• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 9648
3
تنش مازوت دامن‌گیر شورای شهر تهران شد

انتشار اسامی۱۴ نیروگاه مازوت سوز/ میکروفون پیرهادی خاموش شد!

  • کد خبر : 40389
  • 19 آذر 1402 - 23:19
انتشار اسامی۱۴ نیروگاه مازوت سوز/ میکروفون پیرهادی خاموش شد!
مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران از مازوت سوزی ۱۴ نیروگاه در سال ۱۴۰۱ در صحن علنی پارلمان شهری خبر داده و گفت: «هر کدام از این نیروگاه‌ها اگر امسال مازوت نسوزانند از آنها تشکر می‌کنیم. براساس گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس وزارت نفت استانداردهای لازم در استفاده در نیروگاه‌ها برای سوخت مازوت به کار نگرفته است و سوخت‌های تولیدی کشور از جمله نفت، گاز، بنزین و نفت سفید مطابق به استاندارد ملی مصوب عرضه نشده است. وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نشده بلکه تا جایی به دلیل شرایط خاص کشور مصرف مازوت در حال افزایش است.»

گیلان شهر /مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران از مازوت سوزی ۱۴ نیروگاه در سال ۱۴۰۱ در صحن علنی پارلمان شهری خبر داده و گفت: «هر کدام از این نیروگاه‌ها اگر امسال مازوتنسوزانند از آنها تشکر می‌کنیم. براساس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس وزارت نفت استانداردهای لازم در استفاده در نیروگاه‌ها برای سوخت مازوت به کار نگرفته است و سوخت‌های تولیدی کشور از جمله نفت، گاز، بنزین و نفت سفید مطابق به استاندارد ملی مصوب عرضه نشده است. وزارت نیرو در تامین برق مورد نیاز کشور نه تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده نشده بلکه تا جایی به دلیل شرایط خاص کشور مصرف مازوت در حال افزایش است.»

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ پیرهادی، در ادامه نام این نیروگاه‌ها را آورده و افزود: «نیروگاه‌های ۱) ایرانشهر ۲) منتظر قائم ۳) شهید رجایی ۴) شهید سلیمی ۵) رامین ۶) منتظری ۷) سهند ۸) تبریز ۹) زرند ۱۰) بندرعباس ۱۱) توس ۱۲) شهید مفتح ۱۳) بیستون ۱۴) شازند از جمله نیروگاه‌هایی هستند که سال گذشته مازوت سوزانده‌اند. طبق گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ضمن تایید مازوت‌سوزی صراحتا به عدم وجود استانداردهای لازم به تبعات آن اشاره کرده است.»InShot_20231210_171137921

مهدی پیرهادی به نامه سازمان بازرسی کل کشور در این باره نیز اشاره کرد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این باره تاکید کرد: «اگر مازوت سوزانده‌اند اشتباه کرده‌اند. در نیروگاه‌های تهران مازوت مصرف نمی‌شود. من بررسی کردم و اعلام کردند که پلمب شده و اگر جایی مازوت می‌سوزاند و پلمب نشده بگویید. نیروگاه استان منتظرقائم در تهران نیست و در جاده قزوین است.»

چمران اجازه صحبت کردن به او نداد و گفت: «ادعا می‌کنند که امسال مازوت سوزی نمی‌شود. با معاون وزیر نیرو تماس گرفتم و گفت که در تهران و البرز از مازوت استفاده نمی‌کنیم. الان ۱۴۰۱ نیست چرا اصرار روی گذشته دارید. یقه امروز را باید بگیریم.» پیرهادی گفت: «نیروگاه شهید رجایی مازوت می‌سوزاند و آلودگی آن طی ۱۰ ساعت به تهران می‌رسد.»دیده بان ایران

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=40389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics