبوب خود حمایت می‌کنند.

1966543

بولت زیر مجموعهورود مهدی هاشمی نسب، مربی استقلال به زمین با حمایت هواداران این تیم و شعار تماشاگران پرسپولیس علیه او همراه بود.

بولت زیر مجموعهبازیکنان استقلال برخلاف آخرین دربی در فینال جام حذفی به سمت بازیکنان پرسپولیس رفتند و پیش از مسابقه با تیم حریف دست دادند.

بولت زیر مجموعههواداران استقلال قبل از بازی با انداختن لیزر در چشم بیرانوند سعی در برهم زدن تمرکز او داشتند.

بولت زیر مجموعهتماشاگران دو تیم پس از سوت شروع بازی با شور و حرارت خاصی با بالا بردن پرچم های بزرگ تیم خود را تشویق کردند.

بولت زیر مجموعهلحظاتی قبل از شروع بازی بارش باران در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد که موجب شده زمین چمن کمی لغزنده باشد.

بولت زیر مجموعهیامگا در دقیقه ۲ پس از مجادله هوایی روی زمین افتاد که بنیادی فر در میانه میدان اعلام خطا کرد.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۳ آرمین سهرابیان و علی نعمتی درگیری لفظی و مجادله فیزیکی باهم داشتند که داور از کارت خود در این صحنه استفاده نکرد.

1966561

بولت زیر مجموعهاستفاده از مواد دودزا در شروع بازی موجب شده تا جو شگفت انگیزی در ورزشگاه حاکم شود و بازیکنان دید مناسبی در زمین نداشته باشند.

بولت زیر مجموعهسرمربیان و مربیان دو تیم قبل از شروع بازی به سمت هم رفتند و خوش و بش گرمی داشتند.

1966564

بولت زیر مجموعهجواد نکونام در دقیقه ۶ پس از خطای مهدی پور روی سرلک اعتراض تندی به داوری داشت.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۱۰ بیرانوند در برخورد با مهرداد محمدی دچار مصدومیت جزئی شد.

بولت زیر مجموعههواداران پرسپولیس در دقیقه ۲۴ یاد هادی نوروزی را زنده نگه داشتند.

بولت زیر مجموعهبیرانوند در دقایق تلف شده نیمه اول با توپ جمع کن پشت دروازه درگیری پیدا کرد.

بولت زیر مجموعههواداران پرسپولیس در شروع نیمه دوم آتش بازی به راه انداختند.

بولت زیر مجموعهامید حامدی‌فر، هافبک استقلال به دلیل دریافت کارت زرد در دقیقه ۵۰ چهار اخطاره شد و بازی بعدی تیمش مقابل نساجی را از دست داد.

بولت زیر مجموعهسعید صادقی در دقیقه ۵۴ به دلیل ادامه دادن حمله پرسپولیس پس از سوت داور و گلزنی در زمان توقف بازی اخطار گرفت که این اتفاق از طریق هدست به بنیادی فر گفته شد.

بولت زیر مجموعهبازی در دقیقه ۶۰ بخاطر پرتاب بطری از سوی هواداران پرسپولیس برای لحظاتی متوقف شد.

بولت زیر مجموعهدر دقیقه ۶۸ دانیال اسماعیلی فر بخاطر سومین مصدومیت پیاپی با پزشک پرسپولیس از زمین بیرون آمد و نتوانست به بازی ادامه بدهد تا وحدت هنانوف جای او را بگیرد.

بولت زیر مجموعهداور در نیمه دوم ۸ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

بولت زیر مجموعهامید عالیشاه پس از باز کردن دروازه استقلال پیراهن خود را درآورد و به سمت هواداران پرسپولیس رفت.

1966634

بولت زیر مجموعهنکونام خوشحالی شگفت انگیزی پس از باز شدن دروازه پرسپولیس داشت.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=40488

برچسب ها

خبر های مرتبط

10اردیبهشت
مشخص شدن حریف ملوان در یک چهارم نهایی جام حذفی
09اردیبهشت
ایران قهرمان جام ملت های فوتسال آسیا شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics