• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

وام ازدواج به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت

  • کد خبر : 27368
  • 30 دی 1399 - 19:03
وام ازدواج به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه از افزایش وام ازدواج از۵۰ به ۷۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: پسران زیر ۲۵سال و دختران زیر ۲۳ سال که در شرف ازدواج هستند هر کدام ۱۰۰میلیون تومان وام ازدواج دریافت می‌کنند.

به گزارش گیلان شهر :رحیم زارع روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون تلفیق در تشریح گزارش عملکرد این کمیسیون گفت: مجلس در کاهش نرخ ارز، واقعی شدن قیمت آن و تقویت پول ملی با نظرات کارشناسانه از آن دفاع می‌کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به افزایش وام ازدواج، عنوان کرد: افزایش وام ازدواج از ۵۰میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان برای کسانی که در شرف ازدواج هستند و  در این دوره استثنایی وجود دارد و پسران زیر ۲۵سال و دختران زیر ۲۳ سال هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام  ازدواج دریافت می‌کنند. در مجموع  وام ازدواج به ۱۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان برای زوجین افزایش یافته است.

زارع گفت: مبلغ ۲۰هزار میلیارد تومان برای  ایجاد اشتغال داشتیم که ۱۰ هزار میلیارد تومان در اختیار کمیته امداد و ۳ هزار میلیاردتومان در اختیار بهزیستی با باز پرداخت اقساط ۷ساله و اولویت زنان سرپرست خانوار و مناطق محروم اختصاص یافته است.

وی افزود: مبلغ ۳هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در اختیار بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گذاشتیم با باز پرداخت ۷ساله و مبلغ ۳هزار میلیارد تومان در اختیار بسیج سازندگی و سپاه پاسدان برای ایجاد اشتغال با اولویت مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شد.

زارع افزود: ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه برای پرداخت به زندانیان نیازمند زن، زندانیان بدهکار مهریه اختصاص داده شد و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به هر شخص مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای پشتیبانی از فرزندآوری و فرزند سوم در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت ودیعه مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، ازدواج ۷۰ میلیون تومان وام ضروری ۲۰ میلیون تومان در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفت.

وی افزود: مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان با نرخ ۹ درصد برای پرداخت تسهیلات ساخت و خرید مسکن و مبلغ هزار میلیارد تومان جهت پرداخت به بیماران صعب العلاج و زوج های ناباور اختصاص یافت.

زارع گفت:مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه تاسیسات خانگی و امور کسب و کار خرد روستایی و صندوق‌های اعتباری خرد زنان روستایی اختصاص یافت.

وی افزود: به شرکت توسعه انرژی اتمی ایران اجازه داده شد که معادل منابع پیش بینی شده در بودجه مصوب سالانه خود بابت هزینه های بهره برداری به نیروگاه بوشهر پرداخت کند.

زارع افزود: شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای مکلف است درآمد حاصله را مطابق بودجه سالانه آن شرکت جهت سرمایه گذاری در طرح‌ها جهت خرید کیک زرد با منشا داخلی و خارجی هزینه کند.

نماینده آباده گفت: در صورت پرداخت و تسویه حساب قبوض جریمه‌های رانندگی از سوی مالکان خودرو تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ جریمه دیر کرد ناشی از عدم پرداخت تا پایان سال ۹۹ بخشیده می‌شود.

زارع خاطرنشان کرد:۵۰۰میلیارد تومان از محل عوارض خروج از کشور در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه روستاها مرزی قرار گرفته شد.

وی افزود: از ۵درصد افزایش جرایم رانندگی ۲۰۰ میلیارد تومان جهت هزینه‌های  معلولان ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات در نظر گرفته شد و ۲۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه راههای روستایی در نقاط حادثه خیز شهرها و ۵۰میلیارد تومان براساس حوادث جاده ای و نیازهای درمانی قرار گرفته شد و ۵۰ میلیارد تومان برای پزشکی قانونی در نظر گرفته شده است

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27368

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics