• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5
فائزه هاشمی رفسنجانی:

طرح کاندیداتوری زنان سیاستی برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای است

  • کد خبر : 25365
  • 07 آبان 1399 - 23:18
طرح کاندیداتوری زنان سیاستی برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای است
نماینده مجلس ششم مطرح کرد: از نظر قانونی و شرعی منعی برای ریاست جمهوری زنان در انتخابات وجود ندارد. طرح کاندیداتوری زنان سیاستی برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای است.
گیلان شهر :فائزه هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ایران در آینده رئیس جمهور زن داشته باشد، گفت: هر چیزی ممکن است به شرطی که باور و اراده جدی وجود داشته باشد. صحبت آقای کدخدایی درباره کاندیداتوری زنان بار اول نیست، در گذشته نیز اشاره ای به این موضوع داشته اند. از نظر قانونی، شرعی و عرفی منعی برای ریاست جمهوری زنان در انتخابات وجود ندارد. به شرط آنکه حرف های اخیر آقای کدخدایی مانوری تبلیغاتی نباشد. بسیاری معتقدند به دلیل کاهش مشارکت در انتخابات اخیر، طرح کاندیداتوری زنان سیاستی برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای است، اگر چنین نیست، شورای نگهبان باید گفته های شفاهی سخنگو خود را بر اساس قوانین و آئین نامه ها تبدیل به تفسیری رسمی، حقوقی و قانونی کند تا نهادینه و ماندگار بشود.

وی افزود: اینکه ما بتوانیم در آینده رئیس جمهور زن داشته باشیم که بحث دیگری است بستگی به رای مردم دارد. کشورهای اندکی در دنیا هستند که رئیس جمهور یا نخست وزیر زن دارند. نکته بعدی شرکت در انتخابات است، اینکه مردم رای خواهند داد یا نه، باید دید شرایط در آینده چگونه خواهد شد. برای نمونه سیاست من در انتخابات قبلی این بود که رای ندهم و در چندین مصاحبه گفتم دلیلی برای رای دادن وجود ندارد. همان موقع گفتم به عنوان یک استراتژی نباید رای داد نه به دلیل ناامیدی از شرایط کشور، اگر با همین سیاست ها و همین شرایط پیش رویم بازهم دلیلی برای رای دادن وجود ندارد.

هاشمی گفت: اینکه ما دنبال تفسیر رسمی شورای نگهبان در این خصوص هستیم، یک طرف ماجرا است و اینکه درانتخابات آتی شرکت کنیم طرف دیگر. زنان زیادی شرایط رئیس جمهور شدن را فارغ از تأیید صلاحیت شورای نگهبان دارند. خانم ابتکار، خانم وحید دستجردی، خانم هایی که چندین دوره نماینده مجلس بودند و یا کار در سطح معاون وزیر را تجربه کرده اند. صدور تفسیر رسمی و حقوقی شورای نگهبان در حال حاضر مد نظر است و لذا این موضوع در این مرحله فرا جناحی است. نکته مثبت این است که درباره این موضوع هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب وارد شده اند. انتخابات هم که بحث خودش را دارد و ارتباطی به این موضوع ندارد.

 

منبع: امتداد

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics