• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
4

استاندار گیلان خواستار تعیین تکلیف شرکت‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها شد

  • کد خبر : 26678
  • 08 دی 1399 - 20:32
استاندار گیلان خواستار تعیین تکلیف شرکت‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها شد
استاندار گیلان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تعیین تکلیف شرکت های وابسته به بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شبه دولتی در استان شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع روز دوشنبه در دیدار با مهندس علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت به تشکیل جلسه اخیر کارگروه رفع موانع تولید استان با حضور دبیر کارگروه ملی و بررسی تعیین تکلیف شرکت‌های بزرگ وابسته به بانک‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شبه دولتی و تهیه مصوباتی در این خصوص اشاره و حصول نتیجه در این زمینه را مستلزم برگزاری جلسه ای با حضور مسئولان ارشد شرکت‌های مزبور در محل وزارتخانه عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد : حدود ۱۰۰ واحد صنعتی استان که در سالیان گذشته به تملک شبکه بانکی درآمده با وجود اقدامات و پافشاری های صورت گرفته در استان تاکنون بیشتر آنها به نتیجه مناسبی منجر نشده است.

وی با اشاره به ناکافی بودن یا فقدان اراضی مستعد سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان و نبود زیرساخت‌های مناسب در برخی نواحی و شهرک‌های صنعتی استان در زمینه تأمین برق، آب، تصفیه خانه و غیره گفت : این امر را موجب آسیب به سرمایه‌گذاری های صورت گرفته از سوی متقاضیان می شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در تخصیص ارز و تأمین مواد خام روغنی که اختلالاتی برای تولید و تامین روغن مصرفی بخش های مختلف جامعه اعم از صنف، صنعت و خانوار ایجاد کرده است، گفت: گیلان به‌عنوان قطب تولید کیک و کلوچه و خاستگاه تولید انواع شیرینی جات سنتی و محلی که توسط خانوارها و بنگاه های کوچک تولید می شود، همواره از مصرف کنندگان عمده روغن است که علاوه بر بازار داخلی، سهم بسزایی را در عرصه تجارت خارجی به خود اختصاص داده است.

وی خواستار تأمین روزانه ۳۰ تن روغن سرخ کردنی مصرف خانوار از محل تولیدات کارخانجات خارج از استان شد.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تأمین مواد اولیه چوبی مورد نیاز واحدهای صنعت سلولزی استان به ویژه تولیدکنندگان اوراق فشرده چوبی و صنعت پالت سازی تأکید و اظهار کرد: راهکار کوتاه مدت پیشنهادی برای حمایت از این صنعت که با توسعه چشمگیر طی سالیان اخیر در گیلان روبه رو بوده، تسهیل فرآیند واردات چوب با پوست است.

استاندار با بیان اینکه حوزه صنایع غذایی گیلان بویژه در زمینه محصولاتی همچون کیک، کلوچه و غیره قطب تولید محسوب می شود، گفت: به علت نبود کارخانه تولید شکر در استان، نیازمندی ها در این خصوص از استان‌های دیگر تأمین می شود که متأسفانه طی دو سال اخیر به طور غالب سهمیه اختصاص یافته به استان کمتر از نیاز واقعی بوده است.

دکتر زارع همچنین خواستار اصلاح ساختار سازمان صمت استان و تفکیک معاونت حوزه معادن از صنعت همانند ۲۶ استان کشور شد و اظهار داشت: افزایش نیروی کارآمد و متخصص در این حوزه و لزوم تسریع در انجام مطالعات مربوط به پهنه‌های اکتشافی گیلان مورد انتظار است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=26678

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics