• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 9649
2
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با حضور در رشت؛

زلزله ۶۹ رودبار بسیار فاجعه آمیز در کمتر از ۳۰ ثانیه جان ۳۷ هزار گیلانی را گرفت.

  • کد خبر : 37210
  • 31 خرداد 1402 - 17:42
زلزله ۶۹ رودبار بسیار فاجعه آمیز در کمتر از ۳۰ ثانیه جان ۳۷ هزار گیلانی را گرفت.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به برپایی دوره‌های آموزشی برای تقویت سازه‌ها و کیفی سازی ساختمان گفت: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود.

سیستم نظام مهندسی به سمت دانش بنیان سوق داده شود

گیلان شهر حمزه شکیب در همایش طراحی بر مبنای عملکرد (مبانی و نیازها) به مناسبت سالروز زلزله منجیل و رودبار در سالن حکمت دانشگاه گیلان، اظهار کرد: زلزله ۶۹ رودبار بسیار فاجعه آمیز در کمتر از ۳۰ ثانیه جان ۳۷ هزار گیلانی را گرفت.

وی با اشاره به تشکیل نظام مهندسی در کشور افزود: زلزله رودبار تجربه‌ای تلخ بود تا سازمان نظام مهندسی در کشور شکل بگیرد و توجه به سمت مهندسی سازمان سوق داده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر لزوم تغییر رویکردی در اجرا و طراحی ساختمان بیان کرد: سازه نگاری و توجه به صنعت ساختمان طراحی بر اساس عملکرد پیاده سازی شود.

شکیب با اشاره به رویکرد طراحی بر مبنای عملکرد اضافه کرد: کاهش خسارت و افزایش تاب آوری سازه و مقاوم سازی با رویکرد طراحی بر مبنای عملکرد تحقق می‌پذیرد.

وی با تاکید بر برپایی دوره‌های آموزشی برای تقویت سازه‌ها و کیفی سازی ساختمان، افزود: آموزش‌های ترویجی در حوزه صنعت ساختمان و تقویت سازه‌ها مورد تاکید است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از عضو ۶۰۰ هزار در این سازمان خبر داد و اضافه کرد: این داده آماری بیش از ۲ میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار داده است.

شکیب با بیان اینکه بسیاری از سازه‌ها توسط برخی افراد غیر صلاحیت دار صورت می‌گیرد، بیان کرد: سازه نگاری و صنعت ساختمان در کشور باید بازنگری شود و دولت در این راستا باید پیشگام باشد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره آموزشی طراحی بر مبنای عملکرد در کشور، افزود: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر علمی سازی شیوه اجرا و نظارت در نظام مهندسی، اضافه کرد: دانش پایه کردن نظام مهندسی به تقویت سازه‌ها و مقام سازی می‌انجامد.

شکیب با بیان اینکه در بخش انرژی یکی از پرمصرف‌ها هستیم، تاکید کرد: رده انرژی در صنعت ساختمان پیاده سازی شود و سازمان نظام مهندسی باید به این سمت حرکت کند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=37210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics