• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
کل اخبار 9649
10
وزیر بهداشت خبر داد:

منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر با موافقت روحانی

  • کد خبر : 25151
  • 23 مهر 1399 - 17:03
منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر با موافقت روحانی
وزیر بهداشت گفت: دیروز خدمت رییس جمهور درخواستی ارائه دادیم تا ما در ۵ شهر مهم که شیوع کرونا بالا است مثل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه اجازه دهند در این سه روز منع عبور و مرور اعمال کنیم.
به گزارش گیلان شهر :سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به جهش ویروس کرونا و زنگ خطر گسترش بیشتر آن هیچ راهی جز اعمال محدودیت بیشتر و اعمال جرایم برای افرادی که اصول بهداشتی را مراعات می کنند، نداریم زیرا این افراد حقوق شهروندی و سلامت دیگران را تهدید می کنند.

وی افزود: دیروز نامه ای را خدمت رئیس جمهوری تقدیم و از ایشان خواهش کردم در پنج شهر مهم که میزان شیوع بیماری کووید۱۹ در آنها بالاست و گرفتاری مردم بیشتر است، شامل تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلات آخر این هفته محدودیت تردد و رفت و آمد اعمال شود و رئیس جمهوری نیز بلافاصله موافقت کردند و دستور آن را به دستگاههای مربوطه ابلاغ کردند.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم در این سه روز با این اقدام جدید و کاهش تردد و اقدام موثری در راستای کاهش شیوع بیماری در کشور برداریم.

نمکی گفت: کرونا در موج جدید شیوع قسمت های مختلف کشور را گرفتار کرده است و با بررسی هایی که انجام داده ایم مشخص شد که ویروس کرونا دچار تغییرات، جهش و متاسیون شده است و گر چه هنوز افزایش میزان شدت بیماری آن مشخص نیست اما سرعت انتشار ویروس و تعداد افرادی را گرفتار می کند بیشتر شده است و سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است و این زنگ خطری است که در همه  کشور به صدا درآمده است.

وی افزود: تنها راه کنترل این وضعیت افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و کاهش تردد و اجتماعات است، در این راستا استراتژی های جدیدی تدوین کرده ایم و علاوه بر اینکه محدودیت های جدیدی اعمال می شود، بر اساس خطری که در هر منطقه کشور برآورد می کنیم، سرمایه گذاری سنگین تری را برای افزایش تست و بیماریابی خواهیم داشت و این اقدام با همکاری سازمان بسیج و سازمانهای مردم نهاد و دستگاههایی که در موج اول کرونا همکار وزارت بهداشت بودند انجام می شود.

تهران قرنطینه نمی‌شود

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص این پیشنهاد سعید نمکی به میزان گفت: براساس این پیشنهاد و در صورت موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا سفر از مبدا و مقصد این شهرها متوقف خواهد شد.

جهانپور با بیان اینکه مسئولیت اجرای این تصمیم با کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کروناست، افزود:  اجرای این پیشنهاد به کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره این ویروس کمک شایانی خواهد کرد.

وی در خاتمه در خصوص مطالبی که در خصوص قرنطینه این شهرها مطرح می شود نیز، عنوان کرد: به هیچ عنوان سفرهای درون شهری در این پیشنهاد مطرح نبوده و نیست و  بحث اصلی سفرهای برون شهری است.

جزییات طرح منع آمدوشد

وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت در توییترش نوشت: تنها خودروهای سواری با پلاک هر شهر اجازه ورود به همان شهر را دارند. این خودروها مجاز به خروج از شهر نیستند.

خودروها با پلاک شهر دیگر که قصد ورود داشته باشد، تنها با ارائه کارت ملی و احراز سکونت می‌توانند وارد شوند.

قرنطینه در داخل شهر انجام نخواهد شد.

ساعت اجرا طرح منع رفت و آمد

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: طرح منع رفت و آمد در ۵ کلانشهر کشور از ساعت ٢۴ امشب چهارشنبه تا ظهر روز یکشنبه (٢٧ مهر) اجرا خواهد شد

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25151

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics