• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
کل اخبار 9629
1

سفیدرود زخمی‌ترین رودخانه گیلان

  • کد خبر : 25184
  • 27 مهر 1399 - 19:47
سفیدرود زخمی‌ترین رودخانه گیلان
 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: همه رودخانه‌های گیلان مورد تهدید برداشت‌کنندگان غیر اصولی شن و ماسه هستند و بیشترین تخلف در سفیدرود انجام می‌شود.

به گزارش گیلان شهر :ساسان اکبری‌پور  با بیان اینکه رودخانه سفیدرود در گیلان از رودبار شروع می‌شود و تا شهرستان آستانه ادامه دارد، گفت: طمع برداشت غیر اصولی از بستر این رودخانه همواره مورد نظر متخلفین است و بیشترین زخم‌ها را در این زمینه به آن وارد کرده‌اند.

وی افزود: امسال نظارت و گشت های ما از رودخانه‌های استان تشدید یافته است و بیش از ۱۴۰ مورد از برداشت‌کنندگان غیراصولی شن و ماسه را در گیلان شناسایی و برخورد کردیم.

اکبری پور با بیان اینکه همه رودخانه‌های استان در معرض آسیب برداشت شن و ماسه به صورت غیراصولی هستند، ادامه داد: پس از سفیدرود بیشترین تخلفات در برداشت های غیراصولی شن و ماسه بر نوار ساحلی استان وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: طی گشت و کنترل و پایش مناطق تحت مدیریت همه ماشین آلاتی که بدون اخذ مجوزهای قانونی اقدام به بارگیری و حمل ماسه و تخریب ساحل کنند، توقیف خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان خاطرنشان کرد: هرگونه برداشت‌های غیراصولی و غیرمجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه‌ها در حوزه استحفاظی به شدت تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

اکبری‌پور یادآور شد: به منظور حفاظت از وضعیت اکولوژیکی و مورفولوژیکی ساحل و رودخانه و ممانعت از هرگونه دخل و تصرف و تخریب محیط زیست نظارت‌ها به طور مستمر در حال انجام است و ادامه دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25184

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics