• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 9649
2

همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مانع اصلی جهش تولید مسکن

  • کد خبر : 39018
  • 11 شهریور 1402 - 15:12
همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مانع اصلی جهش تولید مسکن
­ سخنگوی کمیسیون عمران مجلس­­­ همکاری نکردن ،بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن را معضل جدی پیش روی ساخت مسکن دانست و گفت: اگر این مانع از پیش روی سازندگان برداشته شود و بانک‌ها به تکالیف خود در پرداخت تسهیلات عمل کنند، شاهد جهش بلندی در ساخت مسکن خواهیم بود.

گیلان شهر /به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ­­با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه­ ­مشکلات معیشتی مانند گرانی مسکن و اجاره‌خانه باعث می‌شود همه کار‌های خوب و پر زحمت دولت تحت‌الشعاع قرار گرفته و از چشم‌ها دور بماند، ­گفت: در حوزه مسکن به دلیل کم کاری‌های صورت گرفته در سنوات گذشته و نبود استراتژی مشخص برای ساخت ­مسکن، با حجم قابل توجهی کسری خانه در کشور مواجه هستیم و همین امر، تعادل میان عرضه و تقاضا را برهم ریخته و در کنار نوسانات اقتصادی، موجب گرانی مسکن در سال‌های اخیر شده است.

این نماینده مجلس همچنین­ با بیان اینکه­ مردم به ویژه گروه‌های کم درآمد جامعه به دلیل گرانی اجاره بهای ­مسکن با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند، افزود: هم اکنون مسکن، سهم قابل توجهی از سبد هزینه‌ای خانواده‌ها را در بر می‌گیرد. افراد فاقد مسکنی که سالانه با نگرانی و اضطراب ناشی از گرانی اجاره بها دست و پنجه نرم می‌کنند و در تامین حداقلی‌ترین هزینه‌های زندگی­خود با مشکل مواجه هستند، سایر اقدامات و دستاورد‌هایی دولت را هم نمی‌بینند. ­

ایری با اشاره به اقدامات اخیر دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، عنوان کرد: در ماه‌های اخیر تحرکات خوبی در دولت برای تامین زمین جهت ساخت مسکن و تحقق برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دولت، ایجاد شده است؛ اما کماکان در برخی از بخش‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم و موانعی بر سر راه دولت وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی­ همکاری نکردن­ بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن را چالش جدی پیش روی ساخت مسکن دانست و عنوان کرد: بانک‌ها تکلیف خود را در پرداخت تسهیلات به خوبی ایفا نمی‌کنند و علی رغم اینکه در قانون جهش تولید مسکن ضمانت اجرایی برای این امر لحاظ شده، اما دستگاه‌های متولی از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده و بانک‌ها را همراه نمی‌کنند. اگر این مانع از پیش روی سازندگان برداشته شود، شاهد جهش بلندی در ساخت مسکن خواهیم بود.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=39018

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics