• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
کل اخبار 9649
3

مروری بر سوابق طیف اکثریت شورا؛ ۸ تصمیم گیرِ شورای شهر رشت را بهتر بشناسیم

  • کد خبر : 31976
  • 06 اسفند 1400 - 2:20
مروری بر سوابق طیف اکثریت شورا؛ ۸ تصمیم گیرِ شورای شهر رشت را بهتر بشناسیم
یک شنبه روز سرنوشت سازی است که با پافشاری اکثریت ۸ نفره شورا رقم خواهد خورد. همان روزی که ممکن است آخرین روز تصدی علوی بر شهرداری رشت و نخستین روز حذف وی از پروسه مدیریت شهری آن هم پس از ۸ سال، باشد.

گیلان شهر:همین برای بازخوانی سوابق ۸ امضاکننده نامه استیضاح شهردار رشت کافیست. به خصوص که پس از استیضاح احتمالی علوی، انتخاب سرپرست شهرداری و در پی آن انتخاب شهردار بعدی هم با نقش آفرینی این اکثریت ۸ نفره همراه خواهد بود.

?محمدحسین واثق کارگرنیا: نفر اول شورای شهر رشت از منظر تعداد آرا، با سابقه سال ها تصدی بر مناصب نظامی، بی تردید چهره ای مورد وثوق برای جریان ارزشی استان است. کارنامه او و ارتباطش با بدنه اصولگرایی شهر، به اندازه ای قوی است که نه تنها او را در منظر افکار عمومی به عنوان نیرویی انقلابی معرفی نموده بلکه حضورش در جبهه استیضاح کنندگان شهردار رشت هم، نقطه قوتی برای سایر موافقان استیضاح محسوب می شود.

?مهدی نوری هریس: برادر شهید مدافع حرم بابک نوری هریس، از خانواده ای است که نه در حرف بلکه در عمل، انقلابی گری خود را به اثبات رسانده است. عملکرد وی در همین مدت کوتاه سپری شده از عمر شورای ششم نشان می دهد توجه فراوانی به مشکلات مناطق حاشیه ای رشت دارد. این توجه به مردم شریف اما کم برخوردار و مبارزه با تبعیضی که مدت هاست خواسته یا ناخواسته در حق شان روا داشته شده، برجسته ترین محور فعالیت او در شورای ششم بوده است.

?حسن کریمی کرنق: دوبار انتخاب به عنوان کارمند نمونه در سال های نه چندان دور، نشان از سلامت نفس این عضو شورای شهر رشت دارد. اعتماد ارزشمند مردم به او، سرمایه ای نیست که به آسانی بدست آمده باشد بلکه حاصل ۲۵ سال خدمت صادقانه در سازمانی همچون تامین اجتماعی و تلاش برای حل مشکلات مردم آن هم با رویی گشاده و حفظ منزلت افراد است.

?علیرضا تاج شهرستانی: هنر واقعی چیزی جز تعهد صادقانه و پایبندی به آن نیست. شاید هم همین پایبندی به تعهد و مخابره سیگنال های صداقت از مردی که در ایام انتخابات حتی یک ستاد تبلیغاتی درست و حسابی هم نداشت، سبب شد تا پیروزی برای او آن هم با کمترین هزینه کرد مالی، رقم بخورد. برای مرد سختی کشیده ای مثل تاج، هیچ چیز بهانه ای برای خالی کردن میدان نخواهد بود.

?شمس شفیعی: شمس شورای شهر با سابقه سال ها تدریس در دانشگاه و حضور در مناصب علمی و فرهنگی، کارکشته تر از آن است که بخواهد تسلیم تصمیم های احساسی شود. اظهارنظرهای کارشناسانه بخصوص در حوزه بودجه در کنار تجربه فراوان، شفیعی را به یکی از شورانشینانی مبدل ساخته که از قدرت اقناع بالایی در میان سایر همکاران خود برخوردار است. این قدرت به خصوص در بزنگاه هایی همچون استیضاح شهردار، برگ برنده آنانی خواهد بود که شمس شفیعی را در کنار خود می بینند.

?مسعود عباس نژاد: عباس نژاد همان روزی که با کنار زدن نام های بزرگ، راه خود را به شورا هموار کرد، نشان داد که با اصول رقابت و پیروزی در آن آشناست. حالا برای او استیضاح شهردار رشت، به مثابه تکرار یک رقابت است و صدالبته عباس نژاد میانه خوبی با باخت ندارد حتی اگر در تیرراس انتقادات نادرست باشد!

?نادر حسینی: حاج نادر، چهره ناشناخته ای در بین جوانان ارزشی و انقلابی نیست. سال ها از عمر خود را وقف شناسایی و رفع نیازهای محرومان نموده و هنوز هم وقتی صحبت از بازدید و سرکشی از مناطق محروم می شود، حاج نادر پای ثابت این دیدارهاست. وقتی با کمترین خرج و در کوران تبلیغاتی نابرابر کاندیداهای شورا، نام حاج نادر از صندوق های پایین شهر بیرون آمد، همه فهمیدند انقلابی واقعی همان کسی است که عمر خود را در رسیدگی به حال محرومان و دستگیری از آنان به عنوان صاحبان اصلی انقلاب گذاشته است.

?هادی رمضانی: ترکیبی از تجربه و تسلط بر قانون، از او چهره ای تاثیرگذار در شورای ششم ساخته است. اظهارنظرهایش در رد یا تایید لوایح، معمولا سرنوشت آن ها را تعیین می کند. تقریبا به مانند همه حقوقدانان، تاکید بر رعایت مر قانون دارد و سعی می کند تا جای ممکن مصالح شهر و شهروندان را در نظر بگیرد. بازگشت مثال زدنی عضو اصولگرای شورای شهر رشت به پارلمان مدیریت شهری آن هم پس از سال ها دوری، نشان می دهد رمضانی نه تنها اصول مردمی بودن بلکه اصول مردمی ماندن را هم بلد است.خزر انلاین

 

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=31976

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics