• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
کل اخبار 9737
2
سرپرست تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد؛

اعلام جزئیات قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان / پرداخت ماهیانه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان مستمری در گیلان

  • کد خبر : 37539
  • 19 تیر 1402 - 10:52
اعلام جزئیات قانون بخشودگی جرائم کارفرمایان / پرداخت ماهیانه ۱,۲۰۰ میلیارد تومان مستمری در گیلان
سرپرست تامین اجتماعی گیلان گفت: ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی، بسترسازی برای تحقق عدالت اجتماعی، تأثیرگذاری در معیشت بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه و ایجاد آرامش تنها بخشی از اثرات مثبت سازمان تأمین اجتماعی است.
گیلان شهر :کیوان مرتضوی، سرپرست تامین اجتماعی گیلان با گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: تامین اجتماعی یکی از پرسابقه ترین مجموعه‌های بیمه گر است که نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده و در استان گیلان نیز بیش از ۵۲ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد و این استان از لحاظ کارگری و کارفرمایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست تامین اجتماعی گیلان گفت: ایجاد امنیت اقتصادی و اجتماعی، بسترسازی برای تحقق عدالت اجتماعی، تأثیرگذاری در معیشت بخش قابل توجهی از جمعیت جامعه و ایجاد آرامش تنها بخشی از اثرات مثبت سازمان تأمین اجتماعی است.

مرتضوی با بیان اینکه تامین اجتماعی در گیلان بیش از ۴۷۳ هزار بیمه شده اصلی را تحت پوشش دارد، افزود: ۵۶ درصد این تعداد را بیمه‌شدگان اجباری یعنی مشمولین قانون کار تشکیل می‌دهند. ۲۷ درصد از بیمه‌شدگان اصلی استان گیلان نیز، بیمه‌شدگان خاص هستند که تحت حِرف و مشاغل آزاد، زنان خانه‌دار، دانشجویان، بیمه شدگان اختیاری که با میل و اراده خودشان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفتند.

مرتضوی در ادامه با اشاره به بیمه کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان به عنوان دیگر گروه‌های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: بخشی از بیمه‌شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی را مقرری بگیران بیمه بیکاری تشکیل می‌دهند.

مرتضوی از وجود ۶۷۰۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در گیلان خبر داد و بیان کرد: ماهیانه ۵۰ میلیارد تومان فقط برای مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به داده آماری ۱۸۰ هزار نفر مستمری بگیر در گیلان افزود: از این تعداد ۱۱۴ هزار نفر بازنشسته، ۵۹ هزار نفر بازمانده و ۷۲۰۰ نفر از کارافتاده هستند که ماهیانه برای این افراد ۱,۲۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود.

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به ناترازی در بخش تعهدات و منابع مالی این سازمان، بیان کرد: برای ۱,۵۵۰ میلیارد تومان تعهدات ماهیانه فقط ۹۰۰ میلیارد تومان منابع داریم و در این میان ۶۵۰ میلیارد تومان در ماه با کسری مواجه هستیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، گفت: گرایش سالمندی و تعطیلی کارخانجات در گیلان سبب شده تا سرانه نسبت پشتیبانی تعداد بیمه شده و مستمری بگیر پایین باشد. حیات تأمین اجتماعی به پویایی اقتصادی و اشتعال وابسته است.

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت این سازمان در بخش‌های مختلف، بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار ۴۰۰ فقره کمک هزینه ازدواج در قالب تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده است.

مرتضوی از پرداخت ۱۲۳ میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این رقم برای هزینه‌های کفن و دفن، غرامت ایام بارداری و کمک هزینه ازدواج و سفر زیارتی پرداخت شده است.

وی از بدهی ۷۸ هزار واحد تولیدی، صنعتی، صنفی و خدماتی به تأمین اجتماعی خبر داد و افزود: ۴۱ هزار کارگاه تولیدی در استان فعال هستند و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار کارگاه، کمتر از ۵ بیمه شده دارند.

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۸۰۰ واحد صنعتی بیش از ۵۰ نفر بیمه شده دارند، گفت: بالغ بر ۴۰ درصد کارگاه‌ها تنها یک نفر بیمه شده دارد.

مرتضوی از بدهی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی واحدهای تولیدی، صنعتی، صنفی و خدماتی به تأمین اجتماعی خبر داد و بیان کرد: اجرای قانون بخشودگی جرایم از ۱۵ خرداد شروع شده به مدت سه ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به جزئیات بخشودگی جرایم بیمه‌ای، افزود: پرداخت بیمه در تقسیط ۱۲ ماهه مشمول ۱۰۰ درصد، تقسیط ۱۸ ماهه ۸۵ درصد، ۲۴ ماهه ۷۵ درصد و ۳۶ ماهه ۵۰ درصد بخشودگی جرایم می‌شود.

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با بیان اینکه تا کنون ۸۰۰ کارگاه تولیدی از طرح بخشودگی جرایم استفاده کردند، گفت: طرح بخشودگی جرایم در راستای رونق تولید و جان بخشی به واحدهای تولیدی بوده است.

سرپرست تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به اقدامات ارزشمند سازمان تامین اجتماعی از جمله حذف دفترچه درمانی، اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، توسعه خدمات غیرحضوری اظهار کرد: بیش از ۳۰ خدمت به صورت غیرحضوری از سوی تامین اجتماعی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ فقره وام ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان پرداخت شد، اضافه کرد: سال جاری پرداخت وام به بازنشستگان این سازمان به ۲۰ میلیون تومان رسیده‌ است.

مرتضوی اعزام بازنشستگان در قالب کاروان‌هایی به مشهد مقدس، کمک به کانون‌های بازنشستگی، برگزاری دوره‌های آموزشی برای سطح سواد سالمندان، برگزاری میز جهادی با ارتباط چهره به چهره برای بیان مشکلات کارفرمایان و رفع دغدغه‌ها را از دیگر اقدامات تامین اجتماعی گیلان عنوان کرد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=37539

برچسب ها

خبر های مرتبط

06مرداد
ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند
پزشکیان: اصلاحات دفاع از فرد، گروه یا جناحی نیست

ایرانی قادر است که عزت و سربلندی را دوباره به خاک این سرزمین برگرداند

04مرداد
نتایج انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان اعلام شد+ آرا
اعضای علی البدل خبرنگاران به طور مشترک انتخاب شدند

نتایج انتخابات هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های گیلان اعلام شد+ آرا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics