• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
کل اخبار 9648
3
مدیر صنعت استان:

دریافت هزینه شالیکوبی خارج از تعرفه از کشاورزان تخلف است

  • کد خبر : 38534
  • 30 مرداد 1402 - 13:12
دریافت هزینه شالیکوبی خارج از تعرفه از کشاورزان تخلف است
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: دریافت هرگونه هزینه تبدل برنج از سوی کارخانه های شالیکوبی به‌صورت خارج از تعرفه تعیین شده از کشاورزان تخلف است.

دریافت هزینه شالیکوبی خارج از تعرفه از کشاورزان تخلف است

گیلان شهر /به گزارش خبرنگار ایرنا، تیمور پورحیدری در جلسه شورای اداری رضوانشهر با اشاره به هزینه تبدیل شلتوک به برنج سفید از سوی واحدهای شالیکوبی در استان گیلان به ازای هر کیلوگرم ۲۲ هزار ریال است افزود: دریافت بیش از این مبلغ تخلف محسوب می شود.

وی بیان کرد: کلیه واحدهای شالیکوبی در سطح استان تحت نظارت بازرسان هستند و برای رفاه حال کشاورزان بازرسی ها تشدید می شود.
مدیرکل صنعت، ‌معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف عالیه نظام، همه باهم وحدت رویه داریم افزود: امروز در حوزه نظارت که دغدغه اصلی مردم است و گلایه‌مندی از گرانی های موجود که به مردم تحمیل شده تمرکز، جدی است.
وی بیان کرد: برای آرامش در بازار باید نقش اصناف و اتحادیه های صنفی را پررنگ کنیم و روسای اتحادیه ها، همانند مدیران ادارات صمت باید درخدمت مردم باشند.
وی ادامه داد: هم اکنون در سطح استان گیلان هیچگونه گرانی سازمان یافته نداریم و بازار تحت کنترل است و در زمینه کنترل بازار در رتبه پنجم کشوری قرار داریم.
پورحیدری با بیان اینکه برای تأمین کالا های اساسی و پرمصرف باید اهتمام بیشتری داشته باشیم، گفت: هم اکنون در زمینه تامین کالاهای پرمصرف هیچ نگرانی وجود ندارد و ذخیره سازی لازم در این راستا به‌ویژه کالاهای استراتژیک به عمل آمده است.
مدیرکل صمت گیلان با اشاره به ورود شخص رئیس جمهور به موضوع مشاوران املاک و اجاره بهای مسکن گفت: باتوجه به اهمیت موضوع، رییس جمهور شخصاً به موضوع ورود پیدا کرده و این برای ما بسیار مهم است.
وی ادامه داد: صنوف متخلف و غیرمجاز را برنمی تابیم و نسبت به جمع آوری و ساماندهی این عده اقدام خواهد شد.
مدیرکل صمت گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت تجارت در این استان گفت: وجود گمرکات در این استان طی سال گذشته فقط به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار صادرات داشتیم که امسال باید به دو برابر ظرفیت برسد و شاهد ارز آوری خوبی برای استان باشیم.
همچنین فرماندار رضوانشهر در این نشست با اشاره به پروژه های هفته دولت در این شهرستان گفت: در هفته دولت امسال بیش از ۷۰ پروژه و طرح عام المنفعه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان اجرا و به بهره برداری می رسد که قابلیت اشتغال برای تعداد ۳۳۶ نفر است.
سید نادرصفوی با اشاره به اقدامات یکساله دولت سیزدهم در این شهرستان افزود: در حوزه آب منطقه ای به منظور رفاه حال مردم و کشاورزان عزیز و تأمین آب زراعی مطمئن، بهره برداری از چهار سردهنه بتنی کشاورزی امیر بند، روشن دغن، سید سرا و اردجان در پونل بر روی رودخانه شفارود در هفته دولت سال جاری انجام خواهد شد.
صفوی بیان کرد: برای اجرای این طرح با هدف تأمین آب کشاورزی بیش از ۲۰ میلیارد تومان تا کنون هزینه شده است که ارزش فعلی آن حدود ۶۵ میلیارد تومان می باشد و قادر به تامین آب زراعی ۳۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی رضوانشهر و شهرستان بندر انزلی است.
وی همچنین با اشاره فرسودگی شبکه آب شرب شهری رضوانشهر گفت: در سال جاری کار به‌سازی این شبکه ها را آغاز کردیم و تا کنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
فرماندار رضوانشهر همچنین از اجرای طرح آسفالت راه دسترسی به منطقه گردشگری آبشار ویسادرار در بخش پره سر و همچنین منطقه بیاچال در بخش مرکزی خبر داد و گفت: بیش از هفت کیلومتر آسفالت روستایی از اعتبارات تملک دارایی در حال اجرا است.
وی همچنین افزود: اجرای ۱۱۳ کیلومتر فیبرنوری در مناطق ییلاقی و سخت گذر شهرستان که قادر است ۸۰ روستا با بیش از ۵۸۰۰ خانوار را تحت پوشش قرار دهد، از دیگر خدمات دولت سیزدهم می باشد که طی ماه های اخیر تحقق یافت.
همچنین امام جمعه رضوانشهر در این جلسه ضمن تأکید بر همکاری مردم با دولت گفت: موضوع برجام یک تعهد بین المللی است که دولت قبل برای کشور ما ایجاد کرده است.
حجت الاسلام محمدمهدی نژاد افزود: امروز شاهد ارتقای توان نظامی در بخش های مختلف در سشطح کشور هستیم ودر دولت فعلی، بحث مزاکرات با طرف های خارجی در زمینه برجام ادامه دارد و هیچ گونه عقب نشینی هم در آن نداشته ایم.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=38534

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics