• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
16
ماشین‌حساب‌هایی که نام لپ‌تاپ را غصب کرده‌اند این روز‌ها در بازار دست‌کم پنج میلیون تومان ارزش دارند.

چگونه در بازار یک لپ تاپ با امکانات و قیمت خوب بخریم؟

  • کد خبر : 24631
  • 30 شهریور 1399 - 0:28
چگونه در بازار یک لپ تاپ با امکانات و قیمت خوب بخریم؟

آن‌هایی که می‌توانند حداقل انتظاراتتان را برآورده کنند بالای ۱۰ میلیون تومان هستند و برای خرید انواع ایده‌آل‌شان باید حداقل حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه کرد. شاید فکر کنید لپ‌تاپ‌های ۲۰ میلیونی همه‌چیز تمام هستند، اما باید بگوییم اگر دنبال چنین لپ‌تاپی می‌گردید، باید سرکیسه را خیلی شل کنید.

بهترین لپ‌تاپ با بودجه ۱۰ تا ۱۲ میلیونی

لپ‌تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 330 یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌هایی است که این روز‌ها می‌توان در بازار پیدا کرد. سری پردازنده آن Celeron Intel است و چهار گیگابایت حافظه موقت دارد. با این حساب شاید این لپ‌تاپ فقط به درد باز کردن نرم‌افزار‌های آفیس می‌خورد. حافظه داخلی آن یک ترابایت است و می‌تواند برای یک لپ‌تاپ در این رده مناسب باشد. باید توجه داشته باشید که در صورت خرید این لپ‌تاپ باید تا حد امکان انتظاراتتان را پایین بیاورید.
یکی دیگر از گزینه‌ها برای بودجه پنج تا هفت میلیونی، لپ‌تاپ ۱۵ اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA است. مشخصات آن تا حد زیادی شبیه Ideapad 330 لنوو است. یعنی حافظه موقت چهار گیگابایتی دارد و پردازنده‌اش از سری Celeron Intel است. محدوده سرعت پردازنده به دو گیگاهرتز می‌رسد و حافظه داخلی‌اش توانایی ذخیره یک ترابایت داده را دارد. با این تفاوت که این مدل کمی سبک‌تر و حدود ۱.۹ کیلوگرم است. این لپ‌تاپ در بازار حدود شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. با توجه به اینکه می‌توان با قیمت پایین‌تر لپ‌تاپی با مشخصات مشابه خرید، شاید خرید این مدل چندان ایده خوبی نباشد.
برای کسانی که ایسوس را به لنوو ترجیح می‌دهند، این اختلاف قیمت شاید چندان به چشم نیاید. لپ‌تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Ideapad 130 – 15AST – PS دارای پردازنده Stony Ridge که به همان اندازه intel Celeron بی‌آبرو است، اما توسط AMD ساخته شده. سایر مشخصات تقریبا مشابه دیگر لپ‌تاپ‌های این رده است و چنگی به دل نمی‌زند. یعنی حافظه داخلی آن یک ترابایت و حافظه موقت چهار گیگابایت است. کارت گرافیک این مدل کمی نسبت به بقیه لپ‌تاپ‌های موجود در این محدوده قیمت عملکرد بهتری دارد و دارای دو گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی است. این لپ‌تاپ که با عملکرد ضعیفش نمی‌تواند کسی را راضی نگه دارد، در بازار حدود شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

بهترین انواع لپ‌تاپ با بودجه ۱۳تا ۱۷ میلیونی

اگر بخواهید لپ‌تاپ با پردازنده Core i3 بخرید، حداقل باید سیزده میلیون تومان پول خرج کنید. یک نمونه آن لپ‌تاپ ۱۵ اینچی ایسر مدل Aspire A315-54-36KT است که حدود سیزده میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. این لپ‌تاپ با رم چهار گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی صرفا حداقل‌ها را برآورده کرده و انتظار بیشتری نمی‌توان از آن داشت. این مدل حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی ندارد و صرفا به درد کار‌های روزمره می‌خورد. آن هم در صورتی که کلی با لپ‌تاپ مدارا کنید. مثلا نباید انتظار داشته باشید چنین لپ‌تاپی بتواند چند صفحه مختلف روی مرورگر اینترنت اجرا کند.
یکی دیگر از گزینه‌های برای خرید لپ‌تاپ در این رده لنوو مدل Ideapad130 – 151KB است. این مدل هم با حافظه موقت چهار گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی چنگی به دل نمی‌زند و از نظر خیلی‌ها اصلا ارزش خرید ندارد. با این وجود هر چه باشد پردازنده آن Core i3 است و شاید بتواند برای کار‌های روزمره دوام بیاورد. لنوو برای این مدل، گرافیک دو گیگابایتی هم گذاشته تا بتواند تا حدودی رضایت کاربرانش را جلب کند، ولی بعید به نظر می‌رسد در این زمینه موفق شود. با این وجود اگر بخواهید چنین لپ‌تاپی بخرید، باید سیزده میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پول بی‌زبان بدهید.

اچ‌پی مدل db0000ny – A. پردازنده Ryzen 3 دارد که تقریبا مشابه همان Core i3 این بار با برند AMD است و همچنان نباید از آن انتظار زیادی داشت. به خصوص که حافظه‌موقت آن تنها چهار گیگابایت است و معلوم نیست چرا یک نفر باید ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برایش پول بدهد. تازه فروشنده‌ها آن را در دسته لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و کاربری مالتی‌مدیا دسته‌بندی می‌کنند که شاید به خاطر گرافیک دو گیگابایتی آن باشد وگرنه با این حافظه‌موقت صرفا می‌توان قارچ‌خور و انگری‌بردز بازی کرد. تنها نکته مثبت این مدل باطری آن است که ۲۱ وات ساعت ظرفیت دارد و تا ۱۰ ساعت شما را از پریز برق بی‌نیاز می‌کند.

بهترین انواع لپ‌تاپ با بودجه ۱۵ تا ۱۸ میلیونی

اگر می‌خواهید لپ‌تاپتان روی میز کنار تخت خاک نخورد و در کنار زیبایی برایتان کارایی هم داشته باشد، باید حداقل ۱۵ میلیون تومان پول خرج کنید. تازه در این حالت است که شما می‌توانید بین پردازنده Core i3 با حافظه موقت هشت گیگابایت و پردازنده Core i5 با حافظه موقت چهار گیگابایت دست به انتخاب بزنید. یکی از این گزینه‌های پیش رو لپ‌تاپ ۱۵ اینچی اچ پی مدل DA1023-A است که در دسته دوم قرار می‌گیرد. پردازنده آن می‌تواند شما را راضی نگه دارد، اما همچنان یک جای کار می‌لنگد و ممکن است حافظه موقت چهار گیگابایتی‌اش برایتان اعصاب‌خردکن باشد. در کنار این مشخصات، لپ‌تاپ اچ‌پی پردازنده گرافیکی دو گیگابایتی هم دارد. تازه به قسمت سخت ماجرا رسیده‌ایم، ولی چاره‌ای نداریم جز اینکه بگوییم این لپ‌تاپ در بازار ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد.
اگر می‌خواهید سراغ حافظه موقت بالاتر در ازای پردازنده ضعیف‌تر بروید، می‌توانید نگاهی به لپ‌تاپ لنوو مدل Ideapad L340-HMR بیاندازید که حافظه موقت آن هشت گیگابایت است، ولی همچنان مهر ننگین پردازنده Core i3 روی پیشانی‌اش جا خوش کرده. هرچه باشد قیمت کمتری دارد و بهتر از بقیه مدل‌ها با جیبتان راه می‌آید. فروشنده‌ها آن را ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌کنند و پای حرفشان ایستاده‌اند.
تا اینجا را داشته باشید تا ادامه را هم برایتان توضیح دهیم…
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=24631

خبر های مرتبط

08مرداد
رجیستری تبلت‌ها از دوم مردادماه آغاز می‌شود!!
هشدار به تمامی فروشندگان و خریداران...

رجیستری تبلت‌ها از دوم مردادماه آغاز می‌شود!!

08مرداد
تا ۳۲ میلیون تومان بهترین لپ تاپ کدامست؟
شاید شما هم در انتخاب به مشکل خورده باشید..!!!

تا ۳۲ میلیون تومان بهترین لپ تاپ کدامست؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics