وی با بیان اینکه دولت در تامین آرد مورد نیاز استان‌ها مشکلی ندارد و از ذخایر مناسبی برخوردار است اظهار داشت: با توجه به مسافرپذیر بودن استان گیلان باید سرانه آرد استان به طور جداگانه دیده شود و سهم گردشگران و مسافران نیز می‌باید به سرانه استان اضافه شود.

رئیس شورای قضایی استان شیوه‌های مطرح شده در نظارت و توزیع آرد را شیوه‌هایی قدیمی و مربوط به شرایط عادی جامعه دانست و گفت: ما امروز به راهکارهای جدید و متقنی که در شرایط اضطراری کاربرد داشته باشد، نیازمندیم.

وی نظارت‌های مردمی را حلقه مفقوده نظارت‌های مسئولان عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی مکلف است به ساکنان هر منطقه در خصوص میزان آرد تحویل داده شده به نانوایی، مدت زمان پخت نان و اشخاص ناظر برفرایند، اطلاع‌رسانی نمایند.

حجت الاسلام خلیلی در ادامه اذعان داشت: چنانچه ناظران تعیین شده نسبت به انجام وظیفه قانونی خود کوتاهی و سهل انگاری نمایند کمسیون متشکل استانی برابر مقررات اقدام نمایند.

این مقام ارشد قضایی در پایان خاطر نشان کرد: کارگروه‌های آرد و نان باید نظارت میدانی دقیقی داشته و بازرسی‌های منظمی بر شیوه‌های توزیع و پخش و تامین آرد و هم بر شیوه نظارت‌ها صورت گیرد تا دغدغه مردم استان در خصوص تامین نان مورد نیاز مرتفع گردد.