• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 9648
2

در معرض انقراض ترین گونه حیات وحش ایران بازیچه ثروتمندان عراقی

  • کد خبر : 39569
  • 13 مهر 1402 - 23:31
در معرض انقراض ترین گونه حیات وحش ایران بازیچه ثروتمندان عراقی
یک فعال محیط زیست در صفحه ایکس از قاچاق خرس سیاه بلوچی، از گونه های در معرض خطر انقراض کشورمان به کشور عراق و استفاده غیرقانونی از آن به عنوان حیوان خانگی توسط بخشی از ثرتمندان عراقی خبر داد.

گیلان شهر /به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، علی کشمیری، فعال محیط زیست در صفحه ایکس از قاچاق خرس سیاه بلوچی ، از گونه های در معرض خطر انقراض کشورمان به کشور عراق و استفاده غیرقانونی از آن به عنوان حیوان خانگی توسط بخشی از ثرتمندان عراقی خبر داد.

در تصویر منتشر شده در صفحه کشیمیری یک توله خرس سیاه نمایش داده می شود که بر روی یک درخت نخل قرار دارد و یک فرد سعی می کند از افتادن آن جلوگیری کند.

رکنا به صورت مستقل نمی تواند صحت این عکس را تایید کند اما در ماه های اخیر تصاویر بسیاری از مجموعه‌داران متمول ساکن کردستان عراق منتشر شده است که  نشان می دهد آنها از مشتریان قاچاقچیان حیات‌وحش هستند.

خرس سیاه آسیایی که بعد از گونه یوز در معرض انقراض ترین گونه ایرانی محسوب می شود به لحاظ نقش اکولوژیکی و تنها ذخیره از غربی ترین جمعیت این گونه در جهان دارای اهمیت برجسته علمی و بین المللی است که متاسفانه استانهای مرزی غرب کشور  تبدیل به کریدورهای قاچاق حیات وحش به ویژه خرس سیاه آسیایی شده است.

به گزارش رکنا، تاکنون سازمان محیط زیست در این باره اظهار نظر رسمی نداشته و برنامه مشخصی در خصوص مقابله با این معضل ارائه نکرده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=39569

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics