• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
کل اخبار 9649
4
به بهانه کسب مقام بین المللی عکاسی از تالاب انزلی

بیم و امید؛ دو روی یک عکس

  • کد خبر : 37327
  • 04 تیر 1402 - 2:41
بیم و امید؛ دو روی یک عکس
تالاب انزلی که از سوی هنرمند انزلیچی "حامد وارسته" به ثبت رسیده، توانست مدال نقره مسابقه عکاسی “بهار ایسفا” کانادا ۲۰۲۳ کسب نماید

?یادداشتی از:عمار رئوفى سنگاچین

گیلان شهر:عمار رئوفى سنگاچین /به تازگی تصویری از تالاب انزلی که از سوی هنرمند انزلیچی “حامد وارسته” به ثبت رسیده، توانست مدال نقره مسابقه عکاسی “بهار ایسفا” کانادا ۲۰۲۳ کسب نماید؛ اما این تصویر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ و فارغ از ارزش هنری باید به ارزش و اهمیت زیست‌محیطی آن توجه داشت.

تصویری که نیمی از آن سرسبزی است و نیمی دیگرش آتش و دود است، هم بیانگر اهمال‌کاری‌ها و اشتباهاتی است؛ که در گذشته انجام شده و تالاب را به اینجا رسانده و هم نمایانگر آینده‌ای روشن برای احیای جان بی‌جان زیباترین تالاب ایران است.

دردهای زیادی در پشتِ پرده این عکس نهفته است؛ اما مهم‌ترین درد شاید این باشد؛ که آن‌چه امروز برسر تالاب آمده به دلیل دست‌کاری‌ها و اشتباهات بشر است و ما اگر اکنون برای حفظ این میراث ارزشمند طبیعی و خدادادی نکوشیم؛ در آینده‌ای نه چندان‌دور در مقابل فرزندان خود و آیندگان سرافکنده خواهیم بود.

قهر طبیعت می‌تواند بسیار دردناک و ناگوار باشد. قهر طبیعت فقط این نیست؛ که سیل و زلزله و بلاهای آسمانی برسر مردم نازل شود. امروز به واسطه آلودگی‌های زیست محیطی در تالاب و ساحل انزلی کسب و کار و اقتصاد، زندگی روزانه، سلامت مردم و … به خطر افتاده است؛ و اگر همه این‌ها را آثار قهر طبیعت بدانیم، باید بکوشیم تا با دادن نفسی تازه به تالاب انزلی دوباره با طبیعت آشتی کنیم.

یادمان باشد این تالاب تنها متعلق به مردم انزلی نیست، متعلق به ایران جان ماست و در صورت نابودی آن قطعا استان گیلان و استان‌های هم‌جوار دچار آسیب‌های زیست‌محیطی جدی خواهند شد.

به امید این‌که تالاب زیبایمان دوباره به محلی برای رونق زندگی مردم تبدیل شود.

عمار رئوفى سنگاچین

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=37327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics