• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
8

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: «ضعف مدیریتی» عامل فساد در واگذاری‌ها به بخش خصوصی است

  • کد خبر : 27343
  • 29 دی 1399 - 14:40
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: «ضعف مدیریتی» عامل فساد در واگذاری‌ها به بخش خصوصی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عامل اصلی فساد در واگذاری‌ها را باید در ضعف مدیریتی و واگذاری به افراد ناشایست جست‌وجو کرد.

به گزارش گیلان شهر :سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امسال رزمایش‌های مختلفی را برگزار کرد که انجام مرحله نهایی رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) ۱۵ سپاه پاسداران با محوریت ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن در بخش‌های دریایی در روزهای اخیر از جمله آن‌ها بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  شورای اسلامی گفت: رزمایش‌ها با هدف ارتقاء آمادگی یگان‌های نظامی برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران با توجه به‌ قرار داشتن در منطقه حساس و هم مرز بودن با با چندین کشور توجه ویژه ای به این حوزه دارد.

رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران یک کشور محوری در منطقه بوده و در دریاهای دوردست در مبارزه با دزدان دریایی نه تنها از امنیت ملی خود بلکه در صورت نیاز از کشتی‌های سایر کشورها در منطقه حفاظت می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس عنوان داشت: با توجه به اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران ایجاد امنیت در منطقه است لذا این هدف نیروی موثر و قدرت مناسب را می‌طلبد که خوشبختانه کشورمان از این توانمندی‌ها برخوردار است.

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: یکی از ارکان قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران قدرت موشکی بوده و در رزمایش موشکی اخیر که در بخش دریایی با موشک‌های دوربرد انجام شد شاهد قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در بخش تکنولوژی موشکی بودیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت دفاعی مؤثر و تعیین‌کننده در منطقه در درجه اول حفظ تمامیت و منافع جمهوری اسلامی ایران و در درجه دوم ایجاد امنیت در منطقه را سرلوحه کار خود قرار داده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: خوشبختانه اکنون تکنولوژی موشکی جمهوری اسلامی ایران به خودکفایی رسیده و در حوزه دقت عمل و عمل مختصاتی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و می‌توانیم به خوبی کیلومترها نقطه‌زنی را انجام دهیم.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز داشت: پروژه راه آهن رشت- آستارا چند سالی است که با تأخیر مواجه شده و اخیراً با یک شرکت خارجی مذاکراتی در خصوص سرمایه‌گذاری در این طرح انجام شده و اکنون مباحث قرارداد در حال بررسی است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس تصریح کرد: در اصل معامله واگذاری برخی از کارخانجات گیلان مانند کارخانه پوشش و رشت الکتریک به بخش خصوصی خیانت‌هایی با هدف منفعت‌طلبی، سودجویی و رانت‌خواری روی داده است.

وی عامل اصلی عدم رسیدگی به این کارخانجات را عدم توجه دستگاه‌های ذی ربط و دستگاه‌های نظارتی در آن مقطع زمانی دانسته و افزود: به واسطه این معاملات نادرست، استان گیلان متحمل خسارات زیادی شده و با تعطیلی ۲ کارخانه مذکور حدود ۵ هزار نیروی کار، بیکار شدند.

آقازاده گفت: ان‌شاالله با جدیتی که دستگاه قضا و نمایندگان گیلان در مجلس در این حوزه دارند بتوانیم عاملان ایجاد این ضربه اقتصادی بزرگ در گیلان را به سزای اعمالشان برسانیم اگرچه این امر خسارات جبران ناپذیری به گیلان، مردم و اشتغال این استان وارد کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال‌های اخیر پرونده فساد در پروژه‌هایی که به بخش خصوصی واگذار شده است کم نبوده کما اینکه ریشه این مشکلات را نباید در بخش خصوصی جستجو کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این ضعف در بخش مدیریتی است و افرادی که متصدی این امر هستند باید به دور از فساد، رانت‌خواری و با صداقت این معاملات را انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان باید پروژه‌ها را به کسانی واگذار کنند که دارای تخصص، انگیزه خدمت و صداقت هستند و نباید معیار واگذاری اموال دولت به بخش خصوصی صرفاً سودجویی باشد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس بیان کرد: کم کاری‌های مسئولین در حوزه واگذاری دارایی‌های دولتی به بخش خصوصی سبب شده که اکنون شاهد این گونه فساد ها در حوزه واگذاری ها باشیم؛ در حال حاضر عزم خوبی برای رفع این مشکلات به‌وجود آمده است.

آقازاده گفت: با وجود اینکه اراده خوبی در جهت کوتاه کردن دست رانت‌خواران، منفعت طلبان و سودجویان از بیت‌المال شکل گرفته اما خطر رانت‌خواری و منفعت‌طلبی این افراد از بین نرفته و ما باید هوشیارانه و پیگیرانه به‌دنبال عدم تکرار این گونه فساد‌ها باشیم.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27343

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی
28اسفند
ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات
مرتضوی در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد؛

ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics