• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 9648
5

اعتبارات گردشگری گیلان صددرصد افزایش یافته است

  • کد خبر : 38531
  • 30 مرداد 1402 - 13:07
اعتبارات گردشگری گیلان صددرصد افزایش یافته است
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد: اعتبارات گردشگری استان برای سال جاری صددرصد افزایش یافته و بخش اعظم آن برای ارتقاء زیرساخت‌های این حوزه هزینه می شود.

گیلان شهر :ولی جهانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارتقاء بخش خدمات رفاهی در تاسیسات گردشگری و تکمیل اقداماتی چون جاده سلامت که موجب افزایش نشاط اجتماعی جامعه خواهد شد از دیگر مواردی است که برای آن هزینه اعتبار برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار کرد: جاده سلامت یک پیاده راه پنج کیلومتری از لنگرود به چمخاله است که در حوزه اکوتوریسم یا گردشگری طبیعت تعریف شده است که گردشگران حین پیاده‌روی از جاذبه‌های متعدد مرداب، رودخانه و دریا بهره‌مند می شوند و برای تکیمل این پیاده راه ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین اعلام کرد: طبق داده‌های آماری، بیش از ۷ میلیون گردشگر در ۵ ماهه نخست سال از نقاط تاریخی، طبیعی و گردشگری استان بازدید کردند.
جهانی، میراث روستایی گیلان را در حضور گردشگر نسبت به دیگر جاذبه های استان ،پیشتاز دانست و گفت: ۳۰ درصد از آمار یادشده مربوط به حضور گردشگران در این جاذبه گردشگری استان است.
وی موزه میراث روستایی گیلان را از قطب‌های گردشگری استان برشمرد و افزود: این موزه در چهار بخش فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی زبانزد خاص و عام است.
جهانی باتاکید برلزوم احیای موزه‌های فرهنگی و تاریخی در گیلان، اضافه کرد: این اقدام به قطع در رونق و توسعه گردشگری نقش آفرین خواهد بود.
گیلان دارای سه هزار و ۵۵۴ واحد تاسیسات گردشگری است که ۳۸۲ مورد آنها بین‌راهی هستند و بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش گردشگری گیلان فعال هستند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=38531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics