• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 9735
6
غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي، نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي

اشتهای سیری ناپذیری پایداری ها برای کسب قدرت بیشتر !پایداری ها به این سادگی قدرت را رها نمی کنند

  • کد خبر : 39825
  • 11 آبان 1402 - 22:30
اشتهای سیری ناپذیری پایداری ها برای کسب قدرت بیشتر !پایداری ها به این سادگی قدرت را رها نمی کنند
با وجود اينکه زمان زيادي تا انتخابات دوازدهم مجلس شوراي اسلامي باقي نمانده است؛ اما خاطره تلخ رد صلاحيت‌هاي 98 و اتفاقات ناخوشايند 1400باعث شده تا خبرهاي داغ انتخاباتي رونقي نداشته باشند.

گیلان شهر /گروه سیاسی- مانیا شوبیری: با وجود اینکه زمان زیادی تا انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است؛ اما خاطره تلخ رد صلاحیت‌های ۹۸ و اتفاقات ناخوشایند ۱۴۰۰باعث شده تا خبرهای داغ انتخاباتی رونقی نداشته باشند. امروز چهره‌های سرشناس به ویژه در جبهه اصلاحات نیز تنها نظاره‌گر هستند و صحنه گردانی نمی‌کنند.

گیلان شهر /به گزارش مردم سالاری آنلاین، در سوی دیگر میدان، اما داستان به نحو دیگری در حال رقم خوردن است، پایداری‌ها که از اسفند ماه ۹۸ طعم قدرت را چشیده‌اند و در خرداد ۱۴۰۰ به اوج قدرت رسیدند، خیال ترک صحنه را ندارند چون اشتهای سیری ناپذیری برای قدرت دارند. در شرایطی که به گفته غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی احتمالا لیستی از سوی اصلاح طلبان برای انتخابات ارائه نخواهد شد، اما پایداری‌ها به این سادگی‌ قدرت را رها نخواهند کرد و روز به روز بر عطش آنها برای قدرت افزوده می‌شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با مردم سالاری  با اشاره به دخالت جبهه پایداری در تصویب قانون اصلاح انتخابات گفت: اتفاق تلخی که افتاد این بود که امکان رسیدن به نتیجه مطلوب برای مشارکت بیشتر در انتخابات از احزاب و جناح‌ها گرفته شد.

جعفرزاده ایمن آبادی به ابراز نظری پرداخت که به گفته خودش خوشایند اصلاح طلبان نیست و افزود: بعد از انتخابات ۹۸ مجلس و ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و استراتژی خالص سازی و یکدست کردن کشور و نتیجه مفتضحی که به وجود آمد، یک دلخوری و ناراحتی برای احزاب پیش آمد؛ به اعتقاد من همین موضوع باعث شد تا اصلاح طلبان به یک قهر ساکت روی بیاورند.

این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه بعد از اتفاقات ۹۸ و ۱۴۰۰، احزاب برای تلطیف خطوط خود به زمان نیاز داشتند، افزود: این زمان به اصلاح‌طلبان داده نشد، به اعتقاد من اصلاح‌طلبان نتوانستند در زمان کم با حمله‌ای که به آنها شده بود و از طرف دیگر با جابه‌جایی فرصت ثبت نام،  خودشان را جمع کنند.

اصلاح‌طلبان در گرم کردن تنور انتخابات پیشگام نمی‌شوند

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات پیش رو متاسفانه قاطبه اصلاح طلبانی که صلاحیت فنی و حرفه‌ای در قوه تقنینی را داشتند ورود نکردند، گفت: اتفاق دیگری که پیش بینی می‌کنم از سمت اصلاح‌طلبان بیفتد این است که آنها در گرم کردن تنور انتخابات هم هیچ پیشگامی نداشته باشند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه اطلاع دارم که برخی اصلاح طلبان نامدار برای انتخابات ثبت نام کرده اند، افزود: این افراد به میدان آمده‌اند تا بتوانند بحث رد صلاحیت‌ها و عدم التزام به اسلام را برطرف کنند، اما اینکه در انتخابات می‌مانند یا خیر مشخص نیست.

اصلاح‌طلبان برای انتخابات لیست نمی‌دهند

نماینده سابق رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به اعتقاد من اصلاح‌طلبان برای انتخابات پیش‌رو لیست نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: این اتفاق نه تنها تصمیم خوبی نیست بلکه تاکتیک اشتباهی است، به اعتقاد من نه تنها باید در انتخابات شرکت کرد بلکه باید فضای انتخابات را نیز گرم کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم فردی تصمیم خواهند گرفت، گفت: من فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان باید حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردند، اما متاسفانه این اتفاق نیوفتاد و نتوانستند به این تصمیم برسند که ثبت نام کنند یا نه.
وی افزود: باید به حداقل‌ها دست پیدا کرد اما اصلاح طلبان نتوانستند همدیگر را قانع کنند و جمع شوند تا حکم حزبی بدهند.

جبهه پایداری یک فرقه منحرف است

وی با تاکید بر اینکه جبهه پایداری تنها یک فرقه است که آن هم فرقه ای منحرف، گفت: پایداری‌ها از انجمن حجتیه باقی مانده‌اند، زیرا تفکرات انجمن حجتیه را در رفتار جبهه پایداری شاهد هستیم، این رفتار از اشکالات تفکرات آیت الله مصباح بوده که بجا مانده است.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه از نظر من اعضای جبهه پایداری افرادی تمامیت خواه هستند که بعد از سالیان سال به آرزوی خودشان که قدرت بود رسیده‌اند، گفت: این افراد اعتقادی به دموکراسی ندارند، اعتقاد ندارند که کشور باید با خرد جمعی اداره شود، بلکه تفکرات تولی‌گری دارند و خودشان را متولی مردم می‌دانند.  جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: پایداری‌ها این موضوع مهم که همه می‌توانند در سرنوشت خود دخیل باشند قبول ندارند و فکر می‌کنند برای حفظ نظام همین چند نفر می‌توانند تصمیم بگیرند و بهترین سرنوشت را برای مردم رقم بزنند.

پایداری‌ها به این سادگی‌ قدرت را رها نمی‌کنند

وی با اشاره به کارنامه بسیار منفی اعضای جبهه پایداری در قوه مقننه، در مجلس و حتی قوه قضائیه، گفت: با همه اتفاقات و اقدامات اخیر در مجلس و دولت، ولی باز شاهد هستیم که این افراد بر اریکه قدرت هستند و من بعید می دانم با توجه به تفکر خالص سازی، آمادگی این را داشته باشند که بتوانند فضای مجلس و دولت را در محیطی دموکراسی اداره کنند، بلکه خودشان تصمیم‌گیر خواهند بود.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه پایداری‌ها به این سادگی‌ قدرت را رها کنند، بلکه روز به روز قوی‌تر هم می‌شوند، ادامه داد: وقتی شاهد تغییر ۲۰ هزار مدیر مدرسه هستیم و می‌شنویم که ۲۰ هزار روحانی به نظام بانکی کشور ورود می‌کنند، یعنی برنامه بلند مدتی در دست اجراست.

وی با یادآوری این موضوع که اتفاقات تلخ مجلس یازدهم و رد صلاحیت‌ها نشان می‌دهد که این تفکر می‌خواهد حالا حالاها خودش را در مجلس و دولت نگه دارد، اظهارداشت: وقتی می‌گویند ما باید مجلسی انقلابی تر از مجلس دوازدهم شکل دهیم یعنی حتی از مجلس افراطی یازدهم هم راضی نیستند. اینها اشتهای سیری ناپذیر برای قدرت دارند.

مجلس یازدهم دغدغه‌ها و مشکلات مردم را ندید

این نماینده پیشین رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از پایان کار هر دوره از مجلس ارزیابی عملکرد صورت می‌گیرد، افزود: به اعتقادم مجلس یازدهم یا دغدغه‌ها و مشکلات مردم را ندید و یا دید و نتوانست برنامه‌ریزی کند.
جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی ما یکی از ضعیف‌ترین مجالس را پشت سر گذاشتیم، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ مصوب شده بود که هیچ کالایی نباید از قیمت شهریور ۱۴۰۰ بیشتر شود؛ ولی شد و مجلس نتوانست هیچ اقدامی کند.

وی در ادامه به ضعف مجلس به عنوان یک نهاد نظارتی بر دولت اشاره کرد و گفت: وزرایی که از این مجلس رای اعتماد گرفتند متاسفانه هیچ مقبولیتی بین مردم ندارند و باید بگویم به صورت فله‌ای انتخاب شدند، این اتفاق دردآور است.
جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه نمایندگان مجلس معتقد هستند دلیل انتخاب این افراد همکاری با دولت است افزود: همکاری کردن به معنای چشم بستن نیست، همکاری کردن یعنی به دولت در انتخاب وزرای خوب کمک کنید.

مجلس به صورت پادگانی اداره می‌شود

جعفرزاده ایمن‌آبادی در ادامه این گفت‌ وگو با اشاره به اینکه در هیات رئیسه مجلس یازدهم دیدن رفتار خلاف آیین‌نامه تعجب‌آور نیست، گفت: انگار که آیین نامه هیچ جایگاهی در هیات رئیسه این مجلس ندارد.

وی افزود: نایب رئیس مجلس و رئیس مجلس خودشان باید بداند در درجه اول نماینده مجلس هستند و اگر پیشنهادی دارند باید در چارچوب آیین نامه پیشنهاد را ارائه کنند، یعنی وقت بگیرد و پیشنهاد خود را بخواند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی خاطر نشان کرد: جالب است بدانید که اگر از کارمندان مجلس استعلام کنید عمدتا می‌گویند مجلس به صورت پادگانی اداره می‌شود و بحث خرد جمعی در مجلس دیده نمی‌شود.

این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه مدیریتی که من در مجلس می‌بینم مدیریت پادگانی است، نه مدیریت دموکراتیک افزود: متاسفانه هیات رئیسه مجلس استیضاح و سوالات نمایندگان از وزرا را نگه می‌دارند و لابی می‌کنند؛ نماینده‌ها باید دوندگی کنند تا بتوانند از یک وزیر سوال بپرسند. وی معتقد است اعضای هیات رئیسه با دولت لابی می‌کند و مانع می‌شوند که سوال و استیضاح اعلام وصول شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه رئیس مجلس، جایگاه ریاست ندارد بلکه نماینده نمایندگان است، افزود: رئیس مجلس باید برای اداره مجلس مطابق آیین نامه‌ای که در اختیار دارد، رفتار کند.

سران سه قوه در کار مجلس دخالت می‌کنند

وی در ادامه این گفت ‌وگو با بیان اینکه اتفاق تلخ دیگری که در مجلس یازدهم افتاد، قدرت گرفتن سران سه قوه و دخالت در کار قانونگذاری بود، افزود: هیچوقت روسای مجلس قبلی اجازه نمی‌دادند که سران قوای دیگر بودجه را تغییر دهند، اما در حال حاضر متاسفانه رئیس مجلس مدافع حقوق نماینده‌ها و قوه مقننه نیست و در جلسه سران قوا کوتاه می‌آید.

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: سرا سه قوه دبیرخانه ای تشکیل داده‌اند و در کنار تمام نهادهای غیر قانونی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و … سران سه قوه هم تبدیل به یک مشکل برای مجلس شده است.
وی همچنین به دخالت مجمع تشخیص مصلحت در عملکرد مجلس اشاره کرد و افزود: یک کمیته نظارتی مصوبه مجلس را وتو می‌کند و مصوبه قانونی مجلس را ابطال می‌کند، این اصلا سابقه نداشته، در زمان قاجار هم این اتفاق نیوفتاده است.
انتقاد مردم به حضور مهاجران، امنیتی است

وی با اشاره به موضوع انتقادات مردم به حضور مهاجران گفت: انتقاد مردم در این زمینه بیشتر بحث امنیتی است، آنهم در زمانی که پای قاطبه بزهکاری‌ها و مشکلات امنیتی یک پای مهاجران به ویژه افغان‌ها دیده می‌شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه برابر با آمار رسمی ۵ میلیون و غیر رسمی ۸ میلیون افاغنه در ایران زندگی می‌کنند، افزود: ما سالانه هزاران میلیارد تومان یارانه پنهان می‌دهیم و مهاجران به راحتی از این یارانه استفاده می‌کنند، چیزی که حق ملت ایران است. وی با تاکید بر اینکه اگر کسی در ایران زندگی می‌کند و ایرانی نیست باید حق خود را پرداخت کند گفت: دغدغه اصلی این است که هیچ برنامه‌ای در مورد مهاجران در کشور وجود ندارد. به گفته وی حضور بی‌حساب و کتاب مهاجران در کشور هم نگاه امنیتی، هم نگاه قومیتی و هم ترکیب جمعیتی را تغییر می‌دهند و آنچه از همه این موارد دردآورتر است؛ بدون برنامه بودن دولتی‌ها به ویژه وزارت کشور است.

جعفرزاده ایمن آبادی خاطر نشان کرد، مسئولین به جای اینکه ضعف خود را بپوشاند و برنامه ارائه بدهد، به جای اینکه حضور مهاجران را ضابطه‌مند کند، باز از توطئه صحبت می‌کند، در صورتی که توطئه نیست، عقلانیت است.

وی همچنین به موضوع جنگ اوکراین اشاره کرد و افزود: در موضوع اوکراین مگر کشورها مرزهایشان را بدون حساب و کتاب باز کردند؟ ببینید در اروپا چطور برخورد کردند، کمپ زدند، سهمیه بندی کردند.

به اعتقاد جعفرزاده ایمن آبادی بی‌برنامگی دولت در موضوع مهاجران از یک سو، استفاده از سهم یارانه مردم ایران توسط مهاجران از سوی دیگر و همچین ناسپاسی دولت طالبان از سوی دیگر، دردآور است.

وی تاکید کرد که با جمیع این جهات از نظر من حساسیت مردم حساسیت درستی است و دلیل به وجود آمدن این حساسیت بی برنامگی دولت و عدم اقناع ملت است.

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=39825

برچسب ها

خبر های مرتبط

06مرداد
ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند
پزشکیان: اصلاحات دفاع از فرد، گروه یا جناحی نیست

ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند

04مرداد
نتایج انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان اعلام شد+ آرا
اعضای علی البدل خبرنگاران به طور مشترک انتخاب شدند

نتایج انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان اعلام شد+ آرا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics