از ظواهر امر هم این طور بر می آید که تمام یا اکثریت شورانشینان غایب در جلسه امروز، از هواداران امیرحسین علوی و خواهان انتخاب او به عنوان شهردار رشت هستند!

قابل تامل اینجاست که همین چند روز پیش نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم انتخاب هرچه سریعتر شهردار رشت تاکید کرده بود. با این حال، خواسته مردم، مسئولان، نماینده ولی فقیه، وزارت کشور و … هم باعث نشد تا جلسه امروز شورا برگزار و شهردار بعدی رشت انتخاب شود.

فارغ از اینکه چه کسانی در جلسه امروز حاضر یا غایب بوده اند، باید گفت گویا بعضی شورانشینان به این باور اشتباه رسیده اند که نهادهای نظارتی فقط نظاره گر هستند و یا قانون برای شورانشینان اختیاراتی را تعریف کرده که می توانند هر کاری که دلشان می خواهد با این شهر بکنند.

در همین راستا، باید به آن دسته از اعضای شورا که به سرعت راه انحلال شورا و بازخواست خود را می پیماند، احسنت گفت چرا که خواسته بسیاری از مردم رشت همین است و این مورد از معدود مواردی است که این افراد واقعا در راستای خواسته مردم قدم بر می دارند!

البته وقتی فرآیند احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات شورای شهر، به جای شورای نگهبان به عده ای نماینده مجلس واگذار می شود که روابط را بر ضوابط ترجیح می دهند، ورود افرادی به پارلمان محلی شورا که فقط و فقط به منافع خود می اندیشند، دور از ذهن نخواهد بود.