گیلان شهر /برترین‌ها نوشت: «هشتم مهرماه ۱۴۰۱ فاجعه‌ای خونین در زاهدان رخ داد که سیمای استان را برای همیشه دگرگون کرد و ده‌ها مسلمان که برای نماز در مصلای زاهدان جمع شده بودند بی گناه شهید شدند و رهبری نظام با اعزام هیئتی ضمن محکومیت این جنایت دستوراتی صادر کردند. فکر نکنید با گذشت زمان غم مردم کاهش پیدا می‌کند بلکه محاکمه شفاف عاملین و عامرین این جنایت مطالبه مردم است.» این گفته‌ها، آخرین بخش نطق دیروز معین‌الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس بود. اشاره سعیدی به درگیری‌هایی است که به‌دنبال تجاوز فرمانده انتظامی به دختری بلوچ، بین مردم معترض زاهدان و نیروی انتظامی در مهرماه سال گذشته رخ داد.

در آخرین خبری که اردیبهشت ماه از پرونده جمعه سیاه زاهدان منتشر شده است، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور از صدور کیفرخواست برای ۲۶ نفر خبر داده است.

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا تاکنون برخوردی با عاملان این حادثه صورت نگرفته است، گفت: «البته اقدامات خوبی هم صورت گرفته است. تقریبا کارها نهایی شده تا تعدادی از این عزیزان شهید اعلام شوند اما در بحث محاکمه اطلاعاتی که به ما داده شده، ناقص است.»

وی افزود: «معتقدیم که به صورت شفاف باید محاکمه آمرین و عاملین این حادثه رخ دهد. کمااینکه این مهم جزو مصوبات سفر رهبری بوده است. بنابراین لازم است شفاف سازی از سوی نهادهای ذی ربط قضایی صورت گیرد.»

سعیدی درمورد اقدامات دولت در پیشبرد این پرونده عنوان کرد: «هنووز که هنوز است دلجویی لازم از خانواده شهدا رخ نداده است. انتظار داریم همانطور که رئیس جمهور از خارج کشور از با پدر مرحوم مهسا امینی تماس گرفتند و دلجویی کردند با حضور در کنار خانواده درگذشتگان و شهدای این حادثه از مردم دلجویی کنند که تاکنون این اتفاق نیافتاده است و بنده هم مجبور شدم که دوباره این را تذکر دهم.»