• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 9735
7

شریفی زارچی بعد از موفقیت جهانی از کمیته علمی المپیاد کامپیوتر ایران برکنار شد!

  • کد خبر : 39117
  • 15 شهریور 1402 - 11:34
شریفی زارچی بعد از موفقیت جهانی از کمیته علمی المپیاد کامپیوتر ایران برکنار شد!
شریفی زارچی در «سال 91 نامزد شدم، رای نخست را آوردم. سال 97 یکی از استادان فعلی دانشگاه Waterloo مرا به عنوان نامزد معرفی کرد، رای نخست را آوردم و به عنوان رییس کمیته هم انتخاب شدم.

گیلان شهر / شریفی‌زارچی، استاد اخراجی دانشگاه شریف اعلام کرد: حراست آموزش و پرورش با تمدید حکمش به عنوان عضو کمیته علمی المپیاد کامپیوتر ایران مخالفت کرده است!

 شریفی زارچی در المپیاد جهانی کامپیوتر سال ۲۰۰۰ عضو تیم ملی دانش آموزی ایران بود و موفق به دریافت مدال طلا شد . وی دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی شریف و دکتری بیوانفورماتیک از دانشگاه تهران است.

گفتنی است بعد از آن‌که علی شریفی زارچی توسط هیات جذب دانشگاه صنعتی شریف از این دانشگاه کنار گذاشته شد، این استاد دانشگاه در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) از انتخاب خود به‌عنوان رئیس بالاترین مرجع علمی المپیاد جهانی کامپیوتر خبر داد. خبری که عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا به آن واکنش نشان داد و در پاسخی به زارچی نوشت: «….اگر همین ۲،۳ هفته اخیر و بعد از فضا سازی مبنی بر اخراجتان اتفاق افتاده، یاد اسکار و کن و اصغر فرهادی و…. می‌افتیم. تجربه نشان می‌دهد غرب جز به زاویه داران با ج.ا میدان نمی‌دهد.»

شریفی زارچی در واکنشی به عبدالله گنجی نوشته که: «سال ۹۱ نامزد شدم، رای نخست را آوردم. سال ۹۷ یکی از استادان فعلی دانشگاه Waterloo مرا به عنوان نامزد معرفی کرد، رای نخست را آوردم و به عنوان رییس کمیته هم انتخاب شدم. امسال برخلاف سایر نامزدها که در محل مسابقات بودند، از ایران و با تماس تصویری سوابق علمی خود را ارائه کردم.»

دانشگاه شریف برخلاف برخی رسانه‌های اصولگرا همچون کیهان سیاسی بودن برکناری شریفی زارچی را منکر شده است. این دانشگاه در جوابیه ای به کیهان و درخواست این روزنامه برای محاکمه این استاد دانشگاه نوشته است « دلیل اصلی رأی جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ هیئت جذب دانشگاه (که وظیفه بررسی تقاضاهای استخدام، تمدید قرارداد پیمانی و تبدیل وضعیت استخدامی اعضای هیئت علمی را به عهده ‌دارد)، مبنی بر خاتمه همکاری آقای دکتر علی شریفی زارچی با دانشگاه، عدم تقاضای رسمی ایشان برای تبدیل وضعیت استخدامی به «رسمی آزمایشی»، علی‌رغم پیگیری‌های کتبی و شفاهی صورت گرفته از ایشان و گذشت حدود ۱۸ ماه از سقف پنج ساله دوره عضویت پیمانی، بوده حکایت گیلان

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=39117

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics