• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
1

استاندار گیلان:اجازه نمی دهیم باغات گیلان تبدیل به ویلا و سیمان شود

  • کد خبر : 34763
  • 06 آذر 1401 - 23:26
استاندار گیلان:اجازه نمی دهیم باغات گیلان تبدیل به ویلا و سیمان شود
راه اندازی مجدد ۱۶۵ واحد تولیدی راکد در گیلان/یقین بدانید تا ۵ سال آینده ایران،چین و روسیه سه قطب تاثیرگذار دنیا خواهند بود
گیلان شهر :اسدالله عباسی روز یکشنبه در همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی افزود:باید جامعه هدف شناسایی شود و اعتبارات کم بهره در بخش محرومیت زدایی به دست اهلش سپرده شود نه اینکه نیروی کار از شهرستان‌ها به مرکز استان بیاید. باید عرصه‌های تولید در مناطق شناسایی و سرمایه گذاران به آن عرصه ها سوق داده شوند.

به گزارش ایرنا، وی با تاکید بر استفاده از نخبگان دانشگاهی در بخش‌های دارای ظرفیت و مزیت کشاورزی استان گفت:در گذشته بازار برنج استان در انحصار افراد معدودی قرار داشت که هر بلایی خواستند بر سر کشاورز و مصرف کننده می‌آوردند اما امروز ما دست واسطه‌ها را کوتاه کردیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی مقابله با اقتصاد زمینگیر، اقتصادی که دیگران به ما تحمیل کردند، اقتصادی که هزینه آن بیشتر از درآمدش می شود، اقتصادی که ورشکستگی به همراه دارد، اقتصادی که پویا نیست و اشتغال ندارد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین ویژگی‌هایش بریدن وابستگی و تکیه بر داشته‌هاست و راهکاری از سوی مقام معظم رهبری در برابر تحریم‌های ظالمانه است.

عباسی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی، اغتشاش و تحرکات نظامی هم وجود دارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیاناتشان در دیدار با دانش آموزان مطرح کردند که دشمن به دنبال جنگ ترکیبی است چون در تحریم ظالمانه اقتصادی موفق نشد و تیرش به سنگ خورد بویژه با تشکیل دولت سیزدهم و پشتیبانی مقام معظم رهبری و مردمی کردن اقتصاد دشمن متوجه شد کشور در حال غلبه یافتن بر مشکلات اقتصادی است.
وی ضمن قدردانی از قرارگاه سازندگی که از حداقل‌ها به حداکثر ها رسیدند، گفت: امروز مدیریت اداری معنا ندارد بلکه مدیریت جهادی است؛ فقر بدلیل تبعیض بوجود می آید؛ اقتصاد مقاومتی، مردمی و عادلانه است منابع و یارانه عادلانه توزیع می‌شود؛ برای اقتصاد مقاومتی فقط شعار ندادیم این تبعیض ها را بر طرف و زیرساخت‌ها را فراهم کردیم و جهاد اقتصادی را بمعنای واقعی در این دولت اجرایی می‌کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکل امروز ما اشتغال به معنی کار شرکتی نیست گفت:اتفاقا بسیاری از شرکت‌ها تقاضای نیرو دارند اما نیروی ماهر و کارگر فنی نداریم لذا باید اعتبارات بر اساس آمایش سرزمینی در روستاها و شهرستان‌های محروم هزینه شود؛ بایستی جامعه هدف شناسایی شود اعتبارات کم بهره باید به دست اهلش سپرده شود.
عباسی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم بر بهره گیری از ایده‌های نو تاکید دارد، گفت:بخشی از بودجه امسال را فقط برای تولید علم و بهره گیری از ایده های نو به پارک های علم و فن آوری اختصاص دادیم زیرا در گذشته غفلت شده است اما این دولت بر ایده های نو تاکید دارد چون با این رویکرد کارها شدنی است و با رویکرد دلالی و واسطه ای و سودجویی نمی شود اقتصاد را اداره کرد.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۶۵ واحد تعطیل در استان فعال شده است، ادامه داد: راهبرد اصلی در جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مبتنی بر نفت اقتصادی نیست که کشور ما را به درجه بالا برساند به همین دلیل بودجه سالانه ما به سمتی می رود که وابستگی به نفت کاهش پیدا کند و رویکرد دولت عرصه گشایش و تسهیل گری است.
عباسی با بیان اینکه منطقه آزاد هنوز نتوانسته روی پای خود بایستد، ادامه داد: منطقه آزاد در گذشته دستخوش مسایل مختلف شد و هنوز حرکت نکرده است و من از این شرایط گله دارم در حالی که منطقه آزاد فرصتی برای ایجاد اشتغال در گیلان است.
استاندار گیلان تاکید کرد: متاسفانه همه پروژه‌ها در گذشته تعطیل بود اما از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم کارها سرعت گرفت؛ اجرای راه آهن سرعت یافت و از سال گذشته تا کنون نه تنها یک واحد تولیدی ما رکود پیدا نکرد بلکه درعرصه های اقتصادی حفظ، توسعه و گشایش ایجاد شده است.

عباسی با بیان اینکه نقشه دشمن که انزوای اقتصادی بود را نقش برآب کردیم و آینده متعلق به ماست، تصریح کرد: این را یقین بدانید ایران ما کشور تاثیرگذاری است و سه قطب سیاسی، اقتصادی، امنیتی که در چهار، پنج سال آینده می‌تواند در همه عرصه‌ها در دنیا نقش آفرین باشند چین، روسیه و ایران خواهند بود.
استاندار گیلان گفت:خیلی از کارها به لطف خدا و مقاومت و هوشیاری مردم در حال تحقق یافتن است و مردم سختی های زیادی را تحمل می کنند و این شرایط دشوار است که ببینند فرزندان جامعه در اغتشاش فریب دشمن را بخورند لذا همه متولیان در امر مسائل علمی، آموزشی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی باید حواسشان به راه های نفوذ دشمن باشد و این راه ها را سد کنند زیرا امروز نفوذ دشمن نرم افزاری و سایبری است و باید لشکر سایبری را حرکت دهیم.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=34763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics