لزوم مدیریت افکار عمومی توسط واحد روابط عمومی و ارتباطات/ روابط عمومی شهرداری در انعکاس اخبار و پاسخگویی به شهروندان صداقت داشته باشد

رحیم شوقی شهردار رشت در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت: در حال حاضر انسجام، وحدت و پشتیبانی خوبی بین اعضای شورای اسلامی و بدنه شهرداری رشت وجود دارد که باید قدردان آن باشیم.

شوقی با تاکید بر اینکه وی از این رویه مثبت شورای اسلامی شهر رشت برای اعتلای شهر به نحو مطلوبی استفاده خواهد کرد و قدردان آن است یادآور شد: روابط عمومی‌ها پل ارتباطی بین یک سیستم و بدنه مردم هستند بنابراین از تلاشگران این حوزه انتظار دارم صرفا روی انعکاس خدمات شهرداری به شهروندان تکیه نکنند زیرا ارتباطات در این حوزه باید دو طرفه باشد.

وی انعکاس خواسته‌های شهروندان و دغدغه‌های آنان از مشکلات شهری به مدیران را وظیفه دیگر حوزه روابط عمومی دانست و تصریح کرد: از حوزه ارتباطات و روابط عمومی انتظار دارم توجیه گر سیاستهای غلط شهرداری نباشند و در انعکاس اخبار به شهروندان و پاسخگویی صداقت داشته باشند.

شهردار رشت مدیریت افکار عمومی قبل از انجام هر کاری را ماموریت مهم دیگر واحد روابط عمومی و ارتباطات دانست و اذعان کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در لندفیل سراوان در حال انجام است و روند بهسازی به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی رسیده که باید به خوبی برای مردم تبیین شود زیرا بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم در حوزه مدیریت پسماند به توفیقات لازم دست پیدا کنیم.

شوقی عنوان کرد: از واحد روابط عمومی و ارتباطات انتظار دارم به جای پرداختن به شخص شهردار، بیشتر فعالیت مدیران و دست‌اندرکاران تلاشگر شهرداری و اخبار پروژه‌های عمرانی منعکس شود تا بدین ترتیب اعتماد بین شهروندان و شهرداری بهبود پیدا کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تاکیدات مقام معظم رهبری به این موضوع خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر کشورمان در حوزه فضای مجازی و اطلاع‌رسانی نتوانسته توفیقات لازم را به دست بیاورد که نیاز است با رویکرد جهادی این نقیصه در جهت تبیین صادقانه خدمات برطرف شود.

تقویت روحیه همدلی و تعامل در مدیریت شهری با کمک واحد روابط عمومی

مهیار سماکچی رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: متاسفانه در مدت ۲۰ ماه گذشته اتفاقات قابل قبولی که بتواند به توسعه شهر رشت و رفع مشکلات آن کمک کند به وقوع نپیوسته است.

سماکچی ضمن اشاره به انتخاب شهردار جدید رشت عنوان کرد: شورای اسلامی شهر رشت خوشبین است تا با ورود شهردار جدید به عنوان یک مدیر عمل‌گرا، عمرانی، سالم و پاکدست اتفاقات خوبی را در شهر رشت شاهد باشیم.

سماکچی دنیای کنونی را دنیای ارتباطات و اطلاع‌رسانی خواند و اضافه کرد: برای اینکه مدیریت شهری و رشت پیشرفت کرده و دوباره جزو اولین‌ها باشد باید روحیه همدلی و تعامل تقویت شود و این امر تنها با کمک واحد روابط عمومی و ارتباطات رقم خواهد خورد.

کار در حوزه روابط عمومی به هوشمندی و کارآمدی بسیار بالایی نیاز دارد

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی که در سالن جلسات شهرداری برگزار شد اظهار داشت: کسانی که در روابط عمومی فعالیت می‌کنند واقعا عاشق کار خود هستند و برای رسیدن به اهداف مورد نظر خاصه در حوزه شهرداری تلاش بی‌دریغی را انجام می‌دهند.

رضویان اضافه کرد: جنس کار در حوزه روابط عمومی و ارتباطات بسیار سخت و‌ پیچیده است به همین دلیل به توانمندی، تخصص، هوشمندی و البته کارآمدی بسیار بالایی نیاز دارد.

انعکاس اخبار شهرداری در بهره‌وری مدیریت شهری تاثیر بسزایی خواهد داشت

سید شمس شفیعی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی نیز اظهار داشت: حوزه فعالیت روابط عمومی با رعایت اصل صحت، دقت و سرعت بسیار حساس و اثرگذار است.

شغیعی ابراز داشت: انعکاس اخبار و فعالیت‌های انجام شده شهرداری توسط واحد ارتباطات و روابط عمومی در بهره‌وری سیستم و کیفیت کار شهرداری و مدیریت شهری تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: شورای ششم از زمان آغاز به کار خود توجه ویژه‌ای را به مبحث بودجه روابط عمومی‌ها داشته و دارد و چه خوب است شهرداری نیز با یک رویکرد رو به جلو نسبت به اطلاع‌رسانی دقیق اقدامات خود به شهروندان اقدامات لازم را در زمینه افزایش مشارکت‌های اجتماعی و ارتقا اعتماد عمومی انجام دهد.

اقدامات شهرداری رشت از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی شود

علیرضا تاج شهرستانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی اظهار داشت: روابط عمومی شهرداری رشت تنها روابط عمومی شهرداری نیست و باید در همه ارکان شهر ورود کرده و مدیریت لازم را انجام دهد.

تاج شهرستانی اضافه کرد: با توجه به تأثیرگذاری بالای شبکه استانی و رسانه ملی در نزد افکار عمومی شهرداری رشت باید جلساتی را با رسانه ملی برگزار کند تا بتوانیم از این ظرفیت نیز برای اطلاع‌رسانی اقدامات شهرداری استفاده بهینه ببریم.

آگاهی بخشی به شهروندان رسالت مهم روابط عمومی‌هاست

هادی رمضانی، نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت: رسالت مهم روابط عمومی آگاهی بخشی است فلذا اطلاع‌رسانی درست و به موقع اخبار به شهروندان در تحقق اهداف عالیه شهرداری و شورای شهر موثر واقع خواهد شد.

رمضانی عنوان کرد: روابط عمومی خاصه در حوزه شهرداری حلقه اتصال بین مدیران و شهروندان است و وظیفه خطیری را در مسیر تحقق اهداف عالیه مدیریت شهری بر عهده دارد.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه توسط شهردار رشت و اعضای شورای اسلامی از مسئولان روابط عمومی سازمانها و شهرداری‌های مناطق تقدیر به عمل آمد.