• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
کل اخبار 9648
2
با حضور معاونین دادگستری استان گیلان؛

رئیس جدید دادگستری و دادستان آستارا معرفی شدند

  • کد خبر : 25674
  • 28 آبان 1399 - 15:13
رئیس جدید دادگستری و دادستان آستارا معرفی شدند
مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا برگزار شد.

به گزارش گیلان شهر : امام جمعه آستارا صبح چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب آستارا با تاکید بر اینکه حفظ حقوق عامه مردم و جلوگیری از تخلف، حفظ حقوق بیت المال و مقابله با انواع جرم در دستگاه مقتدر قضائی بسیار مهم و با اهمیت است، اظهار کرد: همکاری و تعامل دستگاه‌های مختلف حاکمیتی با رعایت شرح وظایف در آستارا، زمینه توسعه بیشتر و اجرای بهتر برنامه‌های دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ایجاد خواهد کرد.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا با بیان اینکه دستگاه قضا باید به جایگاهی برسد که مظلومان در آرامش کامل به حق خود برسند، افزود: دستگاه قضائی، امین مردم است و کارکنان و پرسنل این نهاد مقدس برای احقاق حقوق مردم با جدیت تمام تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به مسئولیت سنگین و خطیر مجموعه دادگستری، گفت: دادگستری مرجع، امید و پناهگاه مردم در امر رسیدگی به مشکلات مردم است و حضور مردم در دادگستری به جهت داد خواهی بوده و ضرورت دارد که پرسنل دادگستری با اخلاقی خوب و قانونی با مردم برخورد کنند.

حافظ نیا تصریح کرد: شأن افراد جامعه و ارزش‌های انسانی باید همواره در دادگستری حفظ شود.

امام جمعه آستارا با تاکید برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش و متجاوزین به حریم‌ها، اظهار کرد: از دادستان شهرستان آستارا انتظار می‌رود افرادی که به خود اجازه می‌دهند در سطح شهر گردن کشی کرده و رعب و وحشت ایجاد کنند، در چارچوب قانون و با قدرت مقابله کند تا کسی به خودش جرأت زورگویی و گردن کشی در جامعه را ندهد.

فرماندار آستارا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این شهرستان یک شهرستان مرزنشین و گردشگر پذیر کشور است و همزمان از سه مرز زمینی، ریلی و دریایی در داخل شهر برخوردار است، اظهار کرد: نوع کار و فعالیت در این شهرستان متفاوت است و قانون باید در همه حال حرف اول را بزند.

عباس صابر به نوع و روند ورودی پرونده‌ها به دادگستری آستارا اشاره کرد و گفت: به لحاظ گردشگرپذیر بودن این شهرستان مرزنشین برخی تخلف‌ها موجود است و افزایش آگاهی مردم در خصوص حقوق شهروندی و وظایف متقابل نسبت به همدیگر، برای کاهش ناهنجاری‌ها و جرایم مفید است.

در این مراسم عباس جاذب که پیش از این به مدت ۴۰ ماه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا بود به عنوان رئیس جدید دادگستری این شهرستان معرفی و از خدمات ۴۰ ماهه احمد عبادی رئیس سابق دادگستری آستارا قدردانی شد.

همچنین یاسر همدمی که پیش از این از قضات دادگستری شهرستان آستارا بود، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا منصوب شد.

کد خبر ۵۰۷۴۵۸۵
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics